العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 15-10-2009, 01:54 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طريق سهلة لاصلاح الاكصدامات الفبر

أنا شفت سمكرية بيستخدموا حاجة زى كده ، ولكن هناك سمكرية بيستخدموا بشبورى صغير جداً يخرج شعلة خفيفة جداً وهو غير متصل بأنبوبة غاز ولكن له أنبوبة صغيرة خاصة به ، وهو يعطى نتيجة ممتازة
قديم 16-10-2009, 12:29 AM
الصورة الرمزية محمد حنفى
محمد حنفى محمد حنفى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسام كمبيوتر
هواياتي: حب السيارات

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute

فكرة حلوة بس هل فى حد جربها

قديم 25-06-2010, 05:32 PM
alifathi alifathi غير متواجد حالياً

alifathi is on a distinguished road

هو فعلا السشور بياخد وقت كبير علشان يقدر يسخن الفيبر علشان كده لازم نشوف طريقة يدوية اخرى غير السشوار

بس لو الاكصدام فيه شرخ خصوصا الفيبر مش صاج نقدر بعد رد الاكصدام نعالج الشرخ ازاى عايزين نشوف طريقة يدوية نقدر نلحم بها الشرخ
قديم 28-06-2010, 12:45 PM
driv3r driv3r غير متواجد حالياً

driv3r has a spectacular aura aboutdriv3r has a spectacular aura about

بالنسبه للشرخ
فى وقت التسخين برده على الاكصدام بتجيب ابره كبيره اوى اكبر حاجه بتاعت المنجدين دى
وبتجيب سلوك ضفيره من المحمله دى وتقشر المعجون والبوهيه مكان الشرخ وتشتغل تخييط يا معلم من جوه لبره وتشد السلك جامد ولازم يكون الفيبر سخن جدا علشان السلك مايبرزش عنه تخلى السلك يطبع على الفيبر واديها حتت معجون وسنفرها وظبطها ورشها وغير كل دا ودا بقى فى لصق ايطالى مخصص برده للفبر جامد جدا ملهوش حل ممكن تعالج الشروخ بيه وممكن تلزق الاكصدام على الصاج علطول بيه من غير مسامير
محدش يسالنى على اسمه لانه بلايطالى ومش فاكره
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

التعديل الأخير تم بواسطة driv3r ; 28-06-2010 الساعة 01:18 PM
قديم 28-06-2010, 01:52 PM
remomeme remomeme غير متواجد حالياً
من انا؟: A girl love to drive fast
التخصص العملى: Multimedia Designer
هواياتي: Graphics, touring the archeological places and internet

remomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really nice

انا الاكصدام بتاع اتخبط و اتعوج حاجة بسيطة مش باينة خالص اوي يعني بس المشكلة ان البوية اللي علية اتقشرت من الخبطة
مش عارفة ممكن يصدي لازم ارشة ولا مش مشكلة ؟؟؟

انا عربيتي جديدة و الاكصدام شكلة فيبر كدة بس حقيقي انا مش عارفة يا ريت حد يقول لي لازم ارشة ولا استني لما اروح الصيانة كمان 6 شهور كده او يمكن اكتر

الكلمات الدليلية
الاكصدامات