العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > كرايسلر CHRYSLER

قديم 18-04-2010, 12:50 AM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
رد: رأيي الشخصي في الكريسلر

على فكرة يا جماعة الكريسلر 300m مينفعش واحد يخمس بيها ويعملdrift بسهولة لانها جر امامي يعني مينفعش زي باقي العربيات مش هتبقى أمان ديه عربية معمولة مش للشباب دي معمولة للعائلات
قديم 18-04-2010, 01:00 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأيي الشخصي في الكريسلر

شوف يا باشا ...
انا عارف 300C طبعا بكل موديلتها و مواتيرها و الاوبشنز بتاعتها كمان... انا لما قلت لك ماعرفش عنها حاجة قصدت انى ماتعاملتش معاها على الطبيعة ... و مفيش حد من اصحابى معاه العربية دى و انا مابحكمش على عربية ماجتش تحت رجلى....لازم اسوقها و افحتها كمان و اجربها فى كذا موقف و بعدين اقول رايى فيها ... اما عن المعلومات و المواصفات فهى مالية النت و الجرايد و المجلات.....

و عموما الكابريس بتاعتى 5700 سى سى و 330 حصان و بتجيب 100 فى 5.5 ثانية
و كان معايا قبلها مرسيدس زلمكة موديل 92 ....

و انا مش هقارن امريكانى بأمريكانى ... لأن كله زى ماقال الاستاذ شريف منسى زى بعضه بالنسبة لى ... و هنا فى الكويت و فى الخليج عموما الامريكانى معروف انه (جير و ماكينة)
بس... عربية كبيرة و واسعة و فيها موتور كبير و قوى بغباء
و الفيديو اللى انت جايبه بين الرام و ام 5 دا طبعا مش سباق ... دا شوية درفتات ... هاتهم جنب بعض و خليهم يشدو فى طريق و شوف الرام هتعمل ايه عند اول منحنى أو غرزة جامدة .... طبعا البى ام ولا فى الدماغ هتمشى و لا كأن فيه منحنى اصلا ,, و الرام .. معروف طبعا هتعمل ايه ... هتبقى فى الباى باى..
الحكاية مش قوة موتور بس ... هى باكج على بعضها
و التشارجر الحية لو سبقت المرسيدس slk 350 يا ترى هتعمل ايه مع SLK 55 AMG

بس ..فا انا يا باشا بقولك العربية فيها عيوب زى ما فيها مميزات... عادى يعنى

و مش بلومك انك مقنع بيها .. بالعكس لولا اختلاف الاذواق لبارت السلع ....

الفكرة كلها يا باشا ... زى ما قلت قبل كدة و بقول تانى مفيش عربية من غير عيوب...

و لك منى جزيل الشكر و الاحترام

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 18-04-2010, 01:35 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

بص يا زعيم اهو انت كده دخلت السكة اللي محمد باشا نبهك منها التحيز

و انا هرد علي تعليقك واحدة واحدة

لو هنقارن سيارة جنرال موتورز بكريسلر قارن ال corvette ب viper وشوف مين أحسن
شوف الدودج viper أسرع واحدة فلي في السباق 0 60 ميل في 3.4 ثانية سبقت البورش اللي اغلى الضعف والنيسان GTR اللي هي امتداد لنيسان سكاي لاين وده دليل قوة محركات كريسلر
الفيديو ده قديم
الكورفيت ال Z06 مش اقوي كورفيت موجودة دلوقتي ال ZR1 جت و دي اقوي من الفايبر و ارقامها دليل علي هذا
و ادي فيديو فيه مقارنة بين الاتنين و الفايبر هنا SRT 10 يعني النسخة الاقوي من اللي في الفيديو اللي حضرتك حطيته

اما البورش اللي في الفيديو فدي ال GT2 القديمة برضوا اللي كانت دفع خلفي بس الجديدة بقت دفع رباعي و بمحرك اقوي و عموما الالماني بالذات ملوش في الدراج ريس لان كله طلعته تقيلة و الغلبة هتكون دايما للامريكي لكن تعالي علي اول ملف و شوف اللي هيحصل و علي الرغم من كده تفوقت علي الفايبر و الكورفيت. و الموضوع مش موضوع سعر و ان الفايبر نص تمن البورش و الكلام ده. البورش مش غالية من فراغ بل من تكنلوجيا و هندسة متفوقة و ده اللي الامريكان مش قادرين يفهموه

