العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 04-01-2010, 09:55 PM
mizo6030 mizo6030 غير متواجد حالياً

mizo6030 is on a distinguished road
افتراضي رد: اختبار قياده و ملاحظات على النيوسيراتو أول 700كم

ضد انفلنزا الخنازير H1N1 ولا لأ
وشكرا لسعة صدرك ومنتظر باقى التقييم
قديم 04-01-2010, 09:58 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

ما الدكتور بيعمل التقرير وبيتناول كل يوم جزء من اجزاء السياره....حتى يكون حيادي ......

ويقول رايه بالسياره مع انو ما سقش العربية الا اسبوع نظرا لشغله ....فلازم عدم الهجوم والانتظار حتى النهايه
قديم 04-01-2010, 10:11 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

إيه الحلاوه دي يا دكتور ...
فكرتني بموضوع حكايتي مع السيارات في العراق .... و جنوب افبريقيا

ممكن تخلي عنوان الموضوع ده حكايتي مع السيراتو الموزاتو ... علشان واضح كده ان العربيه طلعت على هوانا و عجبانا ... يعني طلعت ( سيراتو مزه) مش (سيراتو دكر)

غالبا الشمع اللي عليها ده من تخليل الزيتون الاخضر علشان ظبط اللون ... اغسلها بشاي اخضر و هي تبقى زي الفل

ربنا يبارك لك فيها يا دكتور ... وفي انتظار بقيه الحدوته ptmnlo123per122

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 04-01-2010, 10:18 PM
الصورة الرمزية محمد حنفى
محمد حنفى محمد حنفى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسام كمبيوتر
هواياتي: حب السيارات

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute

الف مبروك يا دكتور على السياره الجديده وربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها

قديم 04-01-2010, 10:19 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mizo6030 مشاهدة المشاركة

يا دكتور والله انا مش قاصدى أزعلك - بس كل ما فى الموضوع انا حاجز السيراتو الهاى لاين وحجزتها بعد ما قرأت عنها الكثير من المقالات التى اشادت بها - بس مؤخرا وجدت اعضاء فى هذا المنتدى كتبت أراء وتقييمات للسيارة ليست فى صالحها - وفجأة لقيت حضرتك موجود بالمنتدى وقلت انا استلمت السيارة وسوف اكتب تقييمى عنها - ومنذ هذه اللحظة وانا انتظر تقييم سيادتك خصوصا وانى احسست ان حضرتك هتكون محايد - علما بأنى لم اتسلم السيراتو حتى تاريخه.
ارجو المعذرة ومرة اخرى اعتذر.
ممكن سؤال طبى اطعم أولادى ضد انفلوانزا الخنازير H1N1 ولا لأ
أولا شكرآ على الاعتذار و مقبول يا سيدى ! بس كان أحلى منه التروى والقراءه على مهل ! أنا عارف أعصابك

تعبانه من اللى سمعته عن السياره وأنا سمعته و قرأت آلاف الآراء و كلها كانت ضد السياره لكنى توكلت على الله !

ولم يخيب الله ظنى ! و لم أرتعب ولم أتراجع ! والكلام ده كله مكتوب هنا فى المنتدى ! يعنى لو حضرتك بتدخل المنتدى

كل يوم وبتقرأ كل ما يخص السيراتو هنا كان زمانك عندك معلومات كثير قوى منى و من الزملاء !

فيه حاجه بتحز فى نفسى ! يعنى مع احترامى لآبو نورا وهوه ح يقدر اللى ح أقوله ده و الكلام مش موجه له !

أنا و كل الزملاء اللى فى المنتدى بنكتب متطوعين و نرجوا الفائده للآخوه الآعضاء و نرجوا الثواب من الله !

ولا احنا بناخد أجر على الكتابه ولا الآعضاء المنتظرين الاستفاده بيدفعوا اشتراك للمنتدى و منتظرين اللى أفضل

من كده ! لذلك الرحمه حلوه !

بالنسبة لتطعيم أولادك ! بكل أمانه أقول لك ( لآ ) ! لآنى من أسبوع رأيت حاجه مرعبه على اليوتيوب ! بس مش

فاكر الرابط بتاعها دلوقت ! بس ممكن تدخل على اليوتيوب وتجرب H1N1 Vaccine Problems or incidents

واللى شفته فيديو عباره عن شابه أميريكيه ملكة جمال و متزوجه من سنتين و لم يكن عندها أى انفلونزا لكن اتطعمت

فحدث لها فى الحال حاله أغرب من الخيال ! وهى أنها لا تعرف تسير الا للخلف ! أما للآمام يا ساتر يارب ! ركبها

مثنيه وتتعثر و بتشوح بايديها فى كل اتجاه و دماغها بتتهز و بتترعش و النطق آخر تهتهه ! أما لو جريت تبقى معقوله

نسبيآ ! والله على ما أقول شهيد ! أنا يا دكتور جالى رعب و هلع ! و مالهاش علاج ! وكانت الانفلونزا أرحم لها !

أنا ح أدور على الرابط وانت برده لو لقيته أنشره واكسب ثواب !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1147

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

الكلمات الدليلية
سيراتو