العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 28-09-2010, 11:55 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: م الاخر ......اسرع طريقة لاستخراج الرخصة اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

رشاويييييييييييي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه

انتا بتتصيدي الاخطاء لاحمد بدر ولا ايه يا استاذ ساره وبعدين هو بيتكلم بصفه عامه فعلا الرشاوي هيه اللي بتمشي اي حاجه في البلد هنا
اتقوا الله
رشاوي ايه بس

حـازم خـضـر

قديم 29-09-2010, 12:10 AM
الصورة الرمزية look344
look344 look344 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: 3D Graphics Engineer

look344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant futurelook344 has a brilliant future

طبعا بلدنا لا فيها رشاوى ولا الجو حر عاوز كانز ولا لو كان نهر النيل صلصة ما كان يكفى الكوسة فى مصر ولا اى حاجة وكلنا زى الفل وواخدين حقوقنا كلها

المهم والاهم
المهم : ان الرخصة سهلة واخرها هتطلع بفلوس او واسطة
الأهم : انك بجد بجد تكونى عندك مهارات القيادة ورد الفعل واتخاذ القرار اثناء القيادة
لانك لو طلعت الرخصة وانت كنت معتمد على الواسطة فقط اوما دفعته وجبت عربية ومشيت بيها مشوار صح ومعندكش مهارات القيادة ممكن يسبب ده فى مشاكل كبيرة .
وربنا يسترها مع الجميع ان شاء الله وبالتوفيق
قديم 30-09-2010, 10:16 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara800 مشاهدة المشاركة

فى عضو محترم بيقول رشاوى طيب ماحضرتك من اشد المعارضين لسواقه الستات وقولت قبل كده انتو اخركو اقعدوا جنبنا وبس ولا انتا نسيت خليك فاكرها ومتعلقش على اى واحده ست
اولا انا مخدتش بالى ان اللى كتب الموضوع واحدة ست وكنت حقولها نفس الكلام انها تقعد جمب جوزها او والدها او اخوها ارحم من بهدلة عربيات الناس
ثانيا انا الكلام دة انا قلتة من حوالى 6 شهور حضرتك لسة فكراة دة اية القلب الابيض دة دة لولا ان كورسير كتب اسمى كنت مفتكرتش ان انا اللى كاتب الكلام دة

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 30-09-2010, 01:28 PM
gamal omar gamal omar غير متواجد حالياً

gamal omar is on a distinguished road

هو فعلآ قيادة الجنس اللطيف للسيارات فى مصر بيكلف كتيير وممكن يكلف الحياة بس دة مش لعيب فيهم و لكن لان مناخ القيادة بمصر لا يسمح لهم بالتاقلم مع الزحام الشديد وعدم اتباع قواعد المرور او اى قواعد .
وبعديين اسرع طريق للأستخراج الرخصة هو الطريق المباشر للمرور بعد تعلم القيادة وذلك للحفاظ على الأرواح و الممتلكات
قديم 01-10-2010, 10:38 PM
الصورة الرمزية MEGAREKAB
MEGAREKAB MEGAREKAB غير متواجد حالياً

MEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really niceMEGAREKAB is just really nice

أنصحك بالتقدم لمدرسة المرور الموجودة بإدارة المرور التابع لها مدينتك ... يتم سداد مبلغ حوالى 250 جم والامتحان بعد شهر.. لكن بيكون امتحان اللى عاوز يطلع رخصه وتبع مدرسة المرور .. امتحانه بيكون اسهل بكتير اوى اوى .... وغالبا الرخصة بتطلع من غير امتحان خالص ...

هذا الكلام عن تجربة شخصية فعلية بالاضافة انى نصحت ناس كتير بكده وفعلا حصل..