العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 28-08-2012, 12:47 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مطب جرين بلازا .......... العربيات بتطير

افضل ما يقال هو حسبى الله ونعم الوكيل فى صانع المطب المدمر فلا يعقل ان من اجل تحجيم السرعة تدمير ممتلكات الغير .....حقاً ::::::بلد العجائب والغرائب
اما الاهم فى اهتمام حضرتك والاعضاء الكرام المشاركين
جزاك الله خيراً وجعل الله فعلك فى ميزان حسناتك إن شاء الله

قديم 28-08-2012, 02:29 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

الحمد لله جالى الاستاذ borio1704 و ساعدنى جزاه الله خيرا و الحمد لله الحمد لله الموضوع فشل
انا ابتديت الساعة 2 و فعلا خففت الجالون بتاع اللاكيه الاصفر بتينر كتير و دهنت تقريبا نص المطب و الاستاذ borio1704 راح لجرين بلازا و جاب جركينيت استخدمناهم مع مثلثين عاكسين لتحويل العربيات عن النص المدهون + وقفتنا احنا الاتنين لغاية الفجر عشان نضمن ان البوية بقدر الامكان تنشف
طبعا الفجر لما اذن اتضطريت الم الحاجة و امشى و الحمد لله دلوقتى ببص من الشباك معدتش فى و لا نقطة صفراء باينة الحمد لله ههههههههه هههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههه ( لا و قال ايه كنت ناوى اكمل النص التانى النهارده هههههههههه)
بس اللى استفدناه من وقفتنا ان انقذنا عربيات كتير
الحل و الله اعلم فى يافطة فسفورى معرفش حتتكلف كام و تتعمل فين بس انا مستعد اساهم فى تكلفتها دا اللى اقدر اعمله
بس بجد يا جماعة خدوا بالكم لان المطب مدمر
امبارح و احنا واقفين جه اتنين بيسابقوا بعض واحد اكتافيا تقريبا كان على اليمين كل المطب و كان العربية اتفشفشت و النترا 2012 كان على الشمال ناحية الحتة اللى دهناها فشاف الجراكن و المثلثات و فرمل جامد و خبطهم طيرهم بس كان هدى خالص و مكنش شايف المطب فالحمد لله خده بشويش

اللى بياخد المطب غالبا عربيته بتبوظ جامد
ما انا قولت لك
الاكية مش حينفع
عامتا ربنا يجازيك كل خير
طيب حقولك علي حاجة تانية اية رايك
في يفطة وتاخذلها كهرباء من عمود الانارة

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 29-08-2012, 01:41 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

ما انا قولت لك
الاكية مش حينفع
عامتا ربنا يجازيك كل خير
طيب حقولك علي حاجة تانية اية رايك
في يفطة وتاخذلها كهرباء من عمود الانارة
و الله يا استاذ عمر انت استاذ بجد
تصدق لما حكيت لوالد زوجتى الموضوع نصحنى بإنارة لمض فلاشر و دلنى على واحد كهربائى معرفته قريب من العمارة و قالى هو حيتحمل التكلفة
بس انا النهارده روحت متاخر فلقيت الكهربائى قافل فبإذن الله بكره حتفق معاه

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 29-08-2012, 02:23 AM
الصورة الرمزية borio1704
borio1704 borio1704 غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات، أحب اليابانية، الكورية، ولا أفضل الأوروبية
التخصص العملى: استشاري نظم جودة
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

borio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

الحمد لله جالى الاستاذ borio1704 و ساعدنى جزاه الله خيرا و الحمد لله الحمد لله الموضوع فشل
انا ابتديت الساعة 2 و فعلا خففت الجالون بتاع اللاكيه الاصفر بتينر كتير و دهنت تقريبا نص المطب و الاستاذ borio1704 راح لجرين بلازا و جاب جركينيت استخدمناهم مع مثلثين عاكسين لتحويل العربيات عن النص المدهون + وقفتنا احنا الاتنين لغاية الفجر عشان نضمن ان البوية بقدر الامكان تنشف
طبعا الفجر لما اذن اتضطريت الم الحاجة و امشى و الحمد لله دلوقتى ببص من الشباك معدتش فى و لا نقطة صفراء باينة الحمد لله ههههههههه هههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههه ( لا و قال ايه كنت ناوى اكمل النص التانى النهارده هههههههههه)
بس اللى استفدناه من وقفتنا ان انقذنا عربيات كتير
الحل و الله اعلم فى يافطة فسفورى معرفش حتتكلف كام و تتعمل فين بس انا مستعد اساهم فى تكلفتها دا اللى اقدر اعمله
بس بجد يا جماعة خدوا بالكم لان المطب مدمر
امبارح و احنا واقفين جه اتنين بيسابقوا بعض واحد اكتافيا تقريبا كان على اليمين كل المطب و كان العربية اتفشفشت و النترا 2012 كان على الشمال ناحية الحتة اللى دهناها فشاف الجراكن و المثلثات و فرمل جامد و خبطهم طيرهم بس كان هدى خالص و مكنش شايف المطب فالحمد لله خده بشويش

اللى بياخد المطب غالبا عربيته بتبوظ جامد

والله كانت ليلة ظريفة... وكفاية إني اتعرفت على حضرتك

أنا أول ما عديت من هناك حوالي الساعة 8 الصبح بصيت على المطب... إني أشوف لون في الأرض!!!! طبعا مابقاش فاضل أي أثر للي حضرتك لونته إمبارح

على العموم... أنا جاهز برضو لو ناوي تعلق الفلاشر أو هتعمل أي فكرة تانية

...
قديم 29-08-2012, 04:41 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة borio1704 مشاهدة المشاركة

والله كانت ليلة ظريفة... وكفاية إني اتعرفت على حضرتك

أنا أول ما عديت من هناك حوالي الساعة 8 الصبح بصيت على المطب... إني أشوف لون في الأرض!!!! طبعا مابقاش فاضل أي أثر للي حضرتك لونته إمبارح

على العموم... أنا جاهز برضو لو ناوي تعلق الفلاشر أو هتعمل أي فكرة تانية

...
الله يكرمك يا احمد باشا و الله انا مبسوط جدا بمعرفتك الجميلة
انا الصبح الساعة 10 مراتى ندت العيال و قالتلهم تعالوا يا عيال شوفوا ابوكوا دهن المطب !!!!!!!!!
قمت انا من السرير ابحلق ان اشوف نقطة مفيش !!!!!!!!!!
و هما يقولولى فين يا بابا ؟
رجعت نمت تانى
الحمد لله

النهارده دلقت اللى باقى من البوية قولت انقاذ ما يمكن انقاذه

مستنى بكره ان شاء الله اتفق مع الكهربائى و ابلغك

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا