العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 28-08-2014, 02:50 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اغير العربيه امتى ؟؟؟؟؟؟؟؟ ساعدونى

بصى يا ام مريم من حيث التغيير ممكن تطلعى من ال 28 لحاجات مستعملة فى الرينج ده بس برضو هتكون موديلات تمانينات وطبعاً لا ننصح بتغيير مستعمل قديم كدة بمستعمل قديم زية الا لو عندك مشاكل فى العربيه الاولى وفتحت بوقها زى ما بنقول لكن طول ما العربيه اصيلة وبنت حلال يبقى خليها

اما من حيث السواقة لو حضرتك معندكيش مشاكل فى السواقة فى الزحمة على سرعات وعلى السلانسية فى الطرق العادية والاتجاهين بتدخلى شارع ديق او حارة تلاقى عربيه فى وشك وتتعاملى ومفيش مشاكل بتركنى عادى وتطلعى عادى كل ده معناه انك وصلتى لمرحلة التمكن من السواقة

مش بنقول محترفة بس الدرجة الكافيه لانك تركبى عربيه وتحافظى على نفسك فيها وعلى العربيه نفسها طبعاً

لكن مهما كان الواحد فينا سواق لاقدر الله معرض للحوادث طبعاً لكن يمهنا اللى بيركب عربيه جديد يوصل بس لمرحلة التمكن علشان حرام يبهدل عربيه جديدة بسبب اخطاء مبتدئين

لكن مفيش اخطاء مبتدئين يبقى حضرتك جاهزة للمرحلة التانية

ربنا يوسع عليكى وعلينا جميعاً يارب

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 28-08-2014, 03:08 PM
Om Marem Om Marem غير متواجد حالياً

Om Marem has a spectacular aura aboutOm Marem has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

بصى يا ام مريم من حيث التغيير ممكن تطلعى من ال 28 لحاجات مستعملة فى الرينج ده بس برضو هتكون موديلات تمانينات وطبعاً لا ننصح بتغيير مستعمل قديم كدة بمستعمل قديم زية الا لو عندك مشاكل فى العربيه الاولى وفتحت بوقها زى ما بنقول لكن طول ما العربيه اصيلة وبنت حلال يبقى خليها

اما من حيث السواقة لو حضرتك معندكيش مشاكل فى السواقة فى الزحمة على سرعات وعلى السلانسية فى الطرق العادية والاتجاهين بتدخلى شارع ديق او حارة تلاقى عربيه فى وشك وتتعاملى ومفيش مشاكل بتركنى عادى وتطلعى عادى كل ده معناه انك وصلتى لمرحلة التمكن من السواقة

مش بنقول محترفة بس الدرجة الكافيه لانك تركبى عربيه وتحافظى على نفسك فيها وعلى العربيه نفسها طبعاً

لكن مهما كان الواحد فينا سواق لاقدر الله معرض للحوادث طبعاً لكن يمهنا اللى بيركب عربيه جديد يوصل بس لمرحلة التمكن علشان حرام يبهدل عربيه جديدة بسبب اخطاء مبتدئين

لكن مفيش اخطاء مبتدئين يبقى حضرتك جاهزة للمرحلة التانية

ربنا يوسع عليكى وعلينا جميعاً يارب
جزاك الله خيرا ابو نورا
الحمد لله العربيه اللى معايا حالتها كويسه رغم انها موديل 76 بس ماشيه
بالنسبه لكلام حضرتك فتقريبا انا بعمل 80 % منه يمكن الركنه والتحضين لسه شويه
انا هاستنى ان شاء الله لاخر السنه الدراسيه اكون اتمكنت اكتر من السواقه وربنا يرزقنى بمبلغ كويس اجيب عربيه كويسه وفى نفس الوقت اخد عليها فى الاجازة بعيد عن توصيل بنتى عشان ما اخاطرشى بيها
جزاك الله خيرا على ردك
قديم 29-08-2014, 04:30 AM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
بعد ماتتمكني من السواقه ممكن تشتري عربيه ماروتي عربيه جميله وممتازه في الزحمه وسهله في السواقه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 29-08-2014, 05:35 PM
Om Marem Om Marem غير متواجد حالياً

Om Marem has a spectacular aura aboutOm Marem has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
بعد ماتتمكني من السواقه ممكن تشتري عربيه ماروتي عربيه جميله وممتازه في الزحمه وسهله في السواقه
والله المستعان
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ان شاء الله وانا بحب الماروتى جدا وسعرها فعلا كويس ان شاء الله اكمل سواقه واغير العربيه
شكرا لمرور حضرتك فى الموضوع
قديم 29-08-2014, 06:23 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om Marem مشاهدة المشاركة

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ان شاء الله وانا بحب الماروتى جدا وسعرها فعلا كويس ان شاء الله اكمل سواقه واغير العربيه
شكرا لمرور حضرتك فى الموضوع
السلام عليكم
انا الحمد لله معي ماروتي وهيونداي
بركب الماروتي في البلد وبأسافر بالهيونداي
وتصدقوا اني بحب اركب الماروتي وبتخنق من الهيونداي داخل البلد
الماروتي دي عربيه على قد ان ثمنها معقول بس شغااااااااااااااله
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين