العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 18-10-2010, 04:00 PM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future
افتراضي رد: سير عكس الاتجاه

انا حصل معايا دروب اسخن من ده كنت خارج في يوم من الشغل الفجر والوقت ده بيعدي فيه موكب وزير الداخليه عشان بيروح يصلي الفجر في جامع ما المهم بقالي سنتين شغال في المكان واول مره قولت اجرب امشي عكس عشان اختصر ملف هوب اقفش امسك هاته لاقيت مسدسات سوق السلاح كله اترفع عليا ههههههههههههههههه واعدت اتحايل علي الظابط ابدا واخدت الرخص ومنغير وصل برضه وروحت رايح مرور العجوزه والحمد لله لاقيتها غرامه دوران في الممنوع ب 75 جنيه ورخصه لاتجوز 100 جنيه عشان اانا بسوق البايك برخصه العربيه

قديم 18-10-2010, 07:40 PM
الصورة الرمزية mido_4up
mido_4up mido_4up غير متواجد حالياً

mido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the rough

انت متاكد انه ضابط مرور دا شكله ضابط امن عام يا باشا و بيعيش نفسه الحظه

اللهم ولى أمورنا خيارنا و لا تولى أمورنا شرارنا
قديم 07-11-2010, 12:31 AM
omarelsherif omarelsherif غير متواجد حالياً

omarelsherif is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimanmohamed82 مشاهدة المشاركة

النهارده كنت فى شارع السودان عند المحكمة فى شارع جانبى فيه مستشفى امبابة العام المهم بلف بالعربية و فجاة لقيت ملازم اول رخيم بيقولى الرخص قولت ليه قالى انت بتلف عكس الاتجاه . قولتليه مافيش يافطة بتقول كده راح قايل هو كده المهم قولتيله طيب ممكن ادفع غرامة فورية قالى لا بكره تروح القسم و هيتعمل محضر و بعد كده تروح النيابة تعمل تصالح و بعدين تبقى تستلم الرخصة . المهم ياجماعة انه مش عايز يدينى ايصال بالرخص السؤال ليه ميعملوش غرامة فورية . الواحد زيهق من البلد ديه ياجماعة
متقولنا عملت ايه بعد كده لأني حصل معايا النهاردة زيك بالظبط
قديم 07-11-2010, 02:20 AM
goo goo غير متواجد حالياً

goo is on a distinguished road

يا باشا لللاسف انتا حتدفع الف ونص علشان حصلت معايا او شوفلك وسطا ضروووووووورى
قديم 11-11-2010, 01:23 AM
ahmed14_khh ahmed14_khh غير متواجد حالياً

ahmed14_khh is on a distinguished road

يا جماعة اوعوا تروحوا مع الضابط عشان تخدوا الرخصة من القسم الى هيروح معالظابط هيتحبس لحد ما يتعرض على النيابة والعربية هتتصادر وزم تجيب شهادة بينات ومخلفات ويجى واحد مكان حجز العربية يفحصها ويشفها مطبقة للشهادة ولا لا احسن حاجة فى عاكس الاتجاة لما الرخصة تتسحب هى والبطاقة طابعا دة عك اتجاة مترحش القسم فى ساعتها
خالى المحامى بتاعك يروح يعرف رقم المحضر ويروح هو النابة المرور ويدفع الغرامة ويستم الرخص ويدهالك غير كدة فيها بهدلةالكلام دة كلوا عن تجربة والى عاوز يستفسر اكتر انا فى الخدمة يبعتلى على الخاص