العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 14-02-2013, 01:53 PM
eng_mahmoud_1994 eng_mahmoud_1994 غير متواجد حالياً

eng_mahmoud_1994 is on a distinguished road
افتراضي عملت حادثه بعربيه رينو سانديرو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا عملت حادثه بعربيه رينو سانديرو
العربيه اتقلبت بس الايرباج مفتحتش المشكله كلها في السقف والقايم اليمين اللي فووق عند البابيين
عاوز اخد رأيكم يا جامعه اصلحها في التوكيل ولا بره التوكيل وهيكوون في فرق جااامد في المصاريف بين التوكيل والتصليح العادي ولا لا ؟؟؟
مع العلم ان انا ماليش اي خبره في شغل الميكانيكا والسمكره

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 14-02-2013 الساعة 02:51 PM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 14-02-2013, 02:24 PM
M.Sami el adham M.Sami el adham غير متواجد حالياً

M.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to behold
افتراضي رد: حادثه

طبعا لو العربية متامن عليها صلحها فى التوكيل . لو تامين شامل هتبقى نسبى التحمل 10 % + 5 % نسبة استهلاك !! يعنى 15% و هترجع زيرو ان شاء الله .. لو اتكلفت مثلا 20 الف هتبقى نسبة التحمل 3 الاف جم و هكذا .. انا مع الصبانة فى التوكيل و يستحسن اللى فى ابو رواش مش حد واخد وكيل رينو ..

طبعا لو مش متامن عليها يبقى هتصلحها برة بس عند حد نظيف .. فيه اوتو باينت هنا فى المنتدى ممتاز و بيتعامل بردو مع شركات التاين و شغله 10 على 10

بسيطة ان شاء الله اهم حاجة انك بخير
تحياتى
قديم 14-02-2013, 02:25 PM
M.Sami el adham M.Sami el adham غير متواجد حالياً

M.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to behold
افتراضي رد: حادثه

طبعا لو العربية متامن عليها صلحها فى التوكيل . لو تامين شامل هتبقى نسبى التحمل 10 % + 5 % نسبة استهلاك !! يعنى 15% و هترجع زيرو ان شاء الله .. لو اتكلفت مثلا 20 الف هتبقى نسبة التحمل 3 الاف جم و هكذا .. انا مع الصبانة فى التوكيل و يستحسن اللى فى ابو رواش مش حد واخد وكيل رينو ..

طبعا لو مش متامن عليها يبقى هتصلحها برة بس عند حد نظيف .. فيه اوتو باينت هنا فى المنتدى ممتاز و بيتعامل بردو مع شركات التاين و شغله 10 على 10

بسيطة ان شاء الله اهم حاجة انك بخير
تحياتى
قديم 14-02-2013, 02:53 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عملت حادثه بعربيه رينو سانديرو

قدر الله وماشاء فعل والحمد لله انك بخير
المهم الاول نعرف العربية متأمن عليها ولا لاء وياريت لو تقدر ترفعلنا صورة للعربية علشان نفكر معاك فى انسب حل وان شاء الله خير

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش