العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 09-05-2009, 08:02 PM
tako517 tako517 غير متواجد حالياً

tako517 is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال بخصوص إبيزا 2001

طب معلشيا محمد هاتعبك معايا سؤال أخير لو جبت موتور 1400 أجيب معاه إيه و هوا بكام و شكرا
قديم 09-05-2009, 11:19 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

متجيبش معاه حاجة و متجيبوش اصلا لانه غالي 5000 الاف جنيه لو عايز تجيبه بكره اجيبهولك و يوصل بكره بليل بس في رأيي متجيبوش هتقولي ليه هقولك اولا بنزين اعلي و في نفس الوقت هو كله علي بعضه 75 حصان يعني و انت عندك 55 يعني فرق 20 حصان مش ده الفرق اللي يستحق ان يخلي عربيتك يتقال عليها مش ستوك فاهمني

ال 20 حصان دول تجيبهم بعلبة شكمان سبور كاربون فيبر مثلا و سلوك بوجيهات سبليت فاير و بوجيهات سبليت فاير و فلتر هوا سبور و ليكن k&n و ممكن chip سبور او تحط تربو علي المكنة عندك بيتكلف في حدود 3-4 الاف جنيه و هيعمل اداء عالي معاك انا عن نفسي بفكر جديا في الموضوع و انا مكنتي كربراتير و قديمه مش حديثه زيك

IBIZA
قديم 09-05-2009, 11:22 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

قولي احتياجاتك من العربية وانا اقولك تعمل ايه بظبط و منين عايز جري و فحت و ردم ؟؟؟ معتقدش انك عايز حاجة غير كده لان الخيار التاني هو عربية موفرة في البنزين و مريحة و ده اللي عربيتك بتحققهولك فا قولي انت ايه هدفك من التعديل عشان اقدر اقولك المكنة المناسبة و السعر و و و

IBIZA
قديم 10-05-2009, 11:47 AM
tako517 tako517 غير متواجد حالياً

tako517 is on a distinguished road

أولا شكرا جدا ثانيا هدفى أقدر أجيب سرعة عالية بالعربية و أبأة مستريح (من حيث الثبات) ثانيا التكييف وثالثا السحب بتاع العربية ممكن تبعا نشيل التكييف بس أهم حاجة أعرف مثلا أجيب 200 و 100 تيجى بسرعة دول أهم حاجة
قديم 10-05-2009, 01:25 PM
Mohamed Dahab Mohamed Dahab غير متواجد حالياً

Mohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud of

ياجماعه بجد انا عايز اشكر الا ستاذ محمد (ابيزا) على مجهوده الرائع ptmnlo123per112
فعلا حوار شيق جدا وواضح ان حضرتك بتحب تساعد الناس ربنا يكرمك

و ربنا يسهل والعربيه تطلع زى ما الاستاذ تاكو عايز ويكرمه فيها

I'M always
DAHAB
it's my Name