العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > كرايسلر CHRYSLER

قديم 31-05-2010, 12:43 AM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
Smile الأسطورة دودج رام 2010 في مصر اشترتها من 4 أيام

2010 DODGE ram 1500 laramie crew cab 4*4 هي أفضل سيارة في فئتها ده تقرير صغير إن شاء الله هأعمل تقرير على الدودج رام بعد الامتحانات على واحدة 2010 بتاعت والدي أنا كتبلكم بعض التفاصيل عنها
الدودج رام فيها تسخين الكرسي امامي وتسقيع الكرسي وديه مش موجودة في أي عربية وتسخين الدركسيون ومساحة تخزين رهيبة ده غير الكمبيوتر ده فيها هارد ديسك 30 جيجا و شاشة تاتش و لما الواحد يرجع للخلف المراية بتتحرك وتكيف رهيب وجنوط ومرايات كروم وموتور 390 حصان وعزم رهيب ماشالله وامكانيات رهيبة و تتفوق من الداخل على ال BMW الفئة الخمسة وأنا متأكد لاني ركبتها أنا عارف إن مينفعش نقارن الرام بالفئة الخمسة لان ديه حاجة وديه حاجة بس من الداخل ينفع يتقرنو أنا قارنت مابينهم من الصالون حتة حتة والرام تتفوق في حاجات مثل الهارد ديسك و تسخين الدركسيون وياريت الاخوة اللي مبيحبوش غير الالماني أو مبيحبوش غير منتجات جنرال موتورز في الامركاني يتكلموا بلغة الامكانيات والأداء مش لغة الالماني أحسن أو كده وأنا الحمدلله واثق من كلامي لان الدودج رام ما شاء الله قفلت الكماليات التكنولوجيا
في عصرنا هذا ولست اعني الأداء أنا اعني العربية من داخل المقصورة كل اللي موجود في المرسيدس ال e CLASS والبي ام دبليو الفئة الخمسة موجودة فيها الحاجة الوحيدة اللي مش موجودة فيها بعض الحاجات اللي في ال s CLASS الجديدة اللي موجودة زي الحاجات اللي هي زي الأمان والكلام ده لكن الرفاهية نفس كل حاجة والعربية لسة وصلة عند عز العرب وابـوغالي بس ديه بتتحجز ابلها ب 3 شهر برقم الشاسيه و والدي لسة مستلم واحدة اللون اسود وافضل من ال GMC we CHevrolet we hummer h2 pickup we alcadillac و كل المنافسين وأنا اللي اخترتها بعد لما قريت عنها على النت ورحت ل ابوغالي لاني عارف إنه موزع معتمد لل دودج وحجزنا العربية ووصلة بالها 4 أيام اللي عاوز يتأكد من كلامي بس يكون عايش برة يعمل test drive لدودج رام اعلى فئة (LARAMIE) ويقارن بالمنافسين و هيعرف مين الافضل أنا لا أبالغ لكن العربية واقفة زي الوحش ماشالله وحسيت إنها مظلومة في مصر وبعد لما جربتها الايام اللي فاتت حسيت إن حرام معملش تقرير ل هذه الأسطورة ماشالله ومش واخدة حقها في التقارير .

كل شيء موجود فيها حتى تسقيع الكرسي و ديه جامدة فيها الاتنين تسخين وتسقيع و التسخين ملوش لازمة في مصر لكن التسقيع ليه لازمة وفيها برده تسخين الدركسيون وكمان لما الواحد يرجع لورا أو كده المراية بتحود اوتوماتيك ومساحة تخزين داخلية رهيبة و 8 حمل أكواب و كمبيوتر رهيب فيه 30 جيجا و dvd ورا فتحت السقف أو في ظَهر الكرسيين الاماميين و كل مايخطر على البال موجودة حتى التحكم في ال ipod aw iphone من الدركسيون يعني تقليب الاغاني والكلام ده والكمبيوتر اللي في العربية بيتكلم ممكن تقوله open ur bluetooth يقوم قايلك opened يعني كمان ممكن بدل استخدام الدركسيون في تقليب الاغاني ممكن تقول next يقوم جايب الاغنية اللي بعدها وهكذا وكل الامكانيات زي gps والكلام ده وكل ما يتخيله أي شخص في عربية موديل 2010 موجودة أنا لا أبالغ و آسف على كلامي الشديد لكن حسيت إنها مظلومة وأنا اعشق العربيات لانها بيتنا الثاني وحضرتكم عرفين قصدي ا على رأي الامريكان الدودج رام :

