العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 02-10-2011, 04:00 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: حصريا:اول تقرير حصري لمصر موتور عن الجديده BYD G3 بالصور و المواصفات

عربية جميلة وشكلها شيك جدا وفيها امكانيات روعه بس يا ريت يكونوا حسنوا خدمة التقفيل بتاعتها وانا اتوقع ان العربية ديه هتولع السوق لو اهتموا فعلا بجودة التقفيل
قديم 02-10-2011, 09:54 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصريا:اول تقرير حصري لمصر موتور عن الجديده BYD G3 بالصور و المواصفات

تسلم كتير علي ردك يا كورسير . شكرا ليك عالمشاركه
قديم 02-10-2011, 10:04 PM
محمد ابو الخير محمد ابو الخير غير متواجد حالياً

محمد ابو الخير will become famous soon enough

جامده اخر حاجه انا والله بدور على حاجه استعمال خفيف بسعر مناسب سواء كانت مابل اسباير او اى شئ من الاشكال الجديده دى انا من المنصوره يا استاذ احمد
قديم 02-10-2011, 11:09 PM
الصورة الرمزية A7MED NASSER
A7MED NASSER A7MED NASSER غير متواجد حالياً
مسئول بمبيعات المصرية للسيارات بالمنصورة
التخصص العملى: منسق و مسوق مبيعات السيارات

A7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond reputeA7MED NASSER has a reputation beyond repute

و الله في اسبرنزا A516 و لو عايز تستفسر عنها اكتر اتصل بيا و انا هقولك عليها
قديم 07-10-2011, 05:35 AM
الصورة الرمزية Mr.Mostafa veto
Mr.Mostafa veto Mr.Mostafa veto غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تكرير البترول و تجهيز البنزين
هواياتي: Computer&cars

Mr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to allMr.Mostafa veto is a name known to all
رأى رد: حصريا:اول تقرير حصري لمصر موتور عن الجديده BYD G3 بالصور و المواصفات

تسلم ايدك يا باشا

انا رحت معرض شركة الامل اللى فى شارع النزهة من اسبوع و اتفرجت
على العربية و صورتها كمان و جبت عرض اسعار وكنت عايز اعرض الامر
عليكم بس والله مش عندى اسكانر
و المعلومات اللى هاقولها دى من كلام مدير المعرض و هو رجل محترم و صبور جدا لانى تعبتة فى الاسئلة و التقليب فى العربية
اولا - بيقول ان العربية دى تقفيل بره و انا سالتة للتاكد معها افراج جمركى اجاب ايوه
ثانية- الاستارت لو باظ بتفك جزاء من السمارت كاى و الريموت و بيتجمعو و يعملو مفتاح لتدوير العربية بدل من الاستارت
ثالثا- التكيف ممتاز جدا
رابعا-الصوت كويس اوى و نقى والتجربة دى كانت على الراديو
خامسا- الصالون جيد جدا جدا من حيث الشكل و الماتريال
سادسا-فى عيب من وجهة نظرى الضعيفة العدادات هما اتنين واحد ار بى ام و التانى سرعة و داخلهم فى القطر يعنى الارقام بتاعت الكلوات و الساعة و حاجات تانية كتير بس مش فاهمها و الراجل كمان و العيب بقى ان علشان تشوف كل ميزه من ده تقلب بى صوباع بلاستك ضعيف جدا زاى الساعة القديمة فى العربيات كده
سابعا- لاحظة ان فى فرق بين زراير الاغلاق بتاعت البيبان و الفرش بتاع البيبان بس مش كتير بس ممكن الواحد يشد منه الفرش بتاع الباب يعنى عيل صغير يقعد وراى يقطع فى الفرش برحتة
ثامنة-زراير فتحة السقف من المفروض بتتحرك الى الامام و الخلف بس فيها بوش شمال و يمين
تاسعا-غطاء الماتور اللى فى الصوره بتاعت الموضوع مش هو ده اللى انا شفتة الغطاء اللى شفته على اد الماتور بلظبت يعنى شايف الارض و انا باصص من الحوض و العلبة صغير تحس ان المتور صغير
كان معايا واحد صحبى قاعد يجرب حارات الفتيس و انا باصص فى الماتور كنت شايف حركة الفتيسو الدراع بتاعة حسيت انى الحوض كبير على الماتور و الفتيس
العربية علية عن الارض كويس جدا جدا
بس مافيش منها اتوماتك
صوت الماتور عالى نسبيان بس ممكن ده علشان انا دورتها و هية فى مكان مغلق
العربية نازله مافيهاش فاميه نصف خلفى عكس شقيقتها f3
جبت منهم عرض اسعار للعربية 80 الف لو عرفت ارفعه علشان الناس تشوفه هاحاول اسحبه اسكانرعند اى حد
العربية للوهله الاوله تشدك على شكلها و امكانياتها و سعرها
وبعد كده لاقيت ان F3الاتوماتك احسن منها و اغلى منها الفين جنيه بس
وده من وجهة نظرى الشخصية
و الراى الاخر لحاضرتكم
يارب اكون قدرت اوصف العربية
و لو اخطأت ارجو المعازرة

ان الله
يقيم دولة العدل و ان كانت كافرة
و يهدم دولة الظلم و ان كانت مؤمنة