العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جيتا JETTA

قديم 07-11-2010, 05:31 PM
dr_mim81 dr_mim81 غير متواجد حالياً

dr_mim81 is on a distinguished road
افتراضي بخصوص الكشف علي الجيتا

سلام عليكم
ازيكم يا جماعة كل سنة وانتوا طيبيبن والمنتدي بالف خير
معلش انا لي استفسار مستعجل لو سمحتم
انا ان شاء الله هاشتري جيتا توب لاين خليجي2009 فحبيت اكشف عليها عند التوكيل قالولي عشان تخش لازم تدفع7500 جنية لانها خليجي فدلوقتي انا مش عارف اتصرف ازاي؟فهل الكلام دة صح فعلا؟
ولو حد منكن يعرف حد يكون بيكشف علي الجيتا ويكون عندة الكنبيوتر بتعاها ويكون كويس يقولي علية وعنوانة بعد اذنكم؟
معلش برضة انا كنت عايز اسال هل الكشف بالكمبيوتر دة بيجيب كل حاجة للعربية المستعملة ؟يعني الكشف كافي ولا الواحد المفروض يعمل اية تاني لما يشتري مستعمل؟
وهل الكشف عند الوكيل يفرق عن الكشف برة يعني في حاجات كشف الوكيل مثلا يلقطها وبرة لا؟
وهل في مجال للتلاعب سواء برة او الوكيل ولا الكمبيوتر صعب فية التلاعب اصل خايف صاحب المعرض يكون مربط مع الشخص اللي مرشحولي اكشف عندة و معرفشي؟
معلش لو تقلت عليكم واعزروني اصلي معلوماتي في شراء العربيات والمستعمل بالذات صفر
ياريت تردوا علي بسرعة عشان انا رايح خلاص
وشكرا ليكم جدا وربنا يكرمكم ان شاء الله
قديم 08-11-2010, 01:28 AM
newcastle newcastle غير متواجد حالياً

newcastle is on a distinguished road
افتراضي رد: بخصوص الكشف علي الجيتا

للأسف لازم تدفع 7500 عشان تدخل التوكيل
بس العربيه منتشره وقطع غيارها موجوده عند اشرف الشهابي ف شارع دمشق وفي اماكن تانيه بتبيع قطع غيارها (بتكلم عالاصلي )معرفش اسعار عشان العربيه لسه ممشيتش كتير
في مركز محمد سمير ده بيشتغل في الفولكس الجديد وعنده الكومبيوتر بتاع العربيه مكانه في جسر السويس عند حديقة بدر شارع الاربعين
قديم 08-11-2010, 01:52 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

الكشف مجانى لاعضاء المنتدى وده الرابط

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=38454

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 09-11-2010, 02:07 AM
dr_mim81 dr_mim81 غير متواجد حالياً

dr_mim81 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newcastle مشاهدة المشاركة

للأسف لازم تدفع 7500 عشان تدخل التوكيل
بس العربيه منتشره وقطع غيارها موجوده عند اشرف الشهابي ف شارع دمشق وفي اماكن تانيه بتبيع قطع غيارها (بتكلم عالاصلي )معرفش اسعار عشان العربيه لسه ممشيتش كتير
في مركز محمد سمير ده بيشتغل في الفولكس الجديد وعنده الكومبيوتر بتاع العربيه مكانه في جسر السويس عند حديقة بدر شارع الاربعين
معلش برضة انا كنت عايز اسال هل الكشف بالكمبيوتر دة بيجيب كل حاجة للعربية المستعملة ؟يعني الكشف كافي ولا الواحد المفروض يعمل اية تاني لما يشتري مستعمل؟
وهل الكشف عند الوكيل يفرق عن الكشف برة يعني في حاجات كشف الوكيل مثلا يلقطها وبرة لا؟
وهل في مجال للتلاعب سواء برة او الوكيل ولا الكمبيوتر صعب فية التلاعب اصل خايف صاحب المعرض يكون مربط مع الشخص اللي مرشحولي اكشف عندة و معرفشي؟
والف شكر ليك جدا
قديم 09-11-2010, 03:55 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

في أكتر من حد ممكن تكشف عنده برة التوكيل وناس محترمة جدا زي الاستاذ عماد وده لينك العرض بتاعه
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=38454 __________________ وزي هاني اللي في حديقة بدر ودول هيقولولك علي كل صغيرة وكبيرة في العربية من حالة الدواخل لحالة المحرك والفتيس