أنا مش بقتنع بالشفرولة العربية اللي عجباني في جنرال موتورز هي الكاديلاك وحتى الهمر ممفيش هامر جامدة بعد al-H1 واللهِ العظيم أنا في قرية فينوس الساحل الشمالي من سنة ونص فيه عربية hummer غرزة على الشاطئ بتاع القرية اللي هو ممهد ومن بعدها بقة في نظري سيئة واللي طلعها من الغرز عربية لاند كروزر قديمة كانت عاملة زي الأسد وشدتها ويعني صاحب العربية دفع ألف جنيه عشان يطلعها وباتت على الشاطيء بالليل واتبهدلت عقبال ماحد طلعهـا والعرب خده ألف جنيه عشان يطلعوها بعربية تانية والهمر ديه من عربيات جنرال موتورز
طبعا عدم اقناعك بالشيفوليه ده رايك و مقدرش ادخل فيه
لكن شئنا ام ابينا شيفورليه و جنرال موتورز يتفوقوا علي الكرايسر بشكل عام و المبيعات و السوق هو الدليل
اما قصة الهامر دي فالهامر غير ال H1 ملوش في Off Road من اساسه بسبب وزنه التقييييل و اللي طبعا هيكون عائق كبير قدامة. من الاخر الهامر دي عربية منظرة و السلام

اما الفيديوهات اللي حضرتك جايبها للدودج فدي اعلانات يا زعيم
و شركة دودج هي اللي عاملاها فاكيد الراي مش محايد
انا اللي اعرفة ان ملكة الفئة دي هي الفورد F150 و انا مش خبير ولا مطلع علي الفئة دي لكن ده اللي بسمعة
و البي ام اللي في الفيديو من M5 خاااالص دي شكلها كمان 523 يا اما السواق كان بيتمشي بيها مش بيسابق

من الاخر شركة كرايسلر من شركة صغيرة بالعكس دي شركة كبيرة و ليها اسم و تاريخ
لكن حاليا اقدر اقولك انها الي حد ما خارج المنافسة
و شوف الشالنجر الجديدة
المفروض ان دودج عارفه ان شيفورليه و فورد بيحضروا ال Muscle بتاعتهم فكان المفروض يتعبوا اكتر من كده
لكن شوف بنفسك الكمارو و الموستينج مبهدلينها و عموما كلهم كده بربطة المعلم الهيونداي جنسيس كوبية علمت عليهم طبعا في فئة ال V6

الخلاصة العربيات الامريكاني بتتلخص في حاجتين راحه و متور غبي غير كده متلقيش

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven

التعديل الأخير تم بواسطة horas3000 ; 18-04-2010 الساعة 02:30 AM
قديم 18-04-2010, 01:42 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

معلش يا زعيم
اتمني الكلام اللي بنقوله ميكونش زعلك

بس قدرك كده تقع مع اتنين الواضح انهم مش طايقيين حاجة اسمها عربيات امريكاني
مش كده و لا ايه يا كيمو باشا
هههههههه

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 18-04-2010, 03:09 AM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
رد: رأيي الشخصي في الكريسلر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

بص يا زعيم اهو انت كده دخلت السكة اللي محمد باشا نبهك منها التحيز

و انا هرد علي تعليقك واحدة واحدة
الفيديو ده قديم
الكورفيت ال Z06 مش اقوي كورفيت موجودة دلوقتي ال ZR1 جت و دي اقوي من الفايبر و ارقامها دليل علي هذا
و ادي فيديو فيه مقارنة بين الاتنين و الفايبر هنا SRT 10 يعني النسخة الاقوي من اللي في الفيديو اللي حضرتك حطيته

