العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أوبترا

أوبترا chevy gold logo

قديم 08-05-2012, 12:16 AM
eng.mahmoud eng.mahmoud غير متواجد حالياً

eng.mahmoud has a spectacular aura abouteng.mahmoud has a spectacular aura about
افتراضي رد: هي ليه الناس بتكره الاوبترا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سيبك من كلام الناس اللي هيمشي ورا كلام الناس عمره ما هيفلح .. أنا معايا كابريس كلاسيك 77 .. كل واحد يسمع الموديل يقولي حرام عليك .. مع انها بالنسبالي احسن من عربيات 2012 .. وصحيح انا ببيعها الوقتي بس ان شا الله لما الظروف تتحسن هشتري كابريس صابونة .. عند في الناس اللي بتقولي يا لهوي 5000 سي سي و8 سلندر .. اهي هتبقى 5700 سي سي و8 سلندر وشيك وشكلها احلى كمان .. انا ركبت الاوبترا .. عربية جميلة على فكرة جدا .. واحسن من كتير عربيات .. واللي بيقول مفيهاش ابداع يبقى يطلع ابداعه فيها .. جنوط .. بودي كيت .. ورق عدادات .. وفرش واضائة من جوة .. وفي الموتور فلتر رياضي .. ممكن تيربو .. زي ما يحب يظبط .. وممكن يجيبها مستعملة ويركبلها عفشة رياضية ويديها لون رالي ازرق سماوي في ابيض مع البودي كيت هتبقى عربية فاجرة .. وهبطها مع العفشة السبور على جنوط 18 .. ولو تغير الموتور كمان بموتور لومينا من الخليج ب الجير بوكس بتاعه ولما تبقى تيجي تبيعها رجعها على طبيعتها وبيعها .. وخلي قطع التعديل بيعها لوحدها او سقطها على عربية تانية .. وادعيلي قال الاوبترا وحشة قال .. مفيش بعد جنرال موتورز واللهي
قديم 08-05-2012, 12:32 AM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

المفروض الواحد يحكم عن العربية من تجربته الشخصية
مش اسمع ان واحد صاحب ابن خالتى اخوه كان معاه العربية نص ساعة و مش عاجباه.
و العيوب تكون حاجات اساسية فى العربية مش الواحد تكون معاه عربية خلصانة و مش قادرة و يقولك العفشة بتاعتها ناشفة او بتزيق او الابواب بتخبط
قديم 08-05-2012, 10:04 AM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Torn@doo مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههه حلة الكورى بورى دى
رووق بس الاول
انا شخصيا مش بحب الاوبترا لسبب انى شايفها لا تناسب سنى وانها عواجيزى شوية
والتابلوة مفتقر لاى ابداع او تجديد ف المقابل مثلا حاجة زى الجين 2 بما انك دخلتها ف الكلام
انا بحب العربية دى جدا وبتمنى انى امتلكها لانها مناسبة سنى كشاب
دى جهة نظرى
تحيااااااااتى
أوكي ده سبب مقبول ومفيش مشاكل ودي وجهة نظر شخصيه تحترم طبعا لكن بحس ان الناس بتهاجمها كانها مبتمشيش مثلا او اعطالها كتير مع اني مفيش اي حاجه من الحاجات دي بس دايما بلاقي هجوم غير مبرر فقلت اشوف جايز فيه حاجه انا مش عارفها لاني بلاحظ اني الناس مش بتفضلها عن عربيات تانيه في فئتها من غير اسباب واضحه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كومندا مشاهدة المشاركة

كفايه انها من منصور
يعني بيتهيقلي بردو اني منصور افضل مليون مره من عز العرب وكتير غيره وانا شخصيا ممكن اكون بعتبره بيجي بعد غبور مباشرة من حيث الخدمه (وجهة نظر شخصيه ) لاني اصلا مفيش غير كام توكيل عندنا بالاسم هما اللي بيشتغلو كويس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semmsem مشاهدة المشاركة

