العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 05-12-2012, 12:34 AM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of
افتراضي رد: يانهار ابيض.. يارب تكون فكرت

لو مكانش عليا اقساط كنت حولتها غاز ... بس انا باااااااااااااااااااااااا ااااااااايظ اقساط ادعيلي اخلصها واركب غاز

My Car BYD F3
قديم 05-12-2012, 01:54 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

انا شوفت مرسيدس 2009 نازله غاز من بلادها
ازاى بقى الغاز بيبوظ العربيه
والله بعد الهبل بتاع البنزين ده كل الناس هتغير لغاز فيه اخبار عن 92 دخل المعمه وهيزيد

قديم 05-12-2012, 03:34 AM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

استخدام الغاز اتطور جدا عن زمان
فيع زيوت واضافات خاصه بالغاز ده غير اطقم كهرباء للغاز

عملت 250 كم فى التفويلة ...
يعنى 70 لتر مكعب غاز عمل 250 كيلو ؟؟ اتمنى اكون غلطان
قديم 05-12-2012, 04:11 AM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوجنى2112 مشاهدة المشاركة

عا يز أدلة صحيحة الثبوت البراهين على اللى سيادتك بتقولة ده,, غير السمع أو بيقولوا .
وشكرا لسيادتك تبقى نورتني,,,

ومن غير صحراء ولا خيل ولابيداء.. سيارات كتير نازلة تصميمها به غاز يافندم.. ولو تفتكر

سعادتك بعض سيارات أخواننا متحدى الأعاقة كانت بتنزل فيهاغاز ..والأسطوانة رفيعة

وانسيابية غير الشكل اللى عندنا,,,

وفى سيارات زيروا كتير ..نازل فى تصميمها الغاز كاحتياطى ..وبعضهم رئيسى وتنك البنزين
هو الاحتياطى ..

كدة برضة ياجدعان علشان اناجديد . ومش عارف اجيب المواقع
اللى فيها الكلام ده تعملو كدة,
طب حد من السادة الافاضل المنسقين يلحق أخوكم بالموقع دة .
استنوا عليا لما أ أ قدم شوية ,, ها هريكو معلومات .هههههه
شاكر لمروركم نورتم الصحراء اللى كنت قاعد فيها لوحدي ..

أهو انا نفسي في الإسطوانة الرفيعة دي لأن الإسطوانات اللي بأشوفها في العربيات بتبقى عاملة زي الجثث اللي عصابات المافيا بتحطها في شنط العربيات في الأفلام الأمريكية
: ROFL_C~118:
شكلها سئ جداً و بتاكل الشنطة لكن لو حاجة سمباتيك كده ممكن الواحد يفكر
قديم 05-12-2012, 08:26 AM
الصورة الرمزية ابوجنى2112
ابوجنى2112 ابوجنى2112 غير متواجد حالياً

ابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

لو مكانش عليا اقساط
كنت حولتها غاز ... بس انا باااااااااااااااااااااااا ااااااااايظ اقساط ادعيلي اخلصها واركب غاز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

انا شوفت مرسيدس 2009 نازله غاز من بلادها
ازاى بقى الغاز بيبوظ العربيه
والله بعد الهبل بتاع البنزين ده كل الناس هتغير لغاز فيه اخبار عن 92 دخل المعمه وهيزيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hal71 مشاهدة المشاركة

أهو انا نفسي في الإسطوانة الرفيعة دي لأن الإسطوانات اللي بأشوفها في العربيات بتبقى عاملة زي الجثث اللي عصابات المافيا بتحطها في شنط العربيات في الأفلام الأمريكية
: ROFL_C~118:
شكلها سئ جداً و بتاكل الشنطة لكن لو حاجة سمباتيك كده ممكن الواحد يفكر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Emgrand مشاهدة المشاركة

استخدام الغاز اتطور جدا عن زمان
فيع زيوت واضافات خاصه بالغاز ده غير اطقم كهرباء للغاز

يعنى 70 لتر مكعب غاز عمل 250 كيلو ؟؟ اتمنى اكون غلطان

1- ربنا يسدد ماعليك ياباشا ..وهاتدعيلى مش هاتندم ..

2- ايوه كدة ,, هو ده الكلام ..وحياتك فية موديلات .. وماركات,, راكب فيها من زماااااااان..

3-يارب يلحقوا يعملوها,, علشان المنظر العام بتاعها بس على فكرة دى بستحمل ضغط 400بار

واقصى ضغط للغاز فى التفويلة 250 بار ( اماااااااا ن يعنى) .

4- السعة اللتر ية للاسطوانة 70 لتر ,,, وهى فاضية بتشيل 16 م مكعب .(7.20 ج مصرى)

خليك معاااااايا ,, ده توفير ..وللا ماتوفيرشى.. ههههه .

أشكر مداخلتكم يا أساتزة
..