العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 15-06-2012, 05:49 AM
الصورة الرمزية شريف كامل
شريف كامل شريف كامل غير متواجد حالياً
من انا؟: هاوي سيارات
التخصص العملى: التربية والتعليم
هواياتي: كثيرة

شريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura about
افتراضي رد: انا لسه مشترى سايبا 2009 امبارح الحمد لله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mtc_46 مشاهدة المشاركة

انا رحت النهاردة الضمان فى اكتوبر و قالولى ان الصوت ده عادى وان المشكلة ان الكابينة مش معزوة كويس عن الموتور .... و ان العادى ان المروحتين لما يشتغلوا الصوت يعلى ... و نصحونى لما ابقى واقف بالعربية و مستنى حد بلاش اسيب التكييف شغال و مش عرف ليه ؟؟... بس النصيحة الاخيرة دى من عميل مش من المهندس
و انا ان شاء الله بجهز لموضوع كامل عن العربية و معلومات عنها و قطع غيارها و اسعارها
بالنسبة لعدم تشغيل التكيف اثناء الوقوف ...فهو مكتوب كده في دليل المستخدم الخاص بالسيارة ....ربما لعدم ارتفاع حرارة الموتورخصوصا في حالة الوقوف لفترة طويلة وفي جو شديدالحرارة والله واعلم !
قديم 09-07-2012, 03:24 PM
mahmoudsamy7 mahmoudsamy7 غير متواجد حالياً
من انا؟: MAHMOUD SAMY
التخصص العملى: IT

mahmoudsamy7 is an unknown quantity at this point

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mtc_46 مشاهدة المشاركة

استاذ ابو نورا
متشكر جدا للرد .. التكييف بيجيب هواء اكثر من ممتاز .. لكن الصوت بيبقى فى الكابينة كأنى قاعد فى قطر خصوصا لو التكييف شغال او لو العربية دايرة و واقفة .. انا حاسس ان الموضوع ده مش بيحصل غير و المروحة شغالة ..
ممكن حضرتك تقوللى على حد متخصص فيها و فاهملها اروحله علما بانى من المعادى
السلام عليكم 1000 مبروك يا باشا ربنا يباركلك فيه و يكفيك شرها و يديك خيرها و يرزققك بالاحسن منها
انا معايا العربيه من شهر 8 /2009 و هي طبيعتها كدا و دبرياجها تقيل شويه ده طبيعي متقلقش
قديم 09-07-2012, 03:29 PM
mahmoudsamy7 mahmoudsamy7 غير متواجد حالياً
من انا؟: MAHMOUD SAMY
التخصص العملى: IT

mahmoudsamy7 is an unknown quantity at this point

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif sadeek مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
مبروك العربيه كنت عاوز اسئلك سؤال العربيه بتعمل كام معاك فى البنزين وهل طريق التوكيل صعب ولا سهل توصله ولما تكلمت مع بتاع المخزن معرفتش الريموت لو باظ ممكن نلاقى غيره وهل كنت فى الضمان ولا خارجه وكام التلفه غليين ولامعقولين معلش انته بس الى اعرفه راح التوكيل وباين عليك بتحاول تخدم لوجه الله زينا معلش تانى طولت ارجو لك السلامه وشكرا.
انا مره سالت على المفتاح في التوكيل ب 200 جنيه
وطقم الكاولين ب 700 جنيه
وعلشان تروح كمل بعد الحصري على طول لحد ما توصل لميدان ليله القدر تفضل ماشي على طول بعد ليله القدر لحد ما تلاقى شركه نيسان على شمالك تدخل من جنبها شمال التوكيل تاني تقاطع على ايدك الشمال ( واخد 3 نواصي)