العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 23-12-2012, 04:16 AM
toto toto toto toto غير متواجد حالياً

toto toto will become famous soon enough
افتراضي اصدقائى الاسكندرانية ممكن تساعدونى فى جاجة

انا ياجماعة معايا اوبترا اوتوماتيك وعايز اركب سنسور بارك وروحت عزبة سعد ودورت وملكتش غير نوع واحد الى هوة شاشتة الموزة المهم لاقيت الاسعار متفاوتة يعنى ياجماعة من اول 105 الى 180 جنية ونفس النوع والشكل والعلبة دا من غير التركيب المهم فى الاخر تعبت ومجبتش من الجشع والغش بتاعهم بش عاجبنى اوى النهاردة موضوع السنسور والكاميرا الخلفية وشاشة الى بتركب مكان المراية بس عايز اعرف منكم اركب انهى الكاميرا ولا السنسور لوحدة وياريت لو حد مجرب نوع معين وفية ناس مركبة السنسور دة واير لس بس مش عارف الاقية فين ساعدونى ياجماعة اركب اية والاسعار اية احسن انا تعبت
قديم 23-12-2012, 12:34 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اصدقائى الاسكندرانية ممكن تساعدونى فى جاجة

اللي اقدر افيدك فيه السنسور
سالت عليه سعيد نصار كان ب195
وهم عباره عن 4 حساسات بيركبوا فيالاكصدام ب4 اخرام وبيتجمعوا باسلاك علي سينسور بيتوصل علي لمبة المارشدير

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 23-12-2012, 12:58 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

اللي اقدر افيدك فيه السنسور
سالت عليه سعيد نصار كان ب195
وهم عباره عن 4 حساسات بيركبوا فيالاكصدام ب4 اخرام وبيتجمعوا باسلاك علي سينسور بيتوصل علي لمبة المارشدير
السلام عليكم
الثمن ده بالتركيب ولا من غير
ولو بدون تركيب هيكون التركيب في حدود كام
وياريت عنوانه ايه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 23-12-2012, 01:13 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

لا ده بدون تركيب
واعتقد التركيب مش حيعدي 100 جنيه لانه مش كيميا بس عايز شغل نضيف عشان الاخرام بتاعة الاكصدام وفي نوع بيبقي ب225 تقريبا معاه شاشة بتوضح كام متر وراك فاضيين بس ملقتوش عنده
وعنوانه

عندك مدخلين ممكن تروح منهم

اول واحد وانت جاي من من ابو قير حتخش من عند البنزينه يمين وتعدي نفق الابراهيميه
حتلاقي الصينيه في وشك تلف وتاخد اول شارع يقابلك طوالي حتلاقي سعيد نصار علي ايدك اليمين

الطريق التاني وانت جاي من سموحه ودوران عمانويل حتكمل طوالي وتسيب الدوران وتكمل للدوران التاني وتسيبه الدوران التالت حتلفه وتسيب اول شارع وتاخد تاني شارع تدخل فيه وطوالي يمين حتلاقي سعيد نصار

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 23-12-2012, 02:36 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

أنا لسه عامل النظام ده من اسبوع واحد فقط ، إشتريت علبة السنسور من عزبة سعد بـ 125 جنيه ورحت بيها عند أمين الكهربائى فى شارع أدمون فيرمون بسموحه وقام بعملية التركيب والتجربة وعلى مدى ساعتين تقريباً وأخد منى 50 جنيه فقط
أى أن العملية لا تحتاج سوى 175 بالتمام والكمال

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية