العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > كرايسلر CHRYSLER

قديم 17-04-2010, 12:23 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأيي الشخصي في الكريسلر

الكريسلر من السيارات الرائعة فغلا بس يعيبها غلو أسعار قطع الغيار بشدة وندرتها في مصر انا كان لي تجربة معاها كانت مع والدة احد أصدقائي وكانت موديل2000 300 m وفاكر اني لما فتحت الباب لقيت كرسي السائق رجع للخلف لوحده واول ماقعدت راح طلع للامام تاني علي الوضع اللي كان مظبوط عليه وكانت تسارعها اكتر من رائع
قديم 17-04-2010, 05:47 PM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
رد: رأيي الشخصي في الكريسلر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

الكرايسلر يا باشا كانت مع اكتر من واحد من اصحابى
و كانت تتنوع بين M300 و Concorde

تتميز زى ما حضراتكم تفضلتم بانها من جوة صالون فخم و مريح جدا و خامة جلد الكراسى كانت ممتازة و مريحة ...و انا كنت باخد 300 M من صاحبى كتير اسوقها لأنى كنت بعت عربيتى و لسة بدور على عربية تانية .. و احنا كنا ساكنين مع بعض

المهم .. ما شاء العربية العربية كانت قوية جدا 3500 سى سى و الثبات بتاعها كان ممتاز بالنسبة لباقى الامريكانى لأن كرايسلر تستعين بتكنولوجيا مرسيدس فى اجهزة التعليق
تكييف كويس جدا ... سى دى تشينجر و كاسيت ... و شياكة داخلية
و دى شوية صور حلوة ليها تبين الفخامة و الشياكة
http://www.allpar.com/reviews/300m.html

انا عن نفسى بصراحة كنت بستمتع جدا بسواقتها ......

اما عن العيوب ... و محدش يزعل ....

فهى تتمثل اولا فى انها جر امامى و ده مش مناسب خالص لعربية بالقوة دى و لعبت من صاحبى كذا مرة و لولا ستر ربنا كان خيش لأنه بصراحة كان مجنون جرى و لو مكنش عداد العربية مقفول على 190 كان زمانه راح من زمان

و فى رداءة الخامات الداخلية للتابلوة اللى كان مشقق عند اصحابى كلهم بلا استثناء

لما تفتح الكبوت .. علشان تغير البطارية مثلا عاوزة شغل 3 ساعات فك و تركيب و طبعا مش اى حد بيفهم فيها
مؤخرا بقت العربية بتهيس تهييس مش طبيعى ,, اشى الكومبيوتر ضرب.. الجيربوكس ضرب.. اعطال غريبة ومكلفة جدا جدا ...

فراملها كانت ضعيفة نوعا ما بالنسبة لقوة محركها...

العربية واطية جدا على الارض فا مع مطبات مصر كمان تبقى عييييشة

سعر اعادة بيع متدنى للغاية ,, ده اصلا لو حد رضى يشتريها منك

بس يا بشوات ... و دى كانت تجربتى مع الكرايسلر
عندك حق في موضوع انها جر امامي لكن متنساش إنها كانت موديل 1999 يعني مش 2004 ولا 2006 وجر امامي ده عيب بالنسبة للكريسلر لكن من بعد ال 2005 بقت جر خلفي وفيه بعد الموديلات من كريسلر 300c أو فيه موديلات دفع رباعي أما عن الخامات الداخلية 1999 فرق كبير مبينه ومابين 2009 وياريت تقارن المرسيدس العيون 1999 بيها هتلاقي المرسيدس تتميز في حاجات لكن في الراحة الكريسلر تكتسح أما الكبوت فـده لازم التوكيل لان كل الامريكاني من عربيات وموتوسيكلات وحتى طيارات بيقفلوا الموتور ببوكسات بحس إن محدش يلعب فيها وده عيب محتاجة متخصصين قوي عشان يغيروا حاجة فالموتور برة التوكيل في الحرفيين في ناس بتفهم فيها وموضوع فراملها ضعيفة يمكن التيل عاوز يتغير بس والعربية واطية فـده مش عيب فالعربية ده عيب في المطبات اللي بتتعمل هنا حضرتك المطب علي محطة مواصفاته في مرور الدخلية الهوا اقصى ارتفاع 7 سم وطوله 2 متر لو اتعمل مش هيبقى فيه شكوى من موضوع المطبات لكن لما كل واحد يطلع يعمل مطب قدام بيته فـده مشكلة , ده التوكيلات عندنا بترفع العربية مخصوص يعني الكورولا برة أوتى واللانسر وكل ده احنا بنعليها مقابل إنهم بيشيلوا كتير من الكماليات وده يظهر في الفرق مابين المصري والعربية اللي جاية من برة أما سعر اعادة البيع فـده في معظم العربية كده إذا كانت كريسلر ولا أودي ولا جاجوار ولا الفا روميو ولا كل ده والسبب إن الناس مبتشتريش غير عربيتين في مصر لو هيجيب غالي باي ام دبليو أو مرسيدس فـبتتجمع محلي عشان تبقى ارخص عشان الجمارك وده يرجع ل فضل التوكيل بتعمل زمان علي شهرتهم أكتر عربيتين في مصر, أما الأودي تعتبر زي الباي ام دبليو في كل حاجة وأحسن في بعد الحاجات. كل العيوب اللي في الكريسلر 300m اختفت فل300c ماعدا إنها واطية ,أما بقى اللي مفيهاش ولا مشكلة أو عيب من الحضرتك قلتله وتبع كريسلر وتمنها كويس جدا الدودج رام وتمنها رخيص عشان بتترخاس نقل هي تمنها في الأصل 270 ألف بتتباع بـ 320 أما لو ملاكي إضرب في 250 في المية هتدخل في 850 ألف لو ملاكي وهي بتترخس حاجة اسمها عام جمهوري وهي معناها إنها تمشي في أي حتة في مصر غير باقي النقل وده ميزة الدودج رام هي جامدة جدا وإن شاء الله لما والدي يجبها هبقى أعمل عنها تقرير بس ياريت يعملوا قسم للدودج زي الكريسلر

لكم جزيل الشكر وفائق الاحترام

قديم 17-04-2010, 07:57 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ROMEOOO مشاهدة المشاركة

