العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 07-11-2009, 06:39 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future
افتراضي اللى حاسس ان نوره ضعيف

السلام عليكم
انا عارف ان فى ناس كتير حاسة ان النور بتاع عربيتها رايح فى داهية وبتبقى فى عربيات زيرو نورها نازل ضعيف
الحل وارحص من الزينون ومش ممنوع من المرور واتخنها ظابط ميعرفش يتكلم معاك
بالنسبة للعربيا اللى هيا عالى وواطى لمبه واحده الشغل النور فيها بيبقى سهل جدا عشان متوفر
لو تفتكره زمان كان فى ناس بتقول لمبه زئبق وحاجات زى كده
هيا لمبة هالوجين بس الوات بتاعها عالى
يعنى اللمبة دى اللى هيا اللمبة ال 240/140
يبقى العالى بتاعها 240 والواطى 140 وات
على الرغم ان اللمبة الاصلية 80 على 55
اللمبة دى نورها عالى بس بنحتاج نركب كتاوت نور دى بتخلى النور اقوى كمان
ولازم تركب لو ركبنا اللمبة دى عشان ممكن تحرق دراع النور وتسيح الفيشة اللى رايحة للمبة
ونورها يجماعه يوازى قوة نور الزينون يعنى تخيلو ان النور الواطى بتاع اللمبة دى بيبقى اعلى من النور العالى بتاع الاصلى عشان دى مطلعة 140 وات للنور الواطى زائد الكتاوت فبتخلى النور اقوى من كده
بالنسبة للعربيات اللى هيا الواطى بتاعها لوحده والعالى بتاعها لوحده كل اللى هانعمله هانغير اللمبات الى 100 وات بدل 55 وات

live for nothing
die for something
قديم 07-11-2009, 08:55 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللى حاسس ان نوره ضعيف

شكرا ياباشا على الموضوع وللعلم انا كنت مركبها بس شلتها عشان مش عملية لانك مش حتقدر تولع نور العربية وانت فى البلد لانك ستلاحظ ان الناس كلها مستاءة من النوروشدته
قديم 07-11-2009, 09:11 PM
sherif_taher sherif_taher غير متواجد حالياً
من انا؟: B7B el 3rbyat gedan.....
التخصص العملى: talb fe kolyet el teb
هواياتي: el 2rya...el kora....we akeed el 3rbyat...

sherif_taher is a jewel in the roughsherif_taher is a jewel in the roughsherif_taher is a jewel in the roughsherif_taher is a jewel in the rough

والعمليه دي بتكلف كام بتركيب الكتاوت.......وهل في حاجه نورها اقل شويه عشان السبب اللي قال عليه الاستاذ بدر بسيوني.....وشكرا لموضوعك
قديم 07-11-2009, 09:13 PM
الصورة الرمزية NASERELFHHAM
NASERELFHHAM NASERELFHHAM غير متواجد حالياً
من انا؟: الفقير الى الله
التخصص العملى: أعمل بمصر للطيران
هواياتي: الكومبيوتر

NASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond reputeNASERELFHHAM has a reputation beyond repute

دى فكره حلوه اوى بالنسبه لطرق السفر....شكرا جزيلا على الافاده

ما كان لله دام واتصل..وما كان لغير الله انقطع وانفصل

قديم 07-11-2009, 09:15 PM
الصورة الرمزية lol
lol lol غير متواجد حالياً
من انا؟: كبير اخصائية ال getz
التخصص العملى: مدير تجارى لموزع معتمد هيونداى
هواياتي: cars- speed - swimming -computer

lol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant futurelol has a brilliant future

فى فكرة تانية ارخص بكتير ومش محتاجة كتاوت هاتركب لمبات 140 على 80

live for nothing
die for something