العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات

منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات قسم (تجارى) خاص بمنتجات سبير كار من فرش واكسسوارات السيارات

قديم 07-04-2010, 03:55 PM
Mi5aiel Mi5aiel غير متواجد حالياً

Mi5aiel is on a distinguished road
عيوب ومميزات غطاء السيارة

الأول أحب أرسل تحياتى لكل أعضاء المنتدى الى بفضلهم قدرت أخد قرارى وأشترى عربية جديدة
أنا لما أستلمت العربية أول شئ فكرت فيه أنى أشترى دواسات وفرش وغطاء ولكن بتوع الأكسسوار نصحونى بالغطاء الوتور بروف وطبعا دا بالنسبة للمنطقة الى ساكن فيها مش هيكمل 24 ساعة ويتسرق ففكرت فى غطا عادى الى بـــ 75 جنيه بس بتوع الأكسسوار نصحونى أنى أبعد عنه لأنه القماش فى كل مرة ألم فيها الغطاء بيجرح الدهان خاصة أن دهان المصنع ليه لمعة خاصة فأرجوكم أفيدونى لأنى أريد أن أعرف كل عيوب ومميزات غطاء السيارة القماش وهل ممكن أكتفى بوضع عاكس للشمس داخل السيارة خلف الزجاج الأمامى.
وشكرا للجميع
قديم 07-04-2010, 04:27 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عيوب ومميزات غطاء السيارة

الغطاء فى جميع الاحوال مفيد
يحمى السيارة من اشعه الشمس والمطر
وكذلك يحمى من خدوش الاطفال والحيوانات الاليفه واى احتكاكات اخرى
يصرف نظر بعض الحاقدين ومحترفى سرقه المرايات والعلامات

اما بالنسبه لموضوع كونه قماش او ووتربروف ، فليس عندى معلومات اكيده عن افضليه اى منها
غير ان من عيوب الووتربروف انه بمجرد حدوث اى قطع به ( القطط ليلا ) فانه يصعب اصلاحه
اما القماش فانه يسبب تجمع الاتربه ويلزم تلميع السيارة فى كل مرة - كما انه فى حالة الامطار يكون ووتربروف افضل طبعا .

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 07-04-2010, 05:11 PM
a7med lion a7med lion غير متواجد حالياً

a7med lion is on a distinguished road

غير ان من عيوب الووتربروف انه بمجرد حدوث اى قطع به ( القطط ليلا ) فانه يصعب اصلاحه
ولا يصعب اصلاحه ولا حاجه

انا الغطا بتاعي ووتر بروف ولما اتقطع ودا بعد سنه من عند الفوانيس كدا طلعته لوالدتي وجابت بنطلون جينس قديم عندي ورقعته بيه , عادي مكله في الشارع

وبيتيهالي اللوتر بروف احسن ميت مره واغلي حاجه بسيطه عن القماش

لو مش هيتسرق فعليك وعلي الوتر بروف

بالتوفيق
قديم 07-04-2010, 05:26 PM
corsair
Guest

اودامك حل من الاتنين يا تجيب غطاء وتر بروف وتحط العربية في جراج وبكدا هتكون متطمن انه مش هيتسرق ياما متجبش غطاء خالص وتجيب زي شماسه وتحطها في العربية من جوه وتركنها في مكان يكون ظل لكن القماش العادي هيبهدلك اللون الفبريكة بتاع العربية وملهوش لازمة ولو نزلت مطره ولا حاجه بيطين العربية وبيخلي منظرها مقرف
قديم 07-04-2010, 06:57 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

هات الوتر بروف
و ادهنه زيت قديم من بره
و حيبقي مفيد في حاجتين
اول حاجه مش حيخلي حد يسرقه لان حيبان شكله متبهدل
و تاني حاجه مش حتلاقي الشباب تقعد او تركن علي عربيتك خوفا علي ملابسهم

حـازم خـضـر