عندك حق في موضوع انها جر امامي لكن متنساش إنها كانت موديل 1999 يعني مش 2004 ولا 2006 وجر امامي ده عيب بالنسبة للكريسلر لكن من بعد ال 2005 بقت جر خلفي وفيه بعد الموديلات من كريسلر 300c أو فيه موديلات دفع رباعي أما عن الخامات الداخلية 1999 فرق كبير مبينه ومابين 2009 وياريت تقارن المرسيدس العيون 1999 بيها هتلاقي المرسيدس تتميز في حاجات لكن في الراحة الكريسلر تكتسح أما الكبوت فـده لازم التوكيل لان كل الامريكاني من عربيات وموتوسيكلات وحتى طيارات بيقفلوا الموتور ببوكسات بحس إن محدش يلعب فيها وده عيب محتاجة متخصصين قوي عشان يغيروا حاجة فالموتور برة التوكيل في الحرفيين في ناس بتفهم فيها وموضوع فراملها ضعيفة يمكن التيل عاوز يتغير بس والعربية واطية فـده مش عيب فالعربية ده عيب في المطبات اللي بتتعمل هنا حضرتك المطب علي محطة مواصفاته في مرور الدخلية الهوا اقصى ارتفاع 7 سم وطوله 2 متر لو اتعمل مش هيبقى فيه شكوى من موضوع المطبات لكن لما كل واحد يطلع يعمل مطب قدام بيته فـده مشكلة , ده التوكيلات عندنا بترفع العربية مخصوص يعني الكورولا برة أوتى واللانسر وكل ده احنا بنعليها مقابل إنهم بيشيلوا كتير من الكماليات وده يظهر في الفرق مابين المصري والعربية اللي جاية من برة أما سعر اعادة البيع فـده في معظم العربية كده إذا كانت كريسلر ولا أودي ولا جاجوار ولا الفا روميو ولا كل ده والسبب إن الناس مبتشتريش غير عربيتين في مصر لو هيجيب غالي باي ام دبليو أو مرسيدس فـبتتجمع محلي عشان تبقى ارخص عشان الجمارك وده يرجع ل فضل التوكيل بتعمل زمان علي شهرتهم أكتر عربيتين في مصر, أما الأودي تعتبر زي الباي ام دبليو في كل حاجة وأحسن في بعد الحاجات. كل العيوب اللي في الكريسلر 300m اختفت فل300c ماعدا إنها واطية ,أما بقى اللي مفيهاش ولا مشكلة أو عيب من الحضرتك قلتله وتبع كريسلر وتمنها كويس جدا الدودج رام وتمنها رخيص عشان بتترخاس نقل هي تمنها في الأصل 270 ألف بتتباع بـ 320 أما لو ملاكي إضرب في 250 في المية هتدخل في 850 ألف لو ملاكي وهي بتترخس حاجة اسمها عام جمهوري وهي معناها إنها تمشي في أي حتة في مصر غير باقي النقل وده ميزة الدودج رام هي جامدة جدا وإن شاء الله لما والدي يجبها هبقى أعمل عنها تقرير بس ياريت يعملوا قسم للدودج زي الكريسلر

مساءك فل يا باشا
أولا انا مش قصدى مدح ولا ذم فى العربية انما انا اقر حقائق ووقائع تجربة شخصية..
و انا ماجيبتش سيرة 300 C فى كلامى خالص لأنى بصراحة ماسقتهاش و مش مع حد من اصحابى أخرى ركبتها فى المعرض و هى و اقفة و ماعجبنيش الانتريور بتاعها شبه الدودج تشارجر بالظبط ..... بس كعربية بصراحة ماعرفش عنها حاجة .. فا مقدرشى افتى

و انت بتقول ان 300M كانت جر امامى و هى 1999 لحد 2004 يعنى مش موديل ستينات ولا سبعينات برده ....

و بالنسبة للمقارنة بين كرايسلر 99 و عيون 99 فازى ما انت قلت الكرايسلر تتميز بالوسع عنها فقط أما كل حاجة تانية فى صالح المرسيدس طبعا .....و بلاش تدخل الكرايسلر فى مقارنة مع المرسيدس علشان صعب قوى و طبعا المقارنة ككل هتكون فى صالح الوحش الالمانى.

أما ماهو تحت الكبوت و طريقة تقفيله المعقدة جدا فا هى طبعا مش فى كل الامريكانى ولا حاجة زى ما انت بتقول .... انا معايا شفروليه كابريس 2004 و طبعا الموتور عليه غطا بس كل حاجة واضحة و بسيطة فى الفك و التركيب....و بعدين انا بكلمك عن تغيير بطارية مش عمرة موتور ...حلوة معقدينها علشان محدش يلعب فيها دى ... ههههه.. سامحنى..
اما عن الموتسيكلات و الطيارات ... انا ماعرفش عنها حاجة .. عشان كدة مش هفتى ....

بالنسبة للفرامل الضعيفة عيب فى كل عربيات اصحابى و غيرنا التيل و الديسكات كمان مافييييش فايدة .... هى عربية فراملها ضعيفة و ليست مناسبة لقوة المحرك و القصور الذاتى الذى ينتج عن وزن السيارة و انا قلت (ضعيفة نوعا ما ) و ماقلتش انها ضايعة خالص...

