العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 21-07-2008, 03:26 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute
افتراضي تست درايف لسيارة فيات يرافا

تست درايف لسيارة فيات يرافا

اولا السياره شيك الي حد ما بس الكاسيت عالي شويه

العربيه ما شاء الله واسعه جدا من حيث الطول والعرض يعني الراجل كان مرجع الكرسي بتاعه وانا كنت اعد مستريح للغايه في المقعد الخلفي يعني بررررراح يعني مش زي الشاهين خالص اللي واسعه بالعرض و بالطول فضيحه[IMG]http://www.**********.com/Nile/images/smilies/set1_b/pinch.gif[/IMG]

الشنطه واسعه مع ان العربيه هاتش باك

ده مبداياً

لما ركبت السياره

اولا مقعد القياده واطي اوي طب وبعدين يا رجاله الواحد مش واخد علي كده المهم دورت و ابص الاقي ان الواحد مش شايف حاجه غير الطابلوه واللي اسمه لما تيجي تشتري طبلون علي شان يفهموك – موضوع هابقي احكي لكم عليه بعدين – ماشي هنعمل ايه بس نتكل علي الله

جيت يا اخونا اطلع بس ما حستش اني راكب حاجه مميزه يعني عادي بتطلع عادي خالص

احنا كنا بالليل وبعدين عاوز اشغل النور فابقول له ياعم حسين النور بتعها فين راح قال لي نور ايه بس ولقيت الناس اللي ورا قالوا لي نزلنا هنا اتاريه كان شغال بس النور واطي اوي و انا مش متعود علي الحكايه دي ضعيف فعلا كمان التابلوه العالي ده عمل لي ارتكاريا مش شايف حاجه اصلا وبصراحه عمري ما ركبت حاجه كده خالص يعني انت ما تعرفش المطب علي بعد اد ايه من مسافه 10 متر وتسيب الموضوع ده علي ربنا ثم علي تخمينك بعد كده

ماشي يا اخونا قلت اقرص عليها شويه بس برضوا مش حاسس اني بشد وده ممكن يكون علي شان النقلات الاولي بس ها تفتح علي الرابع او الخامس

بس بصراحه الراجل صحبها لما بيشد عليها بتعمل عمايل فظيعه بس هو بيحرق عليها اوي وانا بتصعب عليا العربيات اوي اوي [IMG]http://www.**********.com/Nile/images/smilies/set1_b/no.gif[/IMG]

ثباتها معقول ال كويس

عيوبها

مش أي حد يفهم في تصلحها

الطابلوه عالي اوي يعني مغطي يجي 10 متر من الامام

الموتور ما بيشدش اوي علي سرعات البطيئه –بدون حرق مواتير –

الكرسي واطي

المميزات

الوسع سواء في الطول او العرض

هاتش باك بس الشنطه واسعه

بتجيب سرعات حلوه بس طبعا علي حساب حرق الموتور

الصالون بتعها حلو وتقفيله ممتاز
قديم 21-07-2008, 03:35 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تست درايف لسيارة فيات يرافا

ptmnlo123per112

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 24-08-2008, 01:04 PM
الصورة الرمزية somawmotors
somawmotors somawmotors غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب في كلية الهن
التخصص العملى: محتار بين قسم عما
هواياتي: الرسم والقراءة و

somawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond repute
رد: تست درايف لسيارة فيات يرافا

قديم 24-08-2008, 01:06 PM
الصورة الرمزية somawmotors
somawmotors somawmotors غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب في كلية الهن
التخصص العملى: محتار بين قسم عما
هواياتي: الرسم والقراءة و

somawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond reputesomawmotors has a reputation beyond repute
رد: تست درايف لسيارة فيات يرافا

قديم 26-08-2008, 12:48 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تست درايف لسيارة فيات يرافا

شكرا يا باشا
بس هو اسمه التابلون عشان يفهموك ptmnlo123per144

معلوماتي ان محركها 1400 في مصر و ده قليل علي الشاسيه و بالتالي تحس ان السحب ضعيف و خصوصا ان رجليك خفيفة علي البنزين

العربيات الجديدة معظمها مبتشوفش الكبوت و بتعرف حدود العربية بالاحساس

جرب كده تسوق الياريس ptmnlo123per172

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)

الكلمات الدليلية
برافا, فيات