العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سول Soul

قديم 15-09-2010, 03:23 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: كيا سول وموديل السنه

الحمد لله ايو كدا خليهم الزملكاويه ينقرضو انا لعلمك ركبت الكيا السول في المصرية للسيارات بس حسيت اني راكب ماتريكس مش عارف ليه
قديم 15-09-2010, 03:41 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold

NICE
but soul don't look like matrix
eheh
قديم 15-09-2010, 04:44 PM
MFM MFM غير متواجد حالياً

MFM has a spectacular aura aboutMFM has a spectacular aura aboutMFM has a spectacular aura about

بالتوفيق والسيارة فعلا شكلها مميز وغريب ، وتبع احسن شركة محترمة كورى وهى كيا
قديم 24-10-2010, 10:45 AM
ahmed fouda ahmed fouda غير متواجد حالياً

ahmed fouda is on a distinguished road

اولا مبروك لو كنت جبتها ....ولو مكنتش جبتها يبقى احسن اولا لعدة اسباب 1-استهلاك غير عادى للبنزين فول تنك 320 كم 2-عفشة رايحة فى داهية ناشفة جدا ..يجوز بسبب الجنط ال18 بل اكيد 3-لو هتجبها علشان شكلها فبعد شوية هتقدم وتبقى بايخة 4-موتور ضعيف جدا وصوتة زبالة 5-العربية الفتيس بتعها اربع نقلات بس ودة عيب انا شيفو قااااااااااااااااتل لانك فى السفر بتحس ان العربية تعبت جدا 6-نظام الفتيس قديم 7- الانذار من موديلات سنة 16 8-اما بقى بخصوص الكماليات فانا مش عارف الناس بتقول عليها وااااااااااو انا شايف انها عادية جدا ما عدا الطارة المالتى بالرغم من كدة الكروز فيها كمبيوتر بيعطى معلومات اكتر بكتير من السول......وطبعا هتسالنى وعريفت كل دة منين هقولك اصل ادبست واشترتها من 5شهور.والسوال اللى بعدة اجابتة لان انا فى الامارات والكروز نزلت 1800سي سي وحسبى اللة ونعم الوكيل ....ارجو انى مكنتش ضايقتك لو كنت جبتها بس اكيد انت حتحس بكل دة لوحدك.....وعلى فكرة السيارة دى لو استخدام خفيف يعنى مشاوير وسط البلد وكدة فهية ممتازة.............ابو محمد
قديم 01-11-2010, 02:35 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed fouda مشاهدة المشاركة

اولا مبروك لو كنت جبتها ....ولو مكنتش جبتها يبقى احسن اولا لعدة اسباب 1-استهلاك غير عادى للبنزين فول تنك 320 كم 2-عفشة رايحة فى داهية ناشفة جدا ..يجوز بسبب الجنط ال18 بل اكيد 3-لو هتجبها علشان شكلها فبعد شوية هتقدم وتبقى بايخة 4-موتور ضعيف جدا وصوتة زبالة 5-العربية الفتيس بتعها اربع نقلات بس ودة عيب انا شيفو قااااااااااااااااتل لانك فى السفر بتحس ان العربية تعبت جدا 6-نظام الفتيس قديم 7- الانذار من موديلات سنة 16 8-اما بقى بخصوص الكماليات فانا مش عارف الناس بتقول عليها وااااااااااو انا شايف انها عادية جدا ما عدا الطارة المالتى بالرغم من كدة الكروز فيها كمبيوتر بيعطى معلومات اكتر بكتير من السول......وطبعا هتسالنى وعريفت كل دة منين هقولك اصل ادبست واشترتها من 5شهور.والسوال اللى بعدة اجابتة لان انا فى الامارات والكروز نزلت 1800سي سي وحسبى اللة ونعم الوكيل ....ارجو انى مكنتش ضايقتك لو كنت جبتها بس اكيد انت حتحس بكل دة لوحدك.....وعلى فكرة السيارة دى لو استخدام خفيف يعنى مشاوير وسط البلد وكدة فهية ممتازة.............ابو محمد

بس بس بس ايييييييييييييييييييييه ياعم دى اتشركت خالص...
والله يا ابو محمد انا لسه مجبتش بس اكيد الشهر ده قبل ما يخلص هجيب عربيه ولسه بقارن بس كنت متكيف منها وحضرتك غيرت وجه نظرى "موضوع صوت الموتور-والعفشه-والفتيس"..هو بص موضوع الفتيس ده انا معاك فيه والعفشه علشان الجنط بس الموضوع بيتحل بحاجه عبيطه اخويا عملها فى السيراتو فى التوكيل ظبطولو العفشه ورشو اسبراى كده وغير الهواء وركب نيتروجين وبقيت حلاوه
رحت بيها الساحل وكنت محمل بيها وكانت اكس ولله الحمد..بالنسبه للموتور لا اخفيك سرا يا ابو محمد انا مسئوتهاش لحد دلوقتى بس ركبتها جنب واحد صاحبى وكانت قشطه مفيش صوت نهائى "ممكن يكون فى مشكله فى عربيتك والله اعلم"..
بالنسبه لسحب البنزين اعتقد والله اعلم ان انظمه الحق الالكترونى اللى فى كل الكيا تقريبا واحد "طب انا فولت السيراتو ورحت بيها الساحل وقعد 10 ايام هناك هلك بالعربيه وانا راجع فولت وكان التنك لسه فية!!!" بس طبعا حضرتك راكب يبقى حضرتك ادرى منى بكتير...
الشكل :والله اللى شدنى ليها بصراحه شكلها " شكله جامد جدى ,يكفى انك ماشى الناس بتبص عليك ومش عارفه ايه دى مش زى السيراتو اللى بقت اكتر من 128 حقا وصدقا"
بصراحه الحاجه المهمه اللى خلتينى اعيد نظرحجمها الداخى طلع محبط جدا بتشيل 3 ورا متزنقين فى العربيه بس عمتا والله عربيه مش بطاله "بالنسبه لامكانيتها وسعرها اديها 7 \10"
وربنا يباركلك فيها ويكفيك شر عين الناس
وبصراحه مش عارف اقولك ايه على اهتمامك وردك المترتب الجامد
بجد شكرا كتير

ملحوظات:
1-ماتجيب لفه والنبى نفسى اسوقها اصل صاحبى طلع واد واطى ومرداش يبدنى لفه.
2- بفكر اجيب دايهاتسو تريوس "بلانتيوم 5 راكب" .ايه رائيك.
3- انا قريت ان الكيا السول اخدت اعلى مبيعات فى الامارات فى فئه المينى فان!!

ودمتم فى خير
اخوك الصغنن حس حس