العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > جيب Jeep

قديم 23-07-2011, 08:04 PM
العابدة العابدة غير متواجد حالياً

العابدة is on a distinguished road
افتراضي رد: ربنا يكرمكوا يا جماعة تفدوني لحسن انا دوخت السبع دوخات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

طيب .. المروحة لا تعمل يبقى هى دى المشكلة ...

حضرتك راجعى على ترموستات المروحة ولو بايظ غيريه .. او حتى على الاقل مؤقتا ممكن الكهربائى يعملك مفتاح للمروحة علشان تشغليها بنفسك لما العربية تسخن ..

لازم حل موضوع المروحة الاول لأنك حتى لو غيرتى الريدياتير هتفضل مشكلة السخونة ....

وخلى بالك حضرتك .. السخونة لازم ميتسكتش عليها لأن سهل جدا جوان وش السلندر يضرب وتبقى مشكلة فوق المشكلة ...
خلاص حضرتك هغيران شاء الله ترموستات المروحة بس انا عندى استفسار بسيط لية اما بروش مية على الرديراتير بتبرد مش دة دليل على ان المشكلة فى الرديراتير
قديم 23-07-2011, 09:19 PM

افتراضي رد: ربنا يكرمكوا يا جماعة تفدوني لحسن انا دوخت السبع دوخات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العابدة مشاهدة المشاركة

خلاص حضرتك هغيران شاء الله ترموستات المروحة بس انا عندى استفسار بسيط لية اما بروش مية على الرديراتير بتبرد مش دة دليل على ان المشكلة فى الرديراتير
في رأي حضرتك استاذ حسام اجيب الثرموستات بتاع المروحة يفصل عند 70 ولا 100 درجة وهل له رقم معين
قديم 02-08-2011, 06:50 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

يفضل زى الى راكب ( الى هو الاصلى ) لانها بتفرق من عربية لعربية
و طبيعى لما ترشى ميه على الرادياتير تبرد بس كده مش كويس على الرادياتير

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 04-08-2011, 01:28 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

يفضل زى الى راكب ( الى هو الاصلى ) لانها بتفرق من عربية لعربية
و طبيعى لما ترشى ميه على الرادياتير تبرد بس كده مش كويس على الرادياتير
الففففففففففففففففففففف شكر غيرت الترموستات وظلت المشكله فشتريت الرادياتير و تم التركيب والحمد لله بقت تمام
وربنا يكرم حضرتك لاهتمامك وردك
قديم 04-08-2011, 02:16 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

الحمد لله ربنا يباركلك فيها و كويس بقيتى خبرة فى العربيات ما هى الخبرة مبتجيش ببلاش

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا