العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 07-03-2012, 12:46 PM
الصورة الرمزية أبو صالح
أبو صالح أبو صالح غير متواجد حالياً
من انا؟: الجوكر
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السفر / قيادة السيارات

أبو صالح is just really niceأبو صالح is just really niceأبو صالح is just really niceأبو صالح is just really nice
افتراضي رد: مين لي بيزيل رقم العداد بتاع العربية

الموضوع ده خطر جدا يا جماعه
في حاجه محدش واخد باله منها
مواعيد تغيير السيور
أنا واخحد صاحبي إشتري ماتريكس وكان عدادها 32 ألف كيلو والعربيه كانت بحالة الزيرو ومحدش شك إن العداد ملعوب فيه
وطبعا مغيرش السيور ... ( قال لسا السير معملش المعدل بتاعو وبعدين العربيه زيرو ... وده السير الأصلي )
وفجأه السير إتقطع ولولا ستر ربنا كانت المكنه راحت فيها
وبكرر الموضوع ده خطر جدا يا جماعه ومحدش يستهون بيه

سأعيش رغم الداء والاعداء
كالنسر فوق القمة الشماء
قديم 07-03-2012, 12:52 PM
ali farouk ali farouk غير متواجد حالياً

ali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant future

اتق الله ومتلعبش فى العداد ...قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم ( من غشنا فليس منا ) أى ليس من جماعة المسلمين
قديم 07-03-2012, 01:58 PM
مانشستر مانشستر غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حفر

مانشستر will become famous soon enoughمانشستر will become famous soon enough

بص انا عندى كلمه عاوز اقولها بخصوص الموضوع ده ممكن تكون طويله بس استحملونى انا فى يوم اشتريت عربيه بيجو 307 موديل 2005 كانت عامله 55 الف الكلام ده فى 2009
اكتشف بعد ماجبتها انها 165الف وكانت هلكانه ربنا يسامح الى بعهالى انا كمان بعتها بس على قرايه العداد الصح وبالصدفه خالى اشترى فى نفس السنه جيتا2008 سبيشيل اوردر هاى لاين اوربى جابها معاه من بلجيكا طبعا الجيتا عموما واطيه بتحك فى المطبات وهوراجل كبيرالعربيه بالنسباله وسيله انتقال مش عاوزحاجه يحسس عليها فااخدتها انا العربيه بشهاده مهندسين التوكيل الوحيده الى فى مصر بالاوبشن ده مش عاوزاطول انا مستخلص جمارك عربيتى تحت رجلى اه مش بهينها لكن بمشى بيها كتير انا مع انى لسه شاب صغير بس لا ليا فى الحرق والفرك والجرى ولا اىحاجه من دى المهم انا عاوزابيعها دلوقتى العربيه عامله 110 الف كل حد يجى يبص عليها يمشى عشان الكيلومترات الكتير او ينزل فى سعرها جامد مع انها اقسم بالله مافيهاش الهوا صيانه دوريه بالتوكيل فواتير كلها معايا مش عارف اعمل ايه المهم انا عاوزاقول ان الناس ممكن سعات هى الى تجبرك تعمل كده
قديم 07-03-2012, 04:28 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

مهما كانت الأسباب فدا مايدليكش الحق إنك تغش الناس ... حرام عليك يا أخى إستغفر الله وإوعى تعمل كده

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 07-03-2012, 04:42 PM
مانشستر مانشستر غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حفر

مانشستر will become famous soon enoughمانشستر will become famous soon enough

هو انا عن نفسى مش هعمل كده ابدا بس انا حيت احكى الى حصل