العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 14-05-2013, 12:31 AM
عبده لادا عبده لادا غير متواجد حالياً

عبده لادا is a jewel in the roughعبده لادا is a jewel in the roughعبده لادا is a jewel in the roughعبده لادا is a jewel in the rough
افتراضي رد: الورشة الفنية لإصلاح عدادات السيارات

ياباشا احنا عايزين خصم لاعضاء يصل الى 40% ولو موافق بلغنا علشان لو كدا اول واحد انا هجى لك لان عداد السرعة مش شغال وشكك ما بين ماكينة وسلك بس اهم شى الضمير العربية لادا الاربعة فانوس ياريت تضع لنا الاسعار لوماكينة بكام ولو سلك بكام
قديم 14-05-2013, 11:47 PM
الصورة الرمزية azwoz65
azwoz65 azwoz65 غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: https://t.me/pump_upp

azwoz65 will become famous soon enough

متابع ..... متابع
قديم 15-05-2013, 01:02 AM
nassser nassser غير متواجد حالياً

nassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of lightnassser is a glorious beacon of light

يا ريت كمان بالإضافة الى الأسعار تقوللي ينفع اركب للشاهين 96 اللي عندي عداد فوق التابلوه فأي مكان مناسب عداد لفات الموتور لحسن العربية اصلا مفهاش الكلام ده وساعات الواحد بيبقى عايز يظبط رعشة اللي فيها وساعات العربية بتعلى لما الميكانيكي يضبط الهوا ... هذا ما اعتقد لأني مش خبرة

ثانيا للخبراء هو لما الميكانيكي ظبط هواء العربية وبطلت ترعش سخنت بعدها ..يا ترى فيه علاقة
قديم 26-05-2013, 10:53 PM
mamadouo mamadouo غير متواجد حالياً

mamadouo is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبده لادا مشاهدة المشاركة

ياباشا احنا عايزين خصم لاعضاء يصل الى 40% ولو موافق بلغنا علشان لو كدا اول واحد انا هجى لك لان عداد السرعة مش شغال وشكك ما بين ماكينة وسلك بس اهم شى الضمير العربية لادا الاربعة فانوس ياريت تضع لنا الاسعار لوماكينة بكام ولو سلك بكام
أستاذي الفاضل الحاج والدي علمنا ان العربية تمشي من عندنا واحنا اللي راضيين عنها مش الزبون مع احترامي. ولو في عندنا مشاكل مكانش المكان استمر من سنة 1982 . عموما يا باشا تشرفني في اي وقت. أسال عن اسعار الماكينة والسلك عند محلات قطع الغيار وانا ان شاء الله اقل من بره يعني مثلا السلك بتاع عربيتك سعره في محل قطع الغيار 45 جنيه انا بركبه ب 50 جنيه يعني سعر السلك غير مصنعية تركيبه 50 جنية فقط ايه رأيك لو لقيت الاسعار دي في اي مكان انا هركبلك السلك ببلاش وانا في خدمتكم في اي وقت اصدقائي الاعزاء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nassser مشاهدة المشاركة

يا ريت كمان بالإضافة الى الأسعار تقوللي ينفع اركب للشاهين 96 اللي عندي عداد فوق التابلوه فأي مكان مناسب عداد لفات الموتور لحسن العربية اصلا مفهاش الكلام ده وساعات الواحد بيبقى عايز يظبط رعشة اللي فيها وساعات العربية بتعلى لما الميكانيكي يضبط الهوا ... هذا ما اعتقد لأني مش خبرة

ثانيا للخبراء هو لما الميكانيكي ظبط هواء العربية وبطلت ترعش سخنت بعدها ..يا ترى فيه علاقة
ممكن تركب عدادات فيها عداد لفات الموتور داخل التابلوة(بدون تشويه التابلوة) لأن اللي فوق التابلوة ده منظر بس ومش دقيق في القراءة وكمان صيني . تقبلوا تحياتي
قديم 27-05-2013, 10:49 PM
عبده لادا عبده لادا غير متواجد حالياً

عبده لادا is a jewel in the roughعبده لادا is a jewel in the roughعبده لادا is a jewel in the roughعبده لادا is a jewel in the rough

لو افتراضنا السلك كويس والعيب من الماكينة بتصلح الماكينة بكام ولو اتغيرت تتغير بكام وفى نقطة من جانب الماكينة فى حولنها ترشيح زيت

الكلمات الدليلية
اصلاح العدادات الديجيتال, صيانة عدادت