العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA > Yaris

Yaris تويوتا ياريس Toyota Yaris

قديم 20-01-2014, 12:35 PM
..Basma ..Basma غير متواجد حالياً

..Basma is on a distinguished road
افتراضي رد: كارتيرا للياريس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-gamal مشاهدة المشاركة

ممكن تنزلي شارع دمش - مصر الجديدة او تروحي الى محل الشرقاوي لقطع الغيار بجسر السويس امام بوابة نادي الشمس
أنا روحت فعلاً و مالقيتش كارتيرا للياريس 2013 خالص
قديم 20-01-2014, 12:39 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy safwt مشاهدة المشاركة

الخوف على الحساسات و الموبينه من الميه و التراب ممكن يجى فى سيور او حاجه

اولا الف سلامة من الحادث هيا بتتفصل عند اى حد بتاع فيبر بتتعمل طبقة بلاك عازل و طبقة صوف زجاجى مضغوط و بتركب بمسامير شك و بتكون اقوى من القديمة حتى

متر الصوف المضغوط 7 ج و متر البلاك 12 ج
أنا روحت عشان أفصلها بس مالقيتش حد من بتوع الفايبر اللي سألتهم بيعرف يفصل كارتيرا، ممكن حضرتك تقولي أفصلها فين!؟
قديم 20-01-2014, 12:42 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo-gamal مشاهدة المشاركة

سعر الكرتيرة تايواني 150 جنيه وده سعر الاثنين
ممكن ألاقيها فين طيب؟
قديم 21-01-2014, 01:07 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

انا عن نفسى مقتنع ان الكارتيرات ديى صعب جدا تكون نزلت تجارى فى السوق حتى مفيش لسة استيراد مستعمل
لان العربية جديدة لسة

و ما زال رايى ان سعر 610 رائع
دا غير انهم حيبقوا اصلى و يباتوا فى مكانهم مظبوط

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 21-01-2014, 04:25 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ..Basma مشاهدة المشاركة

أنا روحت عشان أفصلها بس مالقيتش حد من بتوع الفايبر اللي سألتهم بيعرف يفصل كارتيرا، ممكن حضرتك تقولي أفصلها فين!؟
انا كنت فاكرك خلصتى الموضوع من زمان !!

لو كده يبقى اصبرى لأخر الاسبوع افوق من الزحمة اللى فى ايدى و هقابلك فى سط البلد نيجب الخامات و نطلع على المركز بتاع صاحبى اللى بعدل العربيات عنده و نخليه يفك العجلتين و يرفع العربية و نيجب الصنايعى من نفس المنطقة يقعد يعملها قدامنا و نقف على دماغة عشان تتعزل صح كلها موجود فى مدينة العبور طريق الشازلى يوصلك فى 20 دقيقة عند سنتر العبور

الخامات اللى هنجيبها 2 متر صوف زجاجى ب 7 ج المتر و 2 متر بلاك عازل ب 12.5 المتر البلاك سهل تلاقيه عند الموان و بتوع معدات البناء الصوف الزجاجى لازم عند حد من بتوع قطع غيار الافران والسخانات هيتقطعو على تدويرة الكارتيرة و يتعمل العتبتين من تحت بتوع حماية الخراطيم و هيتربطو بمساميرهم الاصلية و لو في مشكلة فى الاكصدام ممكن فى نفس اليوم يتبعتو عند بتاع الفايبر يصلحهم و يفجولها عشان يخبى اى اثار للحادث

و لو فى حاجه تانية عرفيهانى و انا هخصلها و متحكيش معاهم فى فلوس هقولهم قرايبى و ياخدو الشاى بتاع العامل و اكرامية و خلاص على كده