العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 27-11-2010, 12:53 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز تسأل عن التعديل.؟؟في حاجة محيراك في التعديل.؟؟ حط سؤالك هنا وهتوصلك الاجابة.

هيغير قراءة السرعة عندك بنسبة 3.1% يعنى مثلا بدل 100 كيلو هتبقى 103.1, بس أنا مش شايف فائدة للموضوع غير أنك قللت مساحة الكاوتش الملامس للأرض ممكن حضرتك تقولى؟

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 27-11-2010, 02:01 PM
patrek patrek غير متواجد حالياً

patrek is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز تسأل عن التعديل.؟؟في حاجة محيراك في التعديل.؟؟ حط سؤالك هنا وهتوصلك الاجابة.

انا عربيتى بولو 99 متركبلها كاوتش 13 مقاس 175/65 هل ممكن اركب مكانه 175/70 ولا حيضر حاجه مع العلم ان العربيه 1000 سى سى
قديم 27-11-2010, 02:05 PM
patrek patrek غير متواجد حالياً

patrek is on a distinguished road

هى الفكره بس انى عندى فراغ كبير بين الرفرف والكاوتش فقلت ازود الكاوتش شويه يبقى 70 بدلا من 65 كمان فى كتير نصحونى بكده وقالوا ان 70 ده اصلا المقاس الاوريجنال بتعها
قديم 27-11-2010, 04:37 PM
الصورة الرمزية M.ALaa 92
M.ALaa 92 M.ALaa 92 غير متواجد حالياً

M.ALaa 92 will become famous soon enough

انا عايز اعدل فرامل النوبيرا2 بالكامل هل اجيب فرامل نوبيرا 2000c.c ولا اجيب ليجانزا ويا ريت تتكلف كام؟؟ و مشكور

محمد علاء

قديم 27-11-2010, 04:45 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة patrek مشاهدة المشاركة

هى الفكره بس انى عندى فراغ كبير بين الرفرف والكاوتش فقلت ازود الكاوتش شويه يبقى 70 بدلا من 65 كمان فى كتير نصحونى بكده وقالوا ان 70 ده اصلا المقاس الاوريجنال بتعها
هو -حسب علمى ياباشا- حضرتك كده كبرت الكاوتش من الجنب فقط, يعنى زودت أرتفاع الكاوتش جانبيا عن الجنط, لكن عرض الجنط لسه زى ماهو, وعرض الكاوتش بدل ماكنت واخد منه 65% للكاوتش من الجنب, خدت منه 70 لجنب الكاوتش, فقللت المساحة اللى الكاوتش هيمشى عليها, وبرضه مامليتش الحتة الفاضية فى الرفرف, بالعكس زودتها.

أنما اللى عاوز يعمل زى ماحضرتك بتقول, يبقى تزود حجم الجنط 13 أو 15, وتكبر الأطار كله (ال 175) وتقلل البروفايل (ال 65) , علشان فعلا عرض الأطار بالجنط يزيد ويملا الفراغ.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

الكلمات الدليلية
تعديل سيارات