DODGE RAM RULEZ

وهذه هي الحقيقة فهي وحش الطرق الوعرة لكن محدش مهتم بيها وتمنها 315 ألف جنيه بس ولو بجمركها الحقيقية توصل 1.2 مليون جنيه واللي عاوز يشوفها يعمل عنها تقرير بالفيديوهات وأنا إن شاء الله بعد الامتحانات هأعمل عنها تقرير عشان يبقى ليَّ السبق في مصر موتورز ل تقرير الرام 2010 لان التقرير هيبقى مصري مية في المية إن شاء الله وأنا جايبلكم تقرير خفيف عنها دلوقتي بس مش أنا اللي عامل الفيديوهات إن شاء الله هاعمل الفيديوهات بعد امتحانات الثانوية هتخلص 25/6 بس أنا جبت كام فيديو اوري حضرتكم امكانيتها و ديه مش كل امكانيتها إن شاء الله لما أعمل التقرير بنفسي حفصصها لحضرتكم على فكرة اللي احنا اشتريناها زي اللي في الصور لان اللي في الفيديو فرش اسود احنا بيج أسيبكم مع التقرير وانتظروا التقرير اللي هعمله على الدودج رام بنفسي أنا إن شاء الله هاعمله بعد يوم 25/6

الفرق الواحيد بين بتاعت والدي وديه ا واللون الداخلي وشاشة العداد عربية والدي زي اللي في الصور

لكم مني جزيل الشكر وفائق الاحترام
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 10_d_r15_photo_int_01.jpg‏ (66.5 كيلوبايت, المشاهدات 11)
نوع الملف: jpg 10_d_r15_photo_int_02.jpg‏ (58.7 كيلوبايت, المشاهدات 13)
نوع الملف: jpg 10_d_r15_photo_int_03.jpg‏ (57.1 كيلوبايت, المشاهدات 6)
نوع الملف: jpg 10_d_r15_photo_int_08.jpg‏ (69.2 كيلوبايت, المشاهدات 10)
نوع الملف: jpg DODGE_Ram_Negrar_1_492881b.jpg‏ (30.9 كيلوبايت, المشاهدات 9)
قديم 31-05-2010, 01:24 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الأسطورة دودج رام 2010 في مصر اشترتها من 4 أيام

الف مبروك فعلا تحس انها سيارة ذات طابع رجولى متأهب
قديم 31-05-2010, 01:24 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: الأسطورة دودج رام 2010 في مصر اشترتها من 4 أيام

الف مبروك يا رميو وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها وموفق في الامتحنات ان شاء الله ومستنين منك كل جديد عن العربية وتقبل تحياتي
قديم 31-05-2010, 01:37 AM

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
Smile رد: الأسطورة دودج رام 2010 في مصر اشترتها من 4 أيام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

الف مبروك يا رميو وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها وموفق في الامتحنات ان شاء الله ومستنين منك كل جديد عن العربية وتقبل تحياتي

الله يبارك فيك وأتمنى إن أبونورا يعمل قسم للدودج أنا عملت الموضوع في قسم الجيب عشان نفس الشركة بس

وعلى فكرة أنا زعلان منك كده تعمل تقرير عن الGMC sierra و متعملش عن الدودج رام

صدقني الدودج أحسن وأنا أتمنى إنك تعمل تقرير عن الدودج رام اعلى فئة اسمها dodge ram laramie crew cab لان مواضيعك مميزة ptmnlo123per122

التعديل الأخير تم بواسطة ROMEOOO ; 31-05-2010 الساعة 01:52 AM
قديم 31-05-2010, 01:48 AM

Smile رد: الأسطورة دودج رام 2010 في مصر اشترتها من 4 أيام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

الف مبروك فعلا تحس انها سيارة ذات طابع رجولى متأهب
فعلا هي سيارة ذات طابع رجالي في مصر لكن فيه ستات برة وخاصتا في امريكا بيسوقها هي منتشرة في امريكا لان في اوروبا مبيحبوش الحجم الكبير اوي لكن واحنا بنستلم العربية كان فيه واحد ايطالي مشتري واحدة لونها فضي وكانت عجباه جدا لما جربها وراح يملا البنزين ولف بيها قدام ابوغالي العبور ولما رجع كانت عجبآه جدا عمال يقول its fantastic بس أنا بفضل الاسود وكده كده كان غصب عننا هنستلم اسود لان احنا حجزنها برقم الشاسيه ومختارين كل حاجة لكن هي مشكلتها بتاخد 3 شهر عشان تيجي هم بيجيبوها دفعات وبالحجز بس عجبتني اوي

التعديل الأخير تم بواسطة ROMEOOO ; 31-05-2010 الساعة 01:54 AM