العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 26-09-2012, 03:53 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: ايه الفرق بين التأمين الشامل والتأمين الاجباري؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

الف شكر ع المعلومات بس سؤال اخير التأمين لازم يكون صاحب العربيه هو اللي سايق عشان لو حصل حاجه الشركه تغطي الحادث هل ده بيكون ف النوعين اللي بتحمل واللي بدون تحمل
لاني عندي عربيه البيت كله بيستخدمها انا واخوي و والدي فطبعا مش هامن علي العربيه 3 مرات عشان لو حصل حاجه لا قدر الله هنا اي نوع من التأمين يناسب عربيه بيستخدمها 3 اشخاص وبمعدلات مش قليله
السلام عليكم لا اخوك الوالد الوالده الابن الابنه الزوجه الاخت اقارب الدرجه الاولى زيك بالضبط و مش هاتفرق بتحمل او بدون

عمرو احمد
01003388954
قديم 26-09-2012, 03:56 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: ايه الفرق بين التأمين الشامل والتأمين الاجباري؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammed Hamada مشاهدة المشاركة

ممكن سؤال

لو عندى مثلا عربية ب 70000 و لا قدر الله أتسرقت
التأمين حيعمل ايه فالحالة دى ؟ و أنا بدفع كام كل شهر تأمين
لو عربيه ب 70000 الف بس مش صينى اى نوع تانى غير الصينى السعر للموديلات الاتيه 2012--2011--2010--2009--2008 السعر 3050 جنيه بدون تحمل
و 2500 جنيه لو بتحمل 4 فى الالف

القسط سنوى مش شهرى

عمرو احمد
01003388954
قديم 28-09-2012, 06:59 PM
queen queen غير متواجد حالياً

queen has a spectacular aura aboutqueen has a spectacular aura about
للاهمية الحمد لله العربيه اتخبطت وربنا يستر التأمين ينصفنى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيك أ / ايمان

أنا اللى كلمتك من شويه بخصوص حادثه فى عربيتى وانا عملت المحضر واللى خبطنى رقم عربيته اتسجل بس مكنش معاه بطاقه ولا رخصه ولا أى حاجه عموما انا عندى شويه اسئله :

• ان شاء الله هوديها غدا واعمل مقايسه عند المركز اللى بتعامل معاه هل ده عادى .

• الوثيقه تحمل كلى وعملهالى المعرض مع فرع مصر التأمين ( شبرا الخيمه ) وده بعيد تماما عنى فهل ممكن اتابع مع فرع تانى ليكم انا اقرب لى المهندسين .
  • هل السبت اجازتكم
  • موعد تجديد الوثيقه هيكون بعد 10 ايام فما هو موقفى اذا اتاخرت معاينتكم وتخطت الموعد ده هل ستطالبونى بالتجديد عشان تكملوا اجراءاتكم.

• العربيه قسط مع بنك فهل ستصرفون الشيك لى ولا هياخده البنك ويخصمه من اقساطى؟
شكرا على ذوقك واسفه على الاطاله
قديم 28-09-2012, 09:40 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد لله العربيه اتخبطت وربنا يستر التأمين ينصفنى

قدّر الله وماشاء فعل
و
الله يكون فى العون

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 30-09-2012, 01:06 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد لله العربيه اتخبطت وربنا يستر التأمين ينصفنى

ألف سلامه على عربيه حضرتك يافندم

ربنا يقومهالك بالسلامه

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى

الكلمات الدليلية
التأمين, حادث سيارة, سيارة