حكاية العربية واطية فا دى انا معاك فيها ان مطابتنا فى مصر هى اللى غير مطابقة للمواصفات... بس جرب تركب 4 افراد او اكتر فى العربية كدة بقى محتاج تراك فورميلا 1 تمشى عليه مش شوارع عادية ..... و العيب ده موجود فى عربيات كتير .. ايه المشكلة يعنى ....

و سعر اعادة البيع المتدنى فله اسباب كثيرة و لن اخوض فيه و ده فعلا لأن فيه عربيات كتير اسعار اعادة بيعها متدنية جدا زى الاودى مثلا زى ما انت قلت

و اما عن الدودج رام .. انت كدة دخلتنا فى حاجة تانية خالص... فى النص نقل.. كل اللى اعرفه عنها ان موتورها قوى .... غير كدة انا ماعرفش عنها حاجة فا مش هفتى

لكن انا اعرف كتير جدا عن دودج ديورانجو لأنى كنت هشتريها فى يوم من الايام
فا لو عاوز نتكلم عنها تحت امرك ....

وطبعا يا باشا مستنيين تقريرك عن الدودج رام بفارغ الصبر ...

كلمة اخيرة .....

يا ريت بلاش التعصب من اجل سيارة معينة بعينها .. انا لما دخلت قلت مميزات و عيوب و صدق على كلامى الاستاذ حورس الذى كان أحد مالكى السيارة و كانت له معها صولات و جولات .. واعتقد اللى يهمنا اكتر فى المنتدى هو تبادل المعلومات ....

مادخلتش اشتم و خلاص و لا امدح و خلاص و لما انت رديت عليا كنت موافق معاك الرأى فى بعض النقط.... فا يا ريت بس بلاش التعصب لعربية بعينها لأن مفيش فى الدنيا كلها عربية كلها عيوب بس او مميزات بس.....

و فى الاخر هى وجهات نظر و ما تقوله حضرتك هو رأيك الشخصى فقط كما هو عنوان الموضوع ..... و هو زى آراءنا جميعا يحتمل الصواب و الخطأ ...

ولك فائق الشكر و الاحترام

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 17-04-2010, 08:43 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

برضة مفيش كلام اقولة بعد كلام محمد باشا
و زي ما قلنا انا كان معايا الكونكورد و هي علي فكرة نفس ال 300m في كل حاجة الا الطبلون اقل فخامة لكن النسخة الفل اوبشنز نازل فيها نفس طبلون ال 300m و ده كان قاهرني جدا لاني مش لاقي سبب ليه

بالنسبة لسعر اعادة البيع هاتلي اودي او جاجوار او اودي تكون عاملة 3000 كيلو و تتباع بنص السعر
يا راجل انا كان هيجيلي تخلف و كنت همسك في رقبة المتمن و ايه الكلام ده في توكيل العربية نفسة
يعني مش تاجر ولا توكيل منافس و لا واحد مش فاهم

غير كده زي ما محمد باشا وضح العربية معقدة زيادة عن اللزوم و علي ايه مش عارف
انا في سنسور اتغير مرتين في خلال 20,000 كيلو اي نعم في الضمان بس قلة راحة خصوصا ان لمبة ال check engine بتنور و العربية مبتعديش RPM 2

شخصيا العربية لم تلبي اي من طموحاتي
و يكفي ان بسببها كرهت حاجة اسمها الامريكاني في العربيات

انا مقدر شعورك و اعجابك بالعربية لانها في مصر طبعا تعتبر عربية هايلة
و ده يرجع انها بتغني منفرده لكن لما تتحط في منافسة مع اقرانها للاسف عيوبها كلها بتبان

طبعا انا عارف انك دلوقتي مش طايقني بس انا مش قصدي اكرهك فيها
ده راي و بكل بصراحة
و طالما العربية عاجباك و مريحاك يبقي سيبك من كلامنا خالص و ربنا يبارك لك فيها
و مبروك علي الدودج مقدما

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 17-04-2010, 11:45 PM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
رد: رأيي الشخصي في الكريسلر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

