العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس

فولكس فولكس فاجن Volkswagen من اكثر السيارات مبيعاً فى العالم وتضم حاليا شركات سكودا وابيزا واودى وتستحوز عليها بورش الالمانية من اشهر سياراتها بيتلز جولف بولو جيتا باسات توران وطوارق وسوران كروس فوكس

قديم 29-12-2010, 04:23 PM
elrawy010 elrawy010 غير متواجد حالياً

elrawy010 is on a distinguished road
افتراضي لمالكى الجولف والجيتا انا اتنصب عليا حد يفدنى

انا اشتريت جيتا 2 موديل 84 وحالتها فوق الممتاز وكانت الرخصه ساريه ورحت اجدد والرخصه منتهيه وطلعت بيانات وبعدين اتصدمت الماتور مطلعش هوا الى فى الرخصه يعنى الماتور مش مثبوت على العربيه سالت ناس كتير قالولى عندك حل من الاثنين
الاول :- تسقط ماتور على العربيه وانا لو سقط هسقط 2000 او 1800 bbوعاوز اعرف انهى الاحسن فى توافرقطع الغيار و الضريبه كام فى السنه وانهى الاحسن على العربيه ويخليها مظبوطه على الطريق.

الحل التانى :- انى اروح لحد يظبطلى رقم الماتور وانا مش عارف فى حد بيعرف يعمل الموضوع ده كويس ولا لا . ارجو الافاده ومتشكر جدا
قديم 29-12-2010, 04:38 PM
محمدعبدالكريم محمدعبدالكريم غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بشركة السكر
هواياتي: القراءة

محمدعبدالكريم is just really niceمحمدعبدالكريم is just really niceمحمدعبدالكريم is just really niceمحمدعبدالكريم is just really nice
افتراضي رد: لمالكى الجولف والجيتا انا اتنصب عليا حد يفدنى

ربنا معاك وان شاء الله الزملاء اللى عندهم خبرة يدلوك عليه
طيب اللى اشتريت منه السيارة ايه موقفك معاه

قديم 29-12-2010, 04:49 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

كلا المحركين ممتازين سواء 1800bbأو ال 20002e
وقطع غيارهم متوفرة بس ليه مسالتش المالك القديم علي صورة الافراج الجمركي للموتور اللي عندك
قديم 01-01-2011, 07:36 PM

سالته يا باشا وقالى ان ضابط بعتله العربيه ورخصهاله سنه فى المرور وطبعا هوا بيكذب وشكله كده المكنه ده خلع وملهاش ورق
قديم 22-01-2011, 01:16 PM

انا قررت اشترى ماتور 1800 سى سى بالعفشه بتاعته لتكييف وسستم الفرامل قدام وفى الخلف بالضفيره والالكترونى والتكييف والبور يعنى كامل بس محتار اجيب نص كامل بحاجته 1800 سىسى جى تى اى ولا اجيب بى بى ولا اجيب الماتور من غير النص مع العلم ان انا هاجد الحاجه الى فى النص بس ولكن انا بحب الحاجه على طبيعتها يعنى بحب كل مسمار يكون اصلى عشان مبحبش اوجع دماغى ايه رايكم ياريت حد ينصحنى
وانا نزلت الحرفيين ومالقتش نص 1800 سى سى اخر حاجه 1600 سى سى بس انا ممكن استنا شويه