العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 11-07-2013, 06:08 AM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future
افتراضي رد: مقارنة شاملة بين هيونداي النترا وكيا نيوسيراتو واوبل استرا حصريا على مصر موتورز بالصور والمواصفات والاسعار

وعشان عدم الاهتمام بوسائل الامان
عندنا اعلى معدلات للحوادث قى العالم لازم الدولة تعمل حاجة للمحافظة على ارواح الناس
مشكور استاذ شريف بس ليا سؤال
اول فئة اتوماتيك فى السراتو مفيش حساسات ركن ولا ملتى فانكشن؟
قديم 11-07-2013, 06:33 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنة شاملة بين هيونداي النترا وكيا نيوسيراتو واوبل استرا حصريا على مصر موتورز بالصور والمواصفات والاسعار

:28 6::018A1D~146 ::1 4FEAD~151::12EA6C ~133::12EA6C~ 133::12EA6C~1 33:

قديم 11-07-2013, 01:17 PM
الصورة الرمزية محمد اوبل
محمد اوبل محمد اوبل غير متواجد حالياً

محمد اوبل has a spectacular aura aboutمحمد اوبل has a spectacular aura aboutمحمد اوبل has a spectacular aura about

تسلم ايدك يا كبير بس انا مش مصدق ان يجى اليوم نلاقى الكورى نفس سعر الالمانى واكتر (ملحوظه انا معايا هيونداى عشان محدش يزعل)
قديم 11-07-2013, 06:22 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reda310 مشاهدة المشاركة

وعشان عدم الاهتمام بوسائل الامان
عندنا اعلى معدلات للحوادث قى العالم لازم الدولة تعمل حاجة للمحافظة على ارواح الناس
مشكور استاذ شريف بس ليا سؤال
اول فئة اتوماتيك فى السراتو مفيش حساسات ركن ولا ملتى فانكشن؟
العفو
لأ اول فئة اوتوماتيك LX مفيهاش الكلام دا
لكن الفئة اللي بعدها على طول EX فيها مالتي فانكشن
والبارك سنسور موجود في اعلى فئتين بس (SX & Highline)

تسلم ايدك يا كبير بس انا مش مصدق ان يجى اليوم نلاقى الكورى نفس سعر الالمانى واكتر (ملحوظه انا معايا هيونداى عشان محدش يزعل)
عادي يا باشا دلوقتي الكوزري بنافس الالماني والياباني والامريكي كمان في كل الفئات
يعني عندك كيا كوريس وهيونداي ايكوس وكيا اوبتيما وهيونداي جنسيس وازيرا دول كلهم منافسين للعربيات الالماني الغالية زي الاودي والمرسيدس والبي ام

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 12-07-2013, 03:17 AM
Ultramisho Ultramisho غير متواجد حالياً

Ultramisho is on a distinguished road

مساء الفل عليكم ياترى لسه متابعين في الموضوع

مجهود رائع تشكر عليه يابرنس وفرصة لاستكشاف جميع الموديلات وامكانياتها خاصة في الالنترا والسيراتو

بس انا لي سؤال هو الالنترا فولي لود مافيهاش ايموبيليزر يعني متأكد من المعلومة دي اصلي سمعت ان العربية الي فيها زر ادارة المحرك لازم يكون فيها ايموبيليزر والله اعلم

كمان بالنسبة للاسترا لوالماني فعلا فلا خلاف عليها لكن مكونات كاير فيها متصنعة في اوروبا الشرقية على ما اعتقد واعتق كمان بتتجمع في مصر يعني قصة تانية

والله اعلم
تحياتي