العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 26-06-2012, 01:48 PM
mhi00002000 mhi00002000 غير متواجد حالياً

mhi00002000 is on a distinguished road
افتراضي صاج ال BYD مقارنة بالسبرانزا محتاج نصيحة نهائية رجاااااااااااء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

دلوقتى انا مقبل باذن الله على شراء سيارة فى حدود 70 وبفكر فى ال BYD عشان قوة الموتور بالمقارنة مع موتور اللوجان لكن عندى وجهة نظر برجاء ايضاحها من محترفى هذا القسم دلوقتى بنشوف كلنا عربيات سبرانزا ماشية ف الشارع سواء كانت ملاكى او تاكسى لكن فى الحالتين بنلاحظ قوة الشكل الخارجى والاحتفاظ بالانسيابية وعدم تنقير الصاج او الدهان عدا الخبطات الواضحة طبعا اما ال BYD ان اغلب السيارات اللى شوفتها كانت فيها تنقير خفيف فهل دى حالات خاصة ولا فعلا الصاج فى BYD ضعيف نوعا ما لان لو الموضوع دة حقيقى يبقى هصرف نظر لان بكدة شكل العربية هيقدم بسرعة رهيبة خاصة انى ناوى على اللون السيلفر لو ممكن نصيحة بالله عليكم افيدوووونى والسلام ختام.
قديم 26-06-2012, 02:03 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صاج ال BYD مقارنة بالسبرانزا محتاج نصيحة نهائية رجاااااااااااء

انا فى اعتقادى ان عمر الصاج ما هينقر لواحده يعنى لازم يكون فيه اسباب وعلى العموم حضرتك فى مصر اشتريت اسبرانزا او بى واى دى الاتنين هيتنقروا والاتنين هيحصل فيهم خبطات متقلقش

نورت مصر
:loveu :

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 26-06-2012, 02:48 PM
drpepo drpepo غير متواجد حالياً

drpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nice

انا فى اعتقادى ان عمر الصاج ما هينقر لواحده يعنى لازم يكون فيه اسباب وعلى العموم حضرتك فى مصر اشتريت اسبرانزا او بى واى دى الاتنين هيتنقروا والاتنين هيحصل فيهم خبطات متقلقش
هههههههههههههههههههه على رايك استاذى الفاضل في مصر اى صاج هينقر هينقر
وفعلا مفيش صاج بينقر لوحده
انا لما جبنا البى واى دى بعهدها بمفيش شهرين بالكتير ولاقيت نقر في الشنطة ورا وحتة مقشرة صةغيرة جدا جدا
طبعا اتنمرفزت بس عرفت ان البواب ربنا يسامحه كان بيحط طوب على العربية علشان الغط\ا مش يطير واكيد كان بيحط بضمير شوية ( يعنى بيرزع الطوب ) مما ادى الى نقر اجزاء من الصاج في الشنطة غير ملحوظة ولما نبهناه للموضوع دا ومعدش بيحط فعلا طوب على الغطا مش ملاحظ اى زيادات في النقر او اى شئ اتقشر زيادة
يعنى اهم شئ حضرتك تحافظ على العربية
قديم 26-06-2012, 02:51 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

شوف وزن دى كام ووزن التانية كام

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 26-06-2012, 03:22 PM
mhi00002000 mhi00002000 غير متواجد حالياً

mhi00002000 is on a distinguished road

والله فعلا منتدى مليان بالخبرات والناس المحترمة شكرا ليكو وكدة اتطمنت هتوكل على الله ان شاء الله اللون السيلفر