مساءك فل يا باشا
أولا انا مش قصدى مدح ولا ذم فى العربية انما انا اقر حقائق ووقائع تجربة شخصية..
و انا ماجيبتش سيرة 300 C فى كلامى خالص لأنى بصراحة ماسقتهاش و مش مع حد من اصحابى أخرى ركبتها فى المعرض و هى و اقفة و ماعجبنيش الانتريور بتاعها شبه الدودج تشارجر بالظبط ..... بس كعربية بصراحة ماعرفش عنها حاجة .. فا مقدرشى افتى

و انت بتقول ان 300M كانت جر امامى و هى 1999 لحد 2004 يعنى مش موديل ستينات ولا سبعينات برده ....

و بالنسبة للمقارنة بين كرايسلر 99 و عيون 99 فازى ما انت قلت الكرايسلر تتميز بالوسع عنها فقط أما كل حاجة تانية فى صالح المرسيدس طبعا .....و بلاش تدخل الكرايسلر فى مقارنة مع المرسيدس علشان صعب قوى و طبعا المقارنة ككل هتكون فى صالح الوحش الالمانى.

أما ماهو تحت الكبوت و طريقة تقفيله المعقدة جدا فا هى طبعا مش فى كل الامريكانى ولا حاجة زى ما انت بتقول .... انا معايا شفروليه كابريس 2004 و طبعا الموتور عليه غطا بس كل حاجة واضحة و بسيطة فى الفك و التركيب....و بعدين انا بكلمك عن تغيير بطارية مش عمرة موتور ...حلوة معقدينها علشان محدش يلعب فيها دى ... ههههه.. سامحنى..
اما عن الموتسيكلات و الطيارات ... انا ماعرفش عنها حاجة .. عشان كدة مش هفتى ....

بالنسبة للفرامل الضعيفة عيب فى كل عربيات اصحابى و غيرنا التيل و الديسكات كمان مافييييش فايدة .... هى عربية فراملها ضعيفة و ليست مناسبة لقوة المحرك و القصور الذاتى الذى ينتج عن وزن السيارة و انا قلت (ضعيفة نوعا ما ) و ماقلتش انها ضايعة خالص...

حكاية العربية واطية فا دى انا معاك فيها ان مطابتنا فى مصر هى اللى غير مطابقة للمواصفات... بس جرب تركب 4 افراد او اكتر فى العربية كدة بقى محتاج تراك فورميلا 1 تمشى عليه مش شوارع عادية ..... و العيب ده موجود فى عربيات كتير .. ايه المشكلة يعنى ....

و سعر اعادة البيع المتدنى فله اسباب كثيرة و لن اخوض فيه و ده فعلا لأن فيه عربيات كتير اسعار اعادة بيعها متدنية جدا زى الاودى مثلا زى ما انت قلت

و اما عن الدودج رام .. انت كدة دخلتنا فى حاجة تانية خالص... فى النص نقل.. كل اللى اعرفه عنها ان موتورها قوى .... غير كدة انا ماعرفش عنها حاجة فا مش هفتى

لكن انا اعرف كتير جدا عن دودج ديورانجو لأنى كنت هشتريها فى يوم من الايام
فا لو عاوز نتكلم عنها تحت امرك ....

وطبعا يا باشا مستنيين تقريرك عن الدودج رام بفارغ الصبر ...

كلمة اخيرة .....

يا ريت بلاش التعصب من اجل سيارة معينة بعينها .. انا لما دخلت قلت مميزات و عيوب و صدق على كلامى الاستاذ حورس الذى كان أحد مالكى السيارة و كانت له معها صولات و جولات .. واعتقد اللى يهمنا اكتر فى المنتدى هو تبادل المعلومات ....

مادخلتش اشتم و خلاص و لا امدح و خلاص و لما انت رديت عليا كنت موافق معاك الرأى فى بعض النقط.... فا يا ريت بس بلاش التعصب لعربية بعينها لأن مفيش فى الدنيا كلها عربية كلها عيوب بس او مميزات بس.....

