العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 16-07-2012, 11:39 AM
mohamed elkhazragy mohamed elkhazragy غير متواجد حالياً

mohamed elkhazragy is on a distinguished road
افتراضي رد: ثبات الالنترا 2012 !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memo.mmmm مشاهدة المشاركة

ارجو من الاخوة الاعضاء ان يفيدوني اشتري لانسر بومة 1600 ولا الانترا خصوصا بعد الكلام اللي قولتوه عن ثبات الالانترا مع العلم ان اكبر ميزة في البومة هي ثباتها الرائع .
افيدونا و لكم كل الشكر
لأانسر يا باشا وش لانى معايا الالنترا الجديدة والله عربية مش ثابتة خلاص ومش هتعجبك
قديم 16-07-2012, 03:11 PM
الصورة الرمزية kbarema
kbarema kbarema غير متواجد حالياً

kbarema is just really nicekbarema is just really nicekbarema is just really nicekbarema is just really nice

فعلا لو رجعت لشهر 2 تانى
هجيب
1 - لانسر شارك (حبيبتى اللي بموت فيها)
2 - رينو فلوانس (تحفة فنية)
3 - لانسر بومه (القديمة تحلى)
طبعا دى بدائل وانا بتكلم عن الزيرو فوق 130 الف

حمــارتــك العــارجـه تـغـنـيـك عـن ســؤال الـلـئـيـم

قديم 17-07-2012, 12:39 PM
cars admire
Guest

حصرى رد: ثبات الالنترا 2012 !!!

@واحد من الناس@, AbOnOrA, beso ahmed, besobeso, dr.cureman, DR/elmanahry, Hisham.Elgazzar, screamseko

:TH E_PR~18::THE_P R~18::CONGRA~ 238:
قديم 07-08-2012, 09:12 PM
الصورة الرمزية abu adam
abu adam abu adam غير متواجد حالياً

abu adam will become famous soon enoughabu adam will become famous soon enough

مع احترامي لحضراتكم

لكن الي انا اعرفه كل شخص على حسب سواقته و رجله على البانزين يجيب العربيه التمشي معاه
يعني انا بحب الجري جداً جداً و بحب الغرز و بحب اخذ ملفات بسرعة عاليه جدا
لذلك بركب عربيات الماني فقط لانها حتساعدني على كدة في ثباتها و عزمها و عربيات الي ربكتها كلها كانت جولف و ابيزا معدل و بي ام ... و دلوقتي انا قررت اركب كوري (علشان اتعلم الادب) يعني علشان مجريش الجري الي بجري ده و التهور و الشغل الي كنت بعمله في العربيات الالماني .. يبقى انا على يقين تام ان احساسي بالثبات و الامان في الكوري اقل من الالماني يبقى لازم احترم نفسي و احط احتمالات لأي حاجة وحشة و انا راكب الكوري

و فعلا اشتريت سيراتو و فضلت معايا 20 يوم بالضبط و بعتها لكن مبعتهاش لعيب في العربيه كان لسبب شخصي
لكن رأي في العربيه ثبات معقول رفاهيه جامدة داخل العربيه و نعومة

يعني ملخص الحديث الي عارف نفسه انه عاشق للجري و الغرز و الشغل ده يركب عربيه الماني او ياباني مثل السيفك او السوبارو

و الي ملوش في الكلام ده فأنسب عربيه له هيا الكوري بصفة عامة
ثبات معقول رفاهيه حلوة جدا و انتشار و رخص في قطع الغيار و السعر في متناول اكثر راكبيين السيارات

و اخيرا احب اقول ان الحوادث كلها قضاء و قدر الهيونداي بتعمل حادثة و الكيا بتعمل حادثة و المرسيدس بتعمل حادثة و الجولف و الباسات بتعمل حادثة

قديم 08-08-2012, 11:38 AM
hanytrade hanytrade غير متواجد حالياً

hanytrade has a spectacular aura abouthanytrade has a spectacular aura abouthanytrade has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu adam مشاهدة المشاركة

مع احترامي لحضراتكم

لكن الي انا اعرفه كل شخص على حسب سواقته و رجله على البانزين يجيب العربيه التمشي معاه
يعني انا بحب الجري جداً جداً و بحب الغرز و بحب اخذ ملفات بسرعة عاليه جدا
لذلك بركب عربيات الماني فقط لانها حتساعدني على كدة في ثباتها و عزمها و عربيات الي ربكتها كلها كانت جولف و ابيزا معدل و بي ام ... و دلوقتي انا قررت اركب كوري (علشان اتعلم الادب) يعني علشان مجريش الجري الي بجري ده و التهور و الشغل الي كنت بعمله في العربيات الالماني .. يبقى انا على يقين تام ان احساسي بالثبات و الامان في الكوري اقل من الالماني يبقى لازم احترم نفسي و احط احتمالات لأي حاجة وحشة و انا راكب الكوري

و فعلا اشتريت سيراتو و فضلت معايا 20 يوم بالضبط و بعتها لكن مبعتهاش لعيب في العربيه كان لسبب شخصي
لكن رأي في العربيه ثبات معقول رفاهيه جامدة داخل العربيه و نعومة

يعني ملخص الحديث الي عارف نفسه انه عاشق للجري و الغرز و الشغل ده يركب عربيه الماني او ياباني مثل السيفك او السوبارو

و الي ملوش في الكلام ده فأنسب عربيه له هيا الكوري بصفة عامة
ثبات معقول رفاهيه حلوة جدا و انتشار و رخص في قطع الغيار و السعر في متناول اكثر راكبيين السيارات

و اخيرا احب اقول ان الحوادث كلها قضاء و قدر الهيونداي بتعمل حادثة و الكيا بتعمل حادثة و المرسيدس بتعمل حادثة و الجولف و الباسات بتعمل حادثة
شكرا لرد حضرتك الموضوعي و العقلاني و الصحيح

وانا شخصيا استخلصت منة انة اللي جرب الماني وبالاخص الجولف لانها شبابية لما بينزل منها ويركب حاجة كوري بيحس بالفرق اللي انا وحضرتك حسينا بية دة

وارجع واعيد الملخص بس بطريقتي الهونداي عربية شياكة رفاهية راحة قطع غيار منتشرة ورخيصة (واكيد انت حسيتها زيي) اكسسوارات اشكال على الوان ويبقى قصورها او عيبها الوحيد كاكل الكوري انة الثبات او المناورة او تجاوب السيارة معاك فى الظروف الصعبة ضعيف ودة عيب نقدر نعالجة باننا نمشي عاقلين شوية
بس كدة انا شايف تلخيصك وتلخيصي الحل النهائي لقضية الهيونداي النترا 2012