العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 12-06-2016, 01:50 AM
mr_mizo mr_mizo غير متواجد حالياً

mr_mizo is on a distinguished road
افتراضي ارجوكم افيدونى عاوز احجز وخلاص هتجنن

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الحقيقة النهارده انا حابب اطلب منكم مقارنة اعتقد معظم الناس بعد ارتفاع الاساعر الجنونى ده وبعد ما بقت تقريبا كل العربيات ال SUV فى نفس رينج السعر وخاصة انى نويت احجز واحدة منهم بس ماخاب من استشار

انا حابب مقارنة من حضراتكم مع رايكم فى الافضل من كل النواحى بين العربيات الاتية ... انا هاقول راىى عن كل عربية وعاوز نقاش حضراتكم :

1- Jeep Renegade .... مش عارف عنها اى رأى

2- Nissan Qashqai 2016 ....... حاسس انى مايل ليها بس قلقان من حتة الماتور التربو 1200 سى سى وخاصة مع قصة بنزين 92 وتاثيره عالموتور والعزم

3- Subaru XV ...... جمييييلة جدا ولكن سعرها بقى مبالغ فيه اوى انها توصل ل 315000 اعتقد ده هبل

4- Renault Kadjar ..... عجبانى جدا على امكانيتها وسعرها لانها اقلهم فى السعر بس قلقان من الفتيس الدابل كليتش فيها وكمان قلقان من انها جديدة تماما ومتجربتش فى السوق المصرى

5- سانج يونج تيفولى اعلى فئة ..... عارف ان ممكن متتقارنش بيهم بس ايه رايكوا فيها واهو توفير للفلوس

6- بيجو 2008 ...... مش عارف ايه رأيكو

7- بيجو 3008 ..... برده مش عارف مش حاسسها بس بردوا ايه رايكو

ملحوظة انا استبعدت تمااااماااااا: سبورتاج وتوسان لسعرهم المبالغ فيه وكمان محبتهمش اطلاقا

اتمنى منكم المشورة جداااااا لانى بقالى شهور مش عارف اخد قرار وعاوز الحق احجز قبل ما الدنيا تغلى اكتر

ولكم جزيل الشكر