العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > إطارات السيارة

إطارات السيارة ساحة تتناول كل ما يتعلق بإطارات السيارات و الجنوط

قديم 05-01-2012, 01:15 AM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استعدل الجنوط فين

السلام عليكم
الجنب الي على الشمال فوق نفق الملك الصالح وانت جاي من المنيل..والتكاليف هتكون في حدود25 جنيه لو الجنط حديد عادي والاستعدال المطلوب عشان رففه وللا حاجع بسيطه
وبيلحمو الجنوط الالومينيوم المكسوره ..بس ده معرفش تكاليفها بصراحه

اتق لله حيثما كنت...واتبع السيئه الحسنه تمحها...وخالق الناس بخلق حسن
اللهم احسن وقوفنا بين يديك ولا تخزنا يوم العرض عليه
اللهم اغفر لنا ولوالدينا ولمن له حق علينا
قديم 05-01-2012, 06:23 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
الجنب الي على الشمال فوق نفق الملك الصالح وانت جاي من المنيل..والتكاليف هتكون في حدود25 جنيه لو الجنط حديد عادي والاستعدال المطلوب عشان رففه وللا حاجع بسيطه
وبيلحمو الجنوط الالومينيوم المكسوره ..بس ده معرفش تكاليفها بصراحه
شكرا علي الرد هو الاستعدال عشان الرفه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 09-01-2012, 05:46 PM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

الجنط مينفعش تعدله عند بتاع كاوتش لازم عند واحد بتاع تصليح جنوط علشان يظبط ميزان ميه علي القطر كله (أي عوجه بسيطه تبرجل العربيه)
بتوع تصليح كاوتش

- الأسكندريه ( ميدان كابو فى الحضره أسمه الحاج محمود) لو جنط عادي 30 جنيه لو نيكل 90 جنيه
- القاهره (شارع الملك الصالح من الكرنيش أسمه مينا زي ما شارو قالك) جنط عادي 20 جنيه الي 25 جنيه النيكل عملته ب 70 جنيه

Ahmed Felefel
قديم 12-01-2012, 12:32 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Felefel Ahmed مشاهدة المشاركة

الجنط مينفعش تعدله عند بتاع كاوتش لازم عند واحد بتاع تصليح جنوط علشان يظبط ميزان ميه علي القطر كله (أي عوجه بسيطه تبرجل العربيه)
بتوع تصليح كاوتش

- الأسكندريه ( ميدان كابو فى الحضره أسمه الحاج محمود) لو جنط عادي 30 جنيه لو نيكل 90 جنيه
- القاهره (شارع الملك الصالح من الكرنيش أسمه مينا زي ما شارو قالك) جنط عادي 20 جنيه الي 25 جنيه النيكل عملته ب 70 جنيه
استاذي الفاضل شكرا علي الرد انا ان شاء الله هاروح الملك الصالح بس عاوز تفاصيل اكتر لو تقدر هياخد وقت اد ايه هو اللي بيفك الكاوتش ويركبه تاني ولا هل ممكن يكشف علي الجنوط كلها لو انا مش متأكد منها هل بيعالج الصدأ اللي في الجنط اصل انا بعد مبرصص العربية بتبرجل بعد 160 مع ان الكاوتش والعفشة جداد وشكرا

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 12-01-2012, 01:23 PM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

استاذي الفاضل شكرا علي الرد انا ان شاء الله هاروح الملك الصالح بس عاوز تفاصيل اكتر لو تقدر هياخد وقت اد ايه هو اللي بيفك الكاوتش ويركبه تاني ولا هل ممكن يكشف علي الجنوط كلها لو انا مش متأكد منها هل بيعالج الصدأ اللي في الجنط اصل انا بعد مبرصص العربية بتبرجل بعد 160 مع ان الكاوتش والعفشة جداد وشكرا
جنبه واحد بتاع كوتش هو الي بيفك ويركب وهو بيعمل كل اللازم للجنط بيجلخه ويدهنه بريمر
والصدا عموما بينتج من الن صنايعيه الكوتش بيركبو الكوتش في الجنط باستخدام صابون وده غلط والمفروض يستخدمو زيت

اتق لله حيثما كنت...واتبع السيئه الحسنه تمحها...وخالق الناس بخلق حسن
اللهم احسن وقوفنا بين يديك ولا تخزنا يوم العرض عليه
اللهم اغفر لنا ولوالدينا ولمن له حق علينا

الكلمات الدليلية
جنوط