العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 29-01-2012, 06:41 PM
acasper3d acasper3d غير متواجد حالياً

acasper3d will become famous soon enough
افتراضي رد: ممكن حد يفيدنى ضرورى يا شباب ضرورى

مش عارف والله . الصني ليها اكتر من توكيل وده الي خالاني اشتريها. عن نفسي بتعامل مع توكيل السبع وده احسن من رائع . ولكن برضة افتكر ان توكيل الرينو كويس . من حيث البدي فهوا تقريبا واحد . بس انا عن نفسي كل مرة بروح التوكيل بمشكلة من التقفيل ولاكنها عيوب فردية واستخدام تختلف من شخص لاخر .ولكن الاهم ان التوكيل يراعي ويظبتك في كل الكلام ده وده الي الحمد لله بيعملوا في السبع (المعادي) . ولكن راي انا مجربتش الرينو في الصني ليها افضلية من حيث انها ياباني ولكن الرينو لها افضبية من حيث ان تقفيلها مش مصري
في لو حضرتك بتحب تركب ياباني خليك في الصني لو بتخاف من التقفيل خليك في الرينو . وانا عن نفسي لو ربنا كرم وغيرت العربية مش هجيب الا عربية ياباني تقفيل ياباني زي الانسر والتيدا والشارك . فانا عارف حيرت حضرتك اكثر ولكن حاول تجيب الانسر البومة 2012 التوكيل لسة نازل في السوق فاعتقد انه هيراعي العملاء كويس . والعربية مفهاش اي مشكلة حسب الي اعرفة وهيا ياباني تقفيل ياباني.
قديم 30-01-2012, 10:58 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن حد يفيدنى ضرورى يا شباب ضرورى

معلومة صغيرة بس عشان لما تختار يبقي علي بينة

الاسكالا والصني - هما نفس العربية وانتاج شركة واحدة لان الرينو والنيسان شركة واحدة والاسكالا في الاصل كانت صني وبتنزل برة مصر علي انها صني في بعض الدول زي دول امريكا الجنوبية مثلا وموجود منها في مصر بس نادر جدا باسم نيسان صني بنفس الشكل المواصفات وفي بعض الدول الاخري بتنزل باسم نيسان الميرا nissan almera

المحصلة النهائية بتقول ان انا عندي نفس العربية واحدة تقفيل مصري (بمشاكل كتير في تقفيلها) وغالية - والتانية تقفيل مش مصري ومحدش ولله الحمد اشتكي منها وارخص وهي هي نفس العربية بنفي الامكانيات والمواصفات

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima