العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 11-08-2012, 03:29 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي عمل حادثة قبل كدة يتفضل

انا بقى لسه عامل حادثة من اسبوعين
وهى وانا ماشى رايح مشوار قبل الفطار
وماشى على طريق فردى يعنى رايح جاى

لقيت قدماى واحد راكب عجله وماشى المهم انا شايفه عادى جداا وجاى ميكروباص فى المقابل وفهديت شويه يعنى 60 كيلو كدا والميكروباص عدا وانا باخد شمالى وهعدى بتاع العجله ولقيت بتاع العجله قطع عليا الطريق ومفيش بينى وبينه 5 م وطبعا العربيه بالنسبه للعجله بتجرى قمت كابس فرامل نار والحمد لله انا فرامل عربيتى ديما بشيك عليها دوست فرامل العربيه وقفت مكانها وكلبشت فى الارض لكن طبعا بواقع سرعة العربيه كانت لازم تزحف شويه زحفت يجى متر بالظبط قام الاكصدام بتاعى محمل على العجله بتاعت الراجل طبعا الراجل وقع من على العجله فنازل اشوفه ايه اللى حصله واطمئن عليه من باب الواجب والاحترام اللى مودينى فى داهيه ولسه بفتح الباب وبنزل ولقيت صوت صريخ فرامل وهوب طاااااااااااخ
ونزلت لقيت تيوتا كرولا 2008 داخله فى من ورا طبعا كله هيقول ان انا اللى غلطان عشان وقفت فجأه لكن انا اساسا مكنتش بجرى وبعدين بتاع التيوتا كان طاير بمعنى انه مش ماشى اقل من 120 لان العجل معلم فى الارض مسافة 50م وتقربيا هو كان بيفكر ياخدنى غرزه معرفش يلم نفسه قام داخل فيا
و انا عندى مبدأ كل اللى يجى فى الصاج فى داهية اهم حاجه روح البنى ادم نزلت بقى بعد اما انخبطت اشوف ايه اللى حصل لقيت الراجل بتاع العجله طار وخلع وبتاع التيوتا بنشد سوا مع بعض المهم عرفت بعد كدا ان الراجل بتاع العجله كان معوق وعنده بتر فى احد اطرافه ومعرفش سايق عجله عادية ازاى وبعد اما خلع ببص عليه لقيته بعد 100 متر مننا عمل الحركه دى مع واحد تانى ومن حظه ان التانى كان طاير وشماله فاضى رمى شماله على الاخر والحمد لله ربنا نجاه من الموت كان نازل ترعه بعمق 10 متر لكن لم العربيه تانى بس بصعوبه

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

التعديل الأخير تم بواسطة محمدصلاح القاضى ; 11-08-2012 الساعة 03:38 PM
قديم 11-08-2012, 10:42 PM
الصورة الرمزية Mido Madrid
Mido Madrid Mido Madrid غير متواجد حالياً

Mido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond repute

هوه الاكيد ان محدش بيبقه حاسس بحاجه خالص ومبيتحركش انا ليا صاحب كان اتقلب بالعربيه بيقول انا طلعت مش عارف ايه اللى حصل والناس اللى حكولى اللى حصل اخر حاجه فاكرها ان العجله فرقعت وكان ماشي 150 وقال فجاه لقيت نفسي فى الكرسي الورانى والحمد لله محصلوش حاجه.

قديم 12-08-2012, 03:11 AM
king speed king speed غير متواجد حالياً

king speed will become famous soon enoughking speed will become famous soon enough

انا بقي ضحية قطع النور الحادثة في مصر شارع رمسيس مابين غمرة الي رمسيس
كان في فرح ودنية زي الفل وماشي بعربيتي ورجع علي البيت عربية نوعة الانترا 2010
الساعة 4 الفجر ماشي بسرعة علي 120 وكان المدفع ضرب وماشي في امان للة وفجاء النور قطع عن الشارع قولت مش مهم الولع النور اكبر شوية وانا ببص عشان الولع النور لقيت قرايبي
واخوية بيصرخو جامد وفي لحظة لقيت توكتوك في شارع رمسيس ازي معرفش وشارع ظلمة وهو ولا مشغل نور ولا اي حاجة وكمان ماشي في نصف الطريق طبعا مقدرتش اعمل حاجة
خبطت التوكتوك طبعا التوكتوك طاير زي كرة الشراب وانا بقا لبست فية وكمان طلعت علي الرصيف وبقيت عكس الشارع وفين في شارع رمسيس ناس زي الصوريخ وميكروباصات بذات
العربية بقت علبة سردين وسوق التوكتوك لحد دلوقتي في المستشفي ورحت القسم وبقت مولد بس حمد للة كلو طلع سليم ماعد انا والي جانبي كام غرزة في راسي ورجلي
قديم 12-08-2012, 04:53 AM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

انا مش فاهم يعنى انت اخدت وقت اد ايه عشان تولع النور

[SPEED NEVER KILLS

اللهم صلى على سيدنا محمد
قديم 12-08-2012, 07:16 AM
king speed king speed غير متواجد حالياً

king speed will become famous soon enoughking speed will become famous soon enough

لاسف معارف خدت كام بس هية غلط مني عشان كنت الجديد في العربية يعني خدتها كدة من الفرح وجريت بية ونا مشفهم فيها حاجة