العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 11-04-2013, 04:39 PM
مازن المصراوى مازن المصراوى غير متواجد حالياً

مازن المصراوى is on a distinguished road
للاهمية ممكن استفسار عن الخطاب الصادر من اللجنة الطبية

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا عندى اعاقة فى رجلية الاتنين وبستعمل كرسى متحرك والحمد لله كشفت فى المجالس الطبية واخذت الجواب بسى الجواب متوجه الى بور سعيد وانا بالنسبة لى ان شبين الكوم اقرب لية فهل ينفع اغير الجواب واشترى من شبين الكوم لان اوراقى كلها فى بورسعيد وما هى المدة التى سيتم فيها التحويل وكيف يا ريت تفدونى وتدلونى عن اللى بيحصل فى مثل هذة الحالات وجزاكم الله كل خير والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
قديم 11-04-2013, 05:31 PM
dor dor غير متواجد حالياً

dor will become famous soon enough
افتراضي رد: ممكن استفسار عن الخطاب الصادر من اللجنة الطبية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مازن المصراوى مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا عندى اعاقة فى رجلية الاتنين وبستعمل كرسى متحرك والحمد لله كشفت فى المجالس الطبية واخذت الجواب بسى الجواب متوجه الى بور سعيد وانا بالنسبة لى ان شبين الكوم اقرب لية فهل ينفع اغير الجواب واشترى من شبين الكوم لان اوراقى كلها فى بورسعيد وما هى المدة التى سيتم فيها التحويل وكيف يا ريت تفدونى وتدلونى عن اللى بيحصل فى مثل هذة الحالات وجزاكم الله كل خير والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
على حد علمى يا اخي العزيز بتروح بورسعيد وتقولهم انا عاوز احول الملف بتاعى إلى جمرك شبين الكوم تقريبا بيصل فى خلال شهر او أكثر
وبعدين يا اخى لما شبين اقرب لك ماكتبتش من الاول ليه شبين بدل بورسعيد
على العموم جمرك شبين لا يوجد به سيارات كثيره مثل بورسعيد أن اري ولك كامل الحريه ان تشتري من بورسعيد فالخيارات هناك كثيره .
وانت كده كده هتروح بورسعيد ولا توجع دماغك فى تحويل الملف وتنتظر ويمكن يضيع فى الطريق لقدر الله
هذا والله اعلم .
قديم 11-04-2013, 07:24 PM
مازن المصراوى مازن المصراوى غير متواجد حالياً

مازن المصراوى is on a distinguished road

جزاك الله كل خير يا وشكرا لك على اهتمامك على الرد والتوضيح
قديم 13-04-2013, 12:00 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

زى ما الاخ dor قال لك طبعا ممكن تحول ملفك. هتروح بورسعيد للجمرك وتطلب تحويل الملف وهياخد كام اسبوع لحد ما يوصل شبين. فى جمرك شبين الكوم هناك تاجر واحد فقط وهو كريستال. عندة كمية من العربيات ولكن طبعا مش زى بورسعيد اوالسويس او اسكندرية. وكريستال الفرع الرئيسى ليه فى بورسعيد يعنى لما تحتاج عربية معينة بيجبها لك من بورسعيد لشبين... فكدة طبعا احسن تخليك فى بروسعيد علشان تتفرج وتفاصل برحتك... بالتوفيق..