و فى الاخر هى وجهات نظر و ما تقوله حضرتك هو رأيك الشخصى فقط كما هو عنوان الموضوع ..... و هو زى آراءنا جميعا يحتمل الصواب و الخطأ ...

ولك فائق الشكر و الاحترام
حضرتك أنا مش باميز عربية عن عربية اللي بيحكم دايما الشارع وأراء الناس التانية اللي تقولي على حاجات ماخدتش بالي منها
أولا حضرتك ال 300c تعتبر امتداد لل300m حيث ان ال 300c موترها مابين 2700 سي سي we-6100 سي سي وم al-300m هو 3500cc فال 300c هي سيارة أسطورة ولو هنقارن سيارة جنرال موتورز بكريسلر قارن ال corvette ب viper وشوف مين أحسن
شوف الدودج viper أسرع واحدة فلي في السباق 0 60 ميل في 3.4 ثانية سبقت البورش اللي اغلى الضعف والنيسان GTR اللي هي امتداد لنيسان سكاي لاين وده دليل قوة محركات كريسلر أما عن 300m نعم يها عيب في الفرامل بس مش جامدة تظهر ليلي بيجروا جامد وكده أما بقى معلومة أنا عندي beachbuggy Polaris magnum 500cc و ده امريكاني والموتور الميكانيكي مبيعرفش يحط ايده فيه زي الياباني بيتش باجي ده موتوسيكل بأرْبع عجلة للصحرة والجبال عشان الناس تبقى عارفة والمكنيكي مبيعرفش يحط ايده فيه لازم التوكيل وpolaris أحسن ماركت بيتش باجي وموتوسيكلات جليد وتاني ماركة في الموتوسيكل الكلاسيك بعد هارلي واسم الموتوسيكل بتاعها victory وده دليل ان الامريكاني معقد أكتر من الأوروبي والياباني أما عن الكابريس فـأنا عمري ماركبتها أنا عارف إنها منتشرة في السعودية بس معلش أنا مش بقتنع بالشفرولة العربية اللي عجباني في جنرال موتورز هي الكاديلاك وحتى الهمر ممفيش هامر جامدة بعد al-H1 واللهِ العظيم أنا في قرية فينوس الساحل الشمالي من سنة ونص فيه عربية hummer غرزة على الشاطئ بتاع القرية اللي هو ممهد ومن بعدها بقة في نظري سيئة واللي طلعها من الغرز عربية لاند كروزر قديمة كانت عاملة زي الأسد وشدتها ويعني صاحب العربية دفع ألف جنيه عشان يطلعها وباتت على الشاطيء بالليل واتبهدلت عقبال ماحد طلعهـا والعرب خده ألف جنيه عشان يطلعوها بعربية تانية والهمر ديه من عربيات جنرال موتورز أما كريسلر فـعملت al-300c كسرت الدنيا برة والدودج رام الحية تجمع بين الجيب وال بيك أب والعربية العدية ولما إن شاء الله والدي يجبها هاعمل عنها تقرير وفي أبوغالي لما روحنا نحجزها كان فيه الدرانجو هناك موجودة والرجل الينا هي نفس امكانيات الرام لكن اصغر حتة ووالدودج رام بتكسب عربيات جنرال موتورزوده على اليوتيوب صدقني هي أقوى عربية وهـ هي فيديوحاتها

وده سباق ليها مع البي ام دبليو m5

يكفي الفيديوهات ديه توريك قوة سيارات كريسلر أنا مردتش أجيب كمان الدودج شارجر الحية أسرع من موستنج gt و mercedes slk 350 أنا مش منحاز للشركة لكن كريسلر اجبرتني على كده

التعديل الأخير تم بواسطة ROMEOOO ; 17-04-2010 الساعة 11:54 PM