العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 15-05-2010, 01:03 AM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربه شيفروليه كروز (حازم خضر)

شكرا يا حازم باشا على التقرير الرائع و المحترف, فعلا جعلنى اقيم السيارة, و اى شخص مقبل على شرائها هيستفيد بوصفك الوافى و الدقيق.
و حسنا فعلت بتركيزك على طابع السيارة الاوروبى,
فالكروز عربية كورية الصنع لكنها تميل الى كونها المانية أكثر, و ليس ذلك بعجيب, فدايو من زمان تصنع سيارات معتمدة على تكنولوجيا جنرال موتورز و بالتحديد اوبل, فممكن نقول انها سيارة امريكية المانية التصميم تصنع فى كوريا, و لهذا تعتبر افضل الكوريات.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى

التعديل الأخير تم بواسطة فادى ; 15-05-2010 الساعة 01:15 AM
قديم 15-05-2010, 01:52 AM
gobeltoffire_2008 gobeltoffire_2008 غير متواجد حالياً

gobeltoffire_2008 is on a distinguished road

استاذ حازم الا ترى ان الباور الهيدروليكى افضل من الكهربائى خاصه على السرعات العاليه؟

قديم 15-05-2010, 02:26 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

تقرير جميل ياحازم وانا كنت مستنى الكماله والتفاصيل عشان اشكرك بشده
من التقرير انا كونت فكره ان العربيه فخامه فى التصميم الخارجى والداخلى لكن اداء السياره مش داخل دماغك صح؟
اسلوبك رائع ياحازم فى السرد وتسلم ايدك ياجميل
قديم 15-05-2010, 12:44 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mida012 مشاهدة المشاركة

هوة دة الكلام ياوحش الكروز ومرود الشيفو
تسلم
حلوه مرود الشيفو دي يا ميدا شكرا ليك علي كلامك الجميل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

ايو كده ياحازم باشا هو ده الكلام وهو ده حازم خضر اللى كلنا عارفين هو ده التحليل انا بفكر نعملك برنامج حازم جير وتقطع على توب جير
شكرا يا بدر باشا انت برضه مجهوداتك باينه و بالنسبه للبرنامج انا ممكن اعمله بس في قناه (بدر موتور )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حاتم سعيد مشاهدة المشاركة

دائما انت الاول واهلا للخبره و اشكرك على هذا التقرير الرائع و تمنياتى للك بالتوفيق
الله يخليك يا حاتم باشا دا بس من زوقك و كلامك دا وسام علي صدري

حـازم خـضـر

قديم 15-05-2010, 12:57 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

شكرا ليك يا أستاذ حازم من كلام حضرتك ممكن اكون رأى عن العربية فى ان أفضل حاجة فيها هو التصميم سواء الخارجى او تصميم التابلوه مع جودة الخامات المستخدمه فيه واتساع الصالون لكن على مستوى الديناميكية العربية تاخد تقدير جيد فقط وهذا لحين ما الوكيل يحاول ينزلها بمحرك افضل من 106 حصان اللى نازلة بيه دلوقتى او ينزلها بمحرك الدايو لا سيتى المتطور عنه
بالضبط يا ميام باشا
و هو دا غرض الموضوع انا حبيت اكتب التجربه بس اسيب كلام بين السطور من غير ما اقوله
و يمكن دا اللي كان مخليني فتره طويله مش عارف اكتب التقييم علشان اوصل بيه للمرحله
اللي تخلي واحد زي حضرتك كده يتمعن فيه و يفهم اللي عاوز اقوله
و فعلا ملخص المقال كله في السطرين اللي حضرتك كاتبهم
تحياتي ليكptmnlo123per122

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

هو ده الكلام ....
تسلم ايدك يا زووما ..
عايزين بقى حاجه ساقعه علشان نهضم
سامح باشا الله يخليك
بس الموضوع دا عاوز ميه خضرا بقي مش حاجه ساقعهptmnlo123per154

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salahabdelnabi مشاهدة المشاركة

ايوة كده ..... هى دى التقارير والا بلاش

تسلم ايديك يا زوما

وانا بأيد الاستاذ بدر فى فكرة برنامج زوما جير بدل توب جير ptmnlo123per198

يالا بقى مستنيين تجربة البورش ........ العربية طبعا مش حاجة تانية !!!! هههههههههه
صلاح باشا مفيش مشاركه ليك الا لما بترسم الضحكه علي شفايفي من الودن للودن
اما بالنسبه لتجربه البورش فدي حتبقي تجربه صعبه اوي محتاجه كام موضوع من مواضيعك و ابو رجل مسلوخه يجي ياخدنا كلنا نجرب البورش بس البورش اللي بجد بقي مش العربيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MiMoTech مشاهدة المشاركة

فعلا مشاركة جميلة و جزاك الله خير
انا استلمت الكروز من اسبوع تقريبا و حاسس بكل كلمة قلتها لكن مكنتش اعرف طبعا اكتبها بالطريقة الجميلة دي.

انا بس عندي سؤال انا شفتك بتشكر في الفرامل، عربيتك من اي فئة ؟ علشان انا لسه ملحقتش اجرب الحكاية دي قوي. انا عربيتي اول فئة يعني مفهاش ايه بي اس. يا ترى في فرق؟
شكرا لكلامك يا ميمو باشا و ربنا يبارك لك في عربيتك و يديك خيرها و يحميك من شرها
بالنسبه للفرامل كانت من غير abs و فعلا فعاله لدرجه اني ساعات كنت بدوس عليها بحس ان العربيه فيها abs من قوتها و عدم زحف العربيه
كل اللي ضايقني ان الدواسه طريه شويه و محتاجه وقت للتعود عليها بخلاف معظم الاتوماتيك بتبقي دواسته ناشفه و فعاله في اول 3 سم لكن دي محتاجه تدوس اكتر علشان تحس بفاعليتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة of_hon مشاهدة المشاركة

أيوه كده ياحازم بيه هو ده اللي انا كنت مستنيه من الأول
الف شكر يا باشا و اتمني ان يكون الموضوع بقي متكامل حاليا

حـازم خـضـر

الكلمات الدليلية
شيفروليه كروز