العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 24-12-2009, 05:25 PM
shooter123 shooter123 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة دعاية واعلان

shooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant futureshooter123 has a brilliant future
ارجو الرد سريعا العربية عند الميكانيكي

ارجو الرد السريع يا جماعه العربية كان فيها صوت نتشه في الفتيس مع العلم انها لانسر اوتوماتيك 2003
رحت للمكانيكي بص علي الفتيس وقالي جلدة القاعدة بتاعت الفتيس بايظة رحت اشتريت واحدة غيرها ب 125 جنية ودلوقتي انا في الشغل وسايبه يركبها بس انا حاسس ان عيب الفتيس مش سببه الجلدة اللي هوه قالي عليها دي
ارجو الرد السريع قبل ما انزل وارجعله

العمر لحظة
قديم 26-12-2009, 10:45 AM
elhadad elhadad غير متواجد حالياً

elhadad is a name known to allelhadad is a name known to allelhadad is a name known to allelhadad is a name known to allelhadad is a name known to allelhadad is a name known to all
افتراضي رد: ارجو الرد سريعا العربية عند الميكانيكي

اخى العزيز انا معا عربية مازدا 323 كا فيه نفس المشكلة وانت ماشى تحس ان فى حاجة بتعطل الحركة و الحربية بتهز جامد و كان العيب قاعدة الجيربوكس كانت فرقعت غيرت الامامية و استمرت المشكلة و حغير الثانية ان شاء الله
ولعلم ده كلام اكثر من ميكانيكا
اطمئن انشاء الله بسيطة