العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 30-08-2012, 11:16 AM
MMIBRAHIM MMIBRAHIM غير متواجد حالياً

MMIBRAHIM will become famous soon enoughMMIBRAHIM will become famous soon enough
افتراضي رد: مشكلة في صوت انذار الاكسنت

مشكور ياباشا
انا عندي بتدي اشارة ضوئية ومش بتدي صوت
الصوت بيشتغل لما اخبط العربية او افتحها بالمفتاح والانذار شغال كدا يبقي واصلة الباور موصولة بقي ولا ايه

وشكرا
قديم 30-08-2012, 11:41 AM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MMIBRAHIM مشاهدة المشاركة

مشكور ياباشا
انا عندي بتدي اشارة ضوئية ومش بتدي صوت
الصوت بيشتغل لما اخبط العربية او افتحها بالمفتاح والانذار شغال كدا يبقي واصلة الباور موصولة بقي ولا ايه

وشكرا
طبعا كدة موصولة يبقى كدة مش عيب باور دة عيب سيجنال عند الضغط على مفتاح الريموت الانزار لا يستجيب صوتى
جرب تعمل ريستارت كامل لكمبيوتر السيارة عن طريق نزع الكابل + للبطارية لمدة دقيقتيين

لو ما اشتغلش اعمل ريستارت للانزار نفسة حتلاقى لو الانزار اصلى بتاع السيارة حتلاقية ماركة ( غريب) اسم الشركة المصنعة اسمها غريب مكتوبة بالانجليزى المدهب على جهاز الانزار
حتفك ال 4 مسامير بتوع الجهاز حتلاقى ( jumper ) ومكتوب علية ريستارت
اضغط علية وبعديين اعد برمجة المفتاحيين بتوع الانزار مرة اخرى عن طريق الضغط مطولا على زر الريموت لكل مفتاح بالقرب من جهاز الانزار الى ان تجد لمدة الانزار بتعمل فلاش 3 مرات

قديم 30-08-2012, 11:59 AM
MMIBRAHIM MMIBRAHIM غير متواجد حالياً

MMIBRAHIM will become famous soon enoughMMIBRAHIM will become famous soon enough

مشكور جدا يا باشا
بس اعذرني انا لسه العربية معايا من فترة بسيطة
هو مفيش مشكلة اني اعمل استارت لكمبيوتر السيارة بالكامل
وانا معرفش اصلا مكان الانذار فين ولا ماركته عشان اعمله ريستارت
وجزاك الله خيرا
قديم 30-08-2012, 12:30 PM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MMIBRAHIM مشاهدة المشاركة

مشكور جدا يا باشا
بس اعذرني انا لسه العربية معايا من فترة بسيطة
هو مفيش مشكلة اني اعمل استارت لكمبيوتر السيارة بالكامل
وانا معرفش اصلا مكان الانذار فين ولا ماركته عشان اعمله ريستارت
وجزاك الله خيرا

لا يوجد اى مشكلة ولكن الساعة حتحتاج تتظبط تانى وقنوات الراديو فقط لا غير

قديم 31-08-2012, 03:47 AM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light

بص يا باشا اكد عليه بانك تشغل الانذار من ريموت السنتر و لو عمل صوت يبقى الانذار شغال و فل الفل و كفاءة ماعملش صوت .... يبقى الانذار فيه حاجة غلط ... دي الخطوة الاولى

الخطوة التانية بقى : الانذار طلع شغال ... اخبط عجل العربية وهي مقفولة ... او حاول تفتح الابواب و هي مقفولة ... اقفل و افتح المرايات كل دة و هي مقفولة برة ... حركة واحدة من دول كفيلة انها تقلب الشارع لغارة حربية من اصوات الانذار المرعبة للاكسنت :D ... اشتغل الانذار في الحركات دي خير و بركة و يبقى انذارك شغال يا برنس و مش محتاج انت اصوات السنتر لأنك لو راكنها في جراج الموضوع لذيذ ولو راكنها في الشارع احب اقولك نص عربيات مصر لا كل عربيات مصر مركبة سنتر و مش هتعرف عربيتك مين فيهم

الخطوة الثالثة : لو ما اشتغلش خالص يبقى تشوف بوكس الكهرباء بتاع التابلوه هتلاقيه على الشمال تحت فتحة مكان EPS و قبل اما تحرك اي حاجة بص على مكان الفيوز بتاعه فين !!! على الرسم بتاع التخطيط على ظهر الغطاء ... مالقيتهوش شوف اي كهربائي شاطر ... اكرر شااااااااااطر يظبطهولك و ايدك على ايده ولو حسيت بان فيه عملية غريبة نط له فيها و اسأله ... الواحد دلوقتي مابقاش ضامن ايديه

و اعتذر على الاطالة :D
ان شاء الله خير