اما البورش اللي في الفيديو فدي ال GT2 القديمة برضوا اللي كانت دفع خلفي بس الجديدة بقت دفع رباعي و بمحرك اقوي و عموما الالماني بالذات ملوش في الدراج ريس لان كله طلعته تقيلة و الغلبة هتكون دايما للامريكي لكن تعالي علي اول ملف و شوف اللي هيحصل و علي الرغم من كده تفوقت علي الفايبر و الكورفيت. و الموضوع مش موضوع سعر و ان الفايبر نص تمن البورش و الكلام ده. البورش مش غالية من فراغ بل من تكنلوجيا و هندسة متفوقة و ده اللي الامريكان مش قادرين يمهموه

طبعا عدم اقناعك بالشيفوليه ده رايك و مقدرش ادخل فيه
لكن شئنا ام ابينا شيفورليه و جنرال موتورز يتفوقوا علي الكرايسر بشكل عام و المبيعات و السوق هو الدليل
اما قصة الهامر دي فالهامر غير ال H1 ملوش في Off Road من اساسه بسبب وزنه التقييييل و اللي طبعا هيكون عائق كبير قدامة. من الاخر الهامر دي عربية منظرة و السلام

اما الفيديوهات اللي حضرتك جايبها للدودج فدي اعلانات يا زعيم
و شركة دودج هي اللي عاملاها فاكيد الراي مش محايد
انا اللي اعرفة ان ملكة الفئة دي هي الفورد F150 و انا مش خبير ولا مطلع علي الفئة دي لكن ده اللي بسمعة
و البي ام اللي في الفيديو من M5 خاااالص دي شكلها كمان 523 يا اما السواق كان بيتمشي بيها مش بيسابق

من الاخر شركة كرايسلر من شركة صغيرة بالعكس دي شركة كبيرة و ليها اسم و تاريخ
لكن حاليا اقدر اقولك انها الي حد ما خارج المنافسة
و شوف الشالنجر الجديدة
المفروض ان دودج عارفه ان شيفورليه و فورد بيحضروا ال Muscle بتاعتهم فكان المفروض يتعبوا اكتر من كده
لكن شوف بنفسك الكمارو و الموستينج مبهدلينها و عموما كلهم كده بربطة المعلم الهيونداي جنسيس كوبية علمت عليهم طبعا في فئة ال V6

الخلاصة العربيات الامريكاني بتتلخص في حاجتين راحه و متور غبي غير كده متلقيش

شكرا على اراكم وبرده احب عودة ان corvete zr1 نفس صسحب ال viper str10 وا هو من 0 ل 60 ميل في 3.6 أما هناك نسخة للفيبر اسمها dodge viper srt10 acr وديه بتجيب من 0 ل 60 في 3.4 ازيد be-0.2 ثانية أما حضرتك غلت في اسم العربية الدودج الأنت جبتها في آخر فيديو إنت جايب الchallenger مش ال Charger srt8 ال challenger عربية مش ناجحة وأنا متكلمتش على الchallenger أنا اتكلمت على الcharget SRT8
حسيكم مع بعد الفيديوهات للCHARGER srt8

Dodge Charger SRT8 vs Ford Mustang GT

mopar هيا تبع دودج عشان محدش يقولي لأ ده اللي كسبت اسمها mopar

Dodge Charger vs. Dodge Challenger

charger هي اللي لونها أزرق .

Dodge Charger SRT-8 vs. Toyota Supra

اسبقه مع بعد فيديوهات الأسطورة VIPER

Dodge Viper SRT10 vs Mercedes SL55 AMG

Dragtimes.info: Dodge Viper vs McLaren SLR

أنا مش هتكلم ولا هافتح باي الفيديو هيتكلم المرسيدس ديه SLR احسان عربية في تاريخ مرسيدس لانها معمولة بموتر mclaren وأكيد حضرتكم عرفين معنا mclaren ديهتمنها 550 ألف $ يعني تمن الviper ديه 6 مرات
ولا تقولي slk 55 Amg
ولا جن أزرق ديه أحسن عربية في مرسيدس

في انتظار الأسطورة الجديدة من كريسلر التي سوف تسبق الferrari enzo و ال SSc ultimate aero we سوف تكون الثاني بعد بوجاتي فيرون

CHRYSLER ME FOUR-TWELVE

التعديل الأخير تم بواسطة ROMEOOO ; 18-04-2010 الساعة 03:16 AM