العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 25-12-2010, 11:41 PM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقييم مركز امير وجوزيف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسن عبدالقادر مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
أنا عندي بروتون ومركز امير وجوزيف سيئ جدا وهتسلم عربيتك اول واحد وهتاخدها اخر واحد ومش كل اللى عايزه يتعمل هيعملوه وكده هي الميزه الوحيده ان اسعاره اقل من التوكيل لانه مش بيضيف ضريبه مبيعات والنثريات دي
نصيحتي بمركز كار تك. انا معملتش عنده حاجه لانه مش بيعمل صيانه للبروتون بس ناس كتير شكرتلي فيه وانهم ناس محترمه
واضيفلك برضو من المراكز السيئه جدا أتو ماجد والصفوه
السلام عليكم
ياريت ماتسكتش على اى حاجه غلط عملوها معاك واطلب الاصلاح فورا وهدد بعمل دعايه زى الزفت انما انا الحمد لله
وطمنى على حضرتك . ولو فى حاجه اقدر اساعد بيها بس انت اامر
قديم 26-12-2010, 03:09 AM
sayed1977 sayed1977 غير متواجد حالياً

sayed1977 will become famous soon enough

ربنا يكرمك يا صلاح دايما رافع معنويات الناس كلها وواقف جنبهم
ربنا يجازيك خير انشاء اللة
وانا نفسى اتعرف عليك بس انا برة مصر حالياظروف شغلى كدة اوعدك اول مارجع حكلمك
بس ياريت ما كنش هزعجك
قديم 26-12-2010, 12:50 PM
حسن عبدالقادر حسن عبدالقادر غير متواجد حالياً

حسن عبدالقادر will become famous soon enough

السلام عليكم يا أخ صلاح
مرسي علي ذوقك وردك بس أنا هعملهم ايه دول ناس مش بتفهم حاجه
واذا كان الواحد بيروح التوكيل بتاع العربيه وبياخدوا فلوس ومش بيصلحوا العيب ومش بنقدر نعمل حاجه
والحاجه اللى كل الناس في بوتون بتول عليها ان الواحد بيروح لنفس السبب او المشكله اللى كانت عنده تاني للتوكيل او مراكز الصيانه لانهم ماشين بمبدأ
اللى يجيلنا مره هيجلنا مليون مره.
وفعلا انا هددت بس اخر حاجه قولت لي أ- أمر بتاع ابو رواش انا هعمل شكوي فيكم في ماليزيا وانجلترا قام رد بكل برود وقال ابعتلهم وهما هيبعتوهالى يعني كده كده هتجيلي
قديم 27-12-2010, 01:30 AM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسن عبدالقادر مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا أخ صلاح
مرسي علي ذوقك وردك بس أنا هعملهم ايه دول ناس مش بتفهم حاجه
واذا كان الواحد بيروح التوكيل بتاع العربيه وبياخدوا فلوس ومش بيصلحوا العيب ومش بنقدر نعمل حاجه
والحاجه اللى كل الناس في بوتون بتول عليها ان الواحد بيروح لنفس السبب او المشكله اللى كانت عنده تاني للتوكيل او مراكز الصيانه لانهم ماشين بمبدأ
اللى يجيلنا مره هيجلنا مليون مره.
وفعلا انا هددت بس اخر حاجه قولت لي أ- أمر بتاع ابو رواش انا هعمل شكوي فيكم في ماليزيا وانجلترا قام رد بكل برود وقال ابعتلهم وهما هيبعتوهالى يعني كده كده هتجيلي
السلام عليكم
العفو ياباشا كلنا بنخدم بعض وكلها دائره واحده

المهم . انا صلاح اول ما استلمت العربيه كنت فرحان وطاير بيها وعجبانى جدا اكتر من البرسونا التحفه الى عامله وهم فى دماغى ببص بالصدفه على علبه زيت الباور لاقيت الزيت ناقص قوم ايه روحت شارى زيت باور ومزوده رجع نقص تانى
رحت طالب عز العرب وعلى التليفون ووعدونى بصيانه العلبه وكل حاجه انا على التليفون قلت لا اى حاجه فى العربيه حتتغير الرد من الناس كان بمنتهى الذوق ان العيب الذى لا يمكن اصلاحه بس هو الى حيتغير الرد منى كان طييـــــــــــــــــــــب
انا حخليكو تغيرو العربيه كلها وحتشوفو .
اتصلت بجهاز حمايه المستهلك وعملت بلاغ وطلب رد الفلوس او تغير الاجزاء الى فى العربيه .
لاقيت تانى يوم التوكيل حاجز معاد ليا لبحث مشاكلى ( عالم تخاف)
المهم قابلت امر الكوافى راجل محترم جدا وفعلا نقطه ايجابيه فى عز العرب
حاول يحل الموضوع انا كان ردى حاسم وقاطع (رد الفلوس او التغير )
فى الاخر قالو العربه حتبات عندنا كان الرد منى مفيش مشكله هاتو عربيه بدلها لحد لما تخلصو الناس المحترمه بتعمل كده (كل ده بمنتهى الهدوء )
هما شافو صلاح ده فاهم حقوقه كويس عملو ايه ؟
تم تغيير علبه الدركسيون وظبط الزوايا وتربيط العفشه ومراجعه الكهرباء وغسيل السياره كل ده فى 3 ساعات بدون ولا مليم
الحمد لله انا واحد من 5 عربيات فى الدفعه الاولى 422 عربيه الى كان فيهم علبه الدركسيون . الحمد لله العيب مظهرش فى اى عربيه تانى
تخييل يا ابو على
لو انا مبلغتش حمايه المستهلك كان حصل ايه ؟
لو انا قبلت مبيت السياره كنت روحت ازاى ؟
لو وافقت على الاصلاح بدون تغيير ؟
الخلاصه .
متسيبش اى اى حق ليك نهائى ولو انت مبتفهمش فى الميكانيكا خد حد بيفهم وشوف ايه الى بيتعمل فى العربيه واطلع جرب العربيه ولو فيها حاجه ارفض استلمها وهدد انك تخرج تعمل محضر تبديد بالورقه الى معاك الى تثبت استلامهم العربيه
اى مصيبه وخلاص
انت دافع دم قلبك فى العربيه متسكوتش
على فكره ده مش جر شكل ولا شغب انما ده اخذ الحق
واسف للاطاله
قديم 27-12-2010, 01:54 AM
المواطن مصرى المواطن مصرى غير متواجد حالياً

المواطن مصرى will become famous soon enough

انا نسيبى (زوج اختى) تعامل معاه كثير فى عربيته ستروين اكسارا و بيقول عليه كلام اقل ما يقال عنه انه زفت فنصيحه لوجه الله ابتعد عنه احسن

و بشـــر الصـــابرين ....