انا معايا اوبترا 2006 وشايف انها ممتازه ومريحاني من الداخل وشكلها حلو جدا من الخارج ومش شايف فيا عيوب يعني ممكن تذكر
مهو ده اللي انا عاوز اقوله ان ناس كتير بتطلعها وحشه من غير اي اسباب وابسط مثال اكتب علي جوجل اوبترا واي حاجه من فئتها مثلا صني او اي حاجه وشوف النتيجه هتلاقي كمية عداء مش مبرره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .EhAb مشاهدة المشاركة

و العيوب تكون حاجات اساسية فى العربية مش الواحد تكون معاه عربية خلصانة و مش قادرة و يقولك العفشة بتاعتها ناشفة او بتزيق او الابواب بتخبط
هي مش فكرة سمع والله هي فكرة اني حاسس انها مظلومه مع الناس ونفسي ناس معينه تصحح فكرتها عنها او عالاقل تراجع فكرتها عنها او تقدملنا اسباب كرههم ليها زي ما قال رأيه الاستاذ Torn@do

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 08-05-2012, 10:12 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

من وجهة نظري عيوب العربية تتلخص في التوكيل وضعف العزل الداخلي - يعني لو ماشي في علي اسفلت خشن لازم تسمع صوته جوه العربية

غير كده العربية ممتازة من نواحي كتيره - وسعه ومريحة ومشاكلها قليله واحسن من عربيات كاير انت ذكرتها في موضوعك

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 08-05-2012, 10:20 AM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.mahmoud مشاهدة المشاركة

سيبك من كلام الناس اللي هيمشي ورا كلام الناس عمره ما هيفلح .. أنا معايا كابريس كلاسيك 77 .. كل واحد يسمع الموديل يقولي حرام عليك .. مع انها بالنسبالي احسن من عربيات 2012 .. وصحيح انا ببيعها الوقتي بس ان شا الله لما الظروف تتحسن هشتري كابريس صابونة .. عند في الناس اللي بتقولي يا لهوي 5000 سي سي و8 سلندر .. اهي هتبقى 5700 سي سي و8 سلندر وشيك وشكلها احلى كمان .. انا ركبت الاوبترا .. عربية جميلة على فكرة جدا .. واحسن من كتير عربيات .. واللي بيقول مفيهاش ابداع يبقى يطلع ابداعه فيها .. جنوط .. بودي كيت .. ورق عدادات .. وفرش واضائة من جوة .. وفي الموتور فلتر رياضي .. ممكن تيربو .. زي ما يحب يظبط .. وممكن يجيبها مستعملة ويركبلها عفشة رياضية ويديها لون رالي ازرق سماوي في ابيض مع البودي كيت هتبقى عربية فاجرة .. وهبطها مع العفشة السبور على جنوط 18 .. ولو تغير الموتور كمان بموتور لومينا من الخليج ب الجير بوكس بتاعه ولما تبقى تيجي تبيعها رجعها على طبيعتها وبيعها .. وخلي قطع التعديل بيعها لوحدها او سقطها على عربية تانية .. وادعيلي قال الاوبترا وحشة قال .. مفيش بعد جنرال موتورز واللهي
هو من الواضح اني حضرتك بتحب العربيات الفخمه بس طبعا انا شخصيا لو هيدوني فلوس واخد عربيه 5700 سي سي هرفض دي تخرب بيتي ده اللي عنده 1600 تاعبينه ده غير طبعا الضرائب بتاعتها حاجات كتير تخليني افضل السي سي الاقل من الفين سي سي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .EhAb مشاهدة المشاركة

لا والله هي مش فكرة سمع انا مقتنع بالعربيه جدا ومش بشكك فيها بس نفسي اصحح فكرة الناس عنها واللي فعلا عنده مشاكل او مضايقاه في حاجه او فيها عيب خارج عادي بردو يقوله عشان نصحح مفاهيمنا ونفهم العربيه مالها جايز كانت السبب في ضرب العراق ولا حاجه واحنا مش عارفين

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away