العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 01-12-2012, 02:29 AM
kamlo kamlo غير متواجد حالياً

kamlo is on a distinguished road
افتراضي رد: مساعدة في شراء jack b class 2010

اشكرك يا استاذ سيف
والله العظيم انا ما اقصد تقليل شان دكتور كمال
بس المشكلة انا سوف اشتري هذه السيارة خلاصة حق
مثال اذا مالك السيارة قدره بمبلغ وقدره ستين الف فهل اقدر ان ابيعه بهذا الثمن ومن ملاحظتي من قراءة كل المشتركات هنا في المنتدي ان قطع غياره غالية في التوكيل ولايوجد اي قطع غيار في السوق مثل الهيونداي وفيرنا فهذا ومن خلال ملاحظتي عندما يكون التوكيل محتكره عنده السيارة تكون غير مرغوبة والواحد اليومين دول مش بيلاقي الفلوس فلذلك اريد ان اعرف سعره النهاءي غلشان مكنش ضاحك علي صاحبه ولاء يكون هو بيضحك علي
انا عارف ان السيارة قوية وفيه اوبشن كتير بس يا فرحتي اخده ومعرفش ابعه بتمنه.
عرفتوا الورطة اللي انا فيه
قديم 01-12-2012, 04:30 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamlo مشاهدة المشاركة

اشكرك يا استاذ سيف
والله العظيم انا ما اقصد تقليل شان دكتور كمال
بس المشكلة انا سوف اشتري هذه السيارة خلاصة حق
مثال اذا مالك السيارة قدره بمبلغ وقدره ستين الف فهل اقدر ان ابيعه بهذا الثمن ومن ملاحظتي من قراءة كل المشتركات هنا في المنتدي ان قطع غياره غالية في التوكيل ولايوجد اي قطع غيار في السوق مثل الهيونداي وفيرنا فهذا ومن خلال ملاحظتي عندما يكون التوكيل محتكره عنده السيارة تكون غير مرغوبة والواحد اليومين دول مش بيلاقي الفلوس فلذلك اريد ان اعرف سعره النهاءي غلشان مكنش ضاحك علي صاحبه ولاء يكون هو بيضحك علي
انا عارف ان السيارة قوية وفيه اوبشن كتير بس يا فرحتي اخده ومعرفش ابعه بتمنه.
عرفتوا الورطة اللي انا فيه
فهمت قصد سيادتك بس اذا كانت السياره بالمواصفات اللى انت ذكرتها تبقى تقريبا بحالة الفابريكه وده يؤهلها لسعر عالى . انما كل ما يمكن اننا نفيدك به هنا هو انك حاتحاول انك تنزل فى سعرها معاه قدر استطاعتك . بس بصراحه احنا كلنا متأكده انه خسران مهما كان سعرها وانت كسبان مهما كان سعرها ولما تركب السياره ماعتقدش انك حاتفكر تعيد بيعها .

Saif El Deen
قديم 02-12-2012, 03:38 PM
amada amada غير متواجد حالياً

amada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really nice

المفروض حضرتك تاخد السعر من صاحب الخبره فى مجال بيع وشراء المستعمل وليس من مالكى السياره . ليه ..............؟
لان صاحب اى سياره بيكون سعيد كل ما سعرها يزيد . وبيزعل اوى لو عرف ان نوع السياره اللى هو مالكها نزل سواء فى الجديد او المستعمل .............
وده طبيعى جدا جدا وبيحصل بشكل تلقائى ........... الموضوع مهواش غش ولا حاجه .
وعموماعشان افيدك ومتسالش حد تانى :
سعر السياره حسب كلامك يتراوح ما بين خمسين الى ستين الف ..حسب الحاله .
وممكن تلاقى واحد راغب جدا فى البيع لاى سبب ( محتاج فلوس , مسافر , عاوز يغير لعربيه منتشره او مريحه فى قطع الغيار .......... او حتى عاوز يغير وخلاص ) هنا ممكن السعر ينزل عن الخمسين .
وممكن تلاقى واحد راضى عنها ومعتز بيها هنا ممكن السعر يزيد عن الستين .
هو ده السوق .........وعموما رغم ان السياره فى زاتها كويسه .انما لكونها غير منتشره ومحدش كتير يعرفها . انا لو بشتريها مش ممكن ازودها عن الخمسين .......... ورجاءا محدش يزعل من مالكى السياره لان ده راى الخاص.
والموضوع ده هتلاقيه مع سيارات تانيه زى الانجلون .
وليتقبل الجميع تحياتى ,
قديم 02-12-2012, 10:20 PM
kamlo kamlo غير متواجد حالياً

kamlo is on a distinguished road

شكراء استاذ amada
فعلا من ملاحظتي هنا في الجروب محبين جداء لسيارة جاك فبالتالي اكيد مش هينزلوا في سعره
المشكلة انا يحثت في جميع المواقع لم اجد اي شيءا الا هنا في المنتدي فبتالي وضعت مشاركتي لللاستفسار عن السيارة ولكن وجهة نظر بعض الاعضاء كانت هتوديني في داهية في سعر السيارة اقدر موقفهم بالتاكيد يريدون سيارتهم تكون الاولي بس كنت احتاج نصيحة لوجه الله مش تدبيسة في سعر سيارة مش حقيقي
بس الحمد لله قدرت اوصل لمعرض سيارات في شبراء الخيمة وجدت سيارة اخت اللي هشتريه من ناحية الحالة والموديل المفاجاة السيارة بكم يا عم من بق صاحب المعرض 50000 الف .
بصراحة انا اتصدمت في بعض اراء السادة الاعضاء هنا علشان انا كنت هدبس تدبيسة العمر.
قديم 03-12-2012, 02:43 AM
الصورة الرمزية temo
temo temo غير متواجد حالياً

temo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud oftemo has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamlo مشاهدة المشاركة

شكراء استاذ amada
فعلا من ملاحظتي هنا في الجروب محبين جداء لسيارة جاك فبالتالي اكيد مش هينزلوا في سعره
المشكلة انا يحثت في جميع المواقع لم اجد اي شيءا الا هنا في المنتدي فبتالي وضعت مشاركتي لللاستفسار عن السيارة ولكن وجهة نظر بعض الاعضاء كانت هتوديني في داهية في سعر السيارة اقدر موقفهم بالتاكيد يريدون سيارتهم تكون الاولي بس كنت احتاج نصيحة لوجه الله مش تدبيسة في سعر سيارة مش حقيقي
بس الحمد لله قدرت اوصل لمعرض سيارات في شبراء الخيمة وجدت سيارة اخت اللي هشتريه من ناحية الحالة والموديل المفاجاة السيارة بكم يا عم من بق صاحب المعرض 50000 الف .
بصراحة انا اتصدمت في بعض اراء السادة الاعضاء هنا علشان انا كنت هدبس تدبيسة العمر.
الاخ الفاضل
بعض المواقع فيها سيارات جاك للبيع
اعتقد حتكون مفيده بالنسبة لك

http://www.contactcars.com/usedcars_...arModel=0&sk=1

ويا ريت تكتب عنوان المعرض ومكانه بالظبط عشان لو انت ما حصلش نصيب واشترتها ممكن حد تاني يستفيد بيها وخصوصا ان السعر اللي ذكرته ممتاز اذا كانت حالتها زي ما بتقول ؟؟
وربنا يوفقك .

ptmnlo123per171