العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 12-03-2013, 10:20 AM
الصورة الرمزية sasa79
sasa79 sasa79 غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكى بحرى
التخصص العملى: فنى ميكانيكى بهيئة قناة السويس
هواياتي: السيارت والانترنت

sasa79 is on a distinguished road
عاجل منعا لسرقة سيارتك

واحد زميلى عمل حاجة حلوة قوى عشان يمنع سرقة عربيتة راح لورشة حدادة وعمل قفل بيمسك دواسة البنزين مع دواسة الفرامل وبيتقفلو بقفل ومفتاح .. الفكرة عجبتنى قوى فقررت اعملها واقولكم عليها نظرا للظروف اللى بنمر بيها الايام دى

ان فاتك اليبانى متدورش تانى
قديم 12-03-2013, 11:26 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: منعا لسرقة سيارتك

طب ياريت لو تفاصيل أكتر ، وحبذا لو كان فى صور

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 12-03-2013, 09:48 PM
more13 more13 غير متواجد حالياً

more13 has a spectacular aura aboutmore13 has a spectacular aura about

سؤال يا ترى الحرامى مش هايقدر يفش القفل ؟
ولا هوبيستخدم قفل معين
وعموما لازم الواحد يستخدم اكتر من وسيلة
قفل - فصل الكهرباء - جهاز تتبع بانزار
وقبل كل دة الثقة فى الله
قديم 12-03-2013, 10:51 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

غطى العربيه بغطاء و حط طرفه جوه الباب قبل ما تقفله بالمفتاح علشان الغطاء ميتسرقش
و بصلها بنظرة الوداع و كلك ثقه فى الله أنه هو الحافظ , و أدعى ربك: اللهم أنى أستودعك الله الذى لا تضيع ودائعه, فالله خيرٌ حافظا و هو أرحم الراحمين.
قديم 13-03-2013, 07:03 PM
نوجا28 نوجا28 غير متواجد حالياً
من انا؟: مبحبش الحشريين
التخصص العملى: محامية حرة
هواياتي: القراءة

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about

فى رايى بدل كل ده الجراج اامن انا بدفع 150 جنيه فى الشهر صحيح بس على الاقل ضامنة مش هاخد خضة لو بصيت من البلكونة ومش لقيتها على فكرة مية النار تطير اقوى قفل انا شفت الموضوع ده من سنتين وفكرت فيه بس معملتوش ومشترتش اى اجهزة حسبت المصاريف هى هى لو العربية اتسرقت وتتبعتها ووصلت حتى لمكانها مش هروح انا الاقى ناس منتظرانى بملابس الاحرام دول مجرميين ومفيش شرطة حتى اقولها العربية فى المكان الفلانى هاتيها غير ان الحرامى ممكن يكون معاه جهاز تشويش او يشوف جهاز التتبع ويرميه واروح الاقى الجهاز لوحده من غير العربية اهو يبقى من ريحتها هههههههههه عموما انا رايى الجراج افضل منها فى الشمس والمطر والاتربة محمية ومنها فى مكان مغلق وله بوابة وفى حد بينضفهالى مش هقف انضفها اكيد