العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 07-08-2010, 03:46 AM
eng_zezo eng_zezo غير متواجد حالياً

eng_zezo is on a distinguished road
افتراضي رد: ايه اكبر سرعه وصلت ليها بالتيوتا بتعتك ؟

هاي يا جماعة.... دي اول مشاركة ليا في المنتدى الجميل والجامد اوووي ده
ولفت نظري ان معظم الناس بتقول ان الكرولا ثباتها بيبقى وحش بعد 120... بس انا مش معاكو في ده..... انا جبت بكرولا 2007..1300 سي سي مانيوال سرعة 185 في السعودية على طريق الرياض المدينة الجديد.....والعربية كان فيها عيلتي كلها... وكانو نايمين ومحدش حس بحاجة ....بس يوميها اخدت مخالفة ...... المهم ...قصدي اقولكم ان الثبات كان كويس اوي وفضلت بتاع 10 دقايق غلى السرعة دي وماكنش فيه اي حاجة ... انا قلت يمكن عشان العربية كانت محملة لأن كان فيه عيلتي + شنط في الشطنة ورا.....
و في كرولا تانية هنا في مصر .... موديل 2004 ...1300 سي سي ... مانيوال ... خليجي ... المهم دي كنت لوحدي وجبت بيها في الطريق الدايري في اسمعلية 170 .. والثبات كان كويس اوي ومكنش فيه اي حاجة .. بس الطرق في مصر هيا اللي وحشة وده خلاني مزدوش عن كدا اطلاقا ......... وهنا برضو في مصر عربية هيونداي فرنا ( مع ان الموضوع لتويتا بس سيبوني اكتب النقطة دي) 2007 ... 1500 تقربيا او 1600.... جبت بيها 190 لمدة دقيقة وحدة بس بس الثبات كان وحش اوي اوي .. وخفت بصراحة.. لأنها مكنتش عربيتي... بس كانت لسة جديدة ومش مكملة 2000 كيلو في العداد .اه صح.. وبرضو لما كنت في السعودية ... كان عندنا عربية تويوتا كرسيدا ستيشن 5 ايواب الكبيرة اوي دي .. موديل 91 .. 2400 سي سي ... جبت بيها 165 وصوت العربية علي اوي اوي وخفت ليحصل حاجة .. بس كانت ممكن تجيب اكتر... .. واسف على التطويل
قديم 07-08-2010, 04:39 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا بيك يا باشمهندس معانا في مصر موتورز و عاوزين نشوف مشاركاتك دايما

حـازم خـضـر

قديم 13-08-2010, 04:37 AM
HANYHANN HANYHANN غير متواجد حالياً

HANYHANN is on a distinguished road

كورولا 2010 خليجي سرعة 190 لفترة قصيرة لكن 170 و180 لفترات طويلة والثبات ممتاز على طرق السعودية