العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > ريو Rio

ريو Rio تم تطويرها بناء على كيا برايد وبتصميم وهندسة كورية لتصبح واحدة من انجح واشهر السيارات الاقتصادية المدمجة فى العالم

قديم 01-12-2010, 10:04 AM
khorshed4u khorshed4u غير متواجد حالياً

khorshed4u is on a distinguished road
خبر جديد انذار الريو فى التوكيل

استلمت من اسبوع كيا ريو 2011 و طبعا الشئ الى كان معكنن عليا عدم وجود انذار بالسيارة لدرجة انى كنت بنسى العربية مفتوحة المهم اتصلت بالتوكيل و سالت على الانذار الاصلى يتاع بلدها زى الى موجودفى الموقع لان شكله علما زى الاوكتفيا و الجيتا المهملقيت التوكيل قلى ده ب 9000 جنيه !!!!!!!!!! ليهعلشان هيغيروا كمبيوتر السيارة بالكامل . طبعا انا اصدمت لقيت المهندس بيقولى بس في نوع تانى مستقل ب 330 جنيه من غير المنعية و نوعه كوبرا . و المصنعية 330 جنيه و عليه ضمان6 شهور . طبعا غالى لو قارنا بالسعر من بره المهم اخدت الخطوة الجريئة و رحت التوكيل اول ما وصلت سالنى المهندس معاك الانذار ولا هتشتريه من عندنا قولتله هشتيرى من عندكوا . قالى اتفضل استريح ساعتين .طبعا انا كنت قلقان لاخد مقلب و طبعا التقفيل ما يفرئش عن بره . بعد ساعتين من القلق قالولى ان العربية جاهزة اتفضل ادفع و استلم . رحت اشوف العربيه بصراحة الغالى تمنه فية التقفيل 100 % و الابواب و كل حاجة كانها جايه من المصنع حتى اللمية الزرقا الر بتتحط عند الطبلوه تم وضعها تحت زرار الشبورة مش باين منها حاجة غير اللمبة طلعا من الطبلوه . الاهم بالنسبة لى الانذار زى بتاع السيراتو بالظبط . بصراحة مش ندمان على الفلوس . و انا اسف على الاطالة بس حبيت اوضح تجريبتى كاملة . ملحوظة الانذار تايوانى مش صينى .......... و شكرا
قديم 01-12-2010, 11:14 AM
kilooo kilooo غير متواجد حالياً

kilooo is on a distinguished road
افتراضي رد: انذار الريو فى التوكيل

السلام عليكم

انا عايز بس اسال حضرتك هى العربية بتنزل من غير انذار خالص ؟؟ يعنى ده في كل الموديلات .؟؟
و معلش هتعبك معايا عايز راى حضرتك في العربية عموما لو في اى نصائح تانيه علشان انا انشاء الله حجزتها و هستلم الاسبوع الجى

وشكرا ليك
قديم 04-12-2010, 10:54 AM
khorshed4u khorshed4u غير متواجد حالياً

khorshed4u is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kilooo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

انا عايز بس اسال حضرتك هى العربية بتنزل من غير انذار خالص ؟؟ يعنى ده في كل الموديلات .؟؟
و معلش هتعبك معايا عايز راى حضرتك في العربية عموما لو في اى نصائح تانيه علشان انا انشاء الله حجزتها و هستلم الاسبوع الجى

وشكرا ليك
السلام عليكم

اولا العربية بتنزل من غير انذار . و ده فى كل الفئات 1.4 مانيول و الاوتوماتيك و ال 1.6 الاوتوماتيك
ثانيا : العربية فى راى ما فيهاش اى حاجة تانى و الحمد لله التوكيل قمة ى الاحترام .
قديم 04-12-2010, 12:17 PM
kilooo kilooo غير متواجد حالياً

kilooo is on a distinguished road

شكرا علي اهتمامك

انا الحمد الله استلمت العربية امبارح

وانشاء الله هرخص و اروح علي التوكيل اعمل موضوع الانذار ده