العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 13-10-2010, 12:35 AM
almoez almoez غير متواجد حالياً

almoez is a jewel in the roughalmoez is a jewel in the roughalmoez is a jewel in the rough
افتراضي الستارة الكهربائيه بايظة!!

السلام عليكم
انا عندي ستارة كهربا للعربيه وفيها سن ترس اتكسر وكمان مسطرة فيها سن اتكسر انا دلوقتي عاوز اعمل الترس والمسترة يعني اركب سن جديد للتروس

هل ينفع اعمل الكلام دا ولا لا؟؟
قديم 16-10-2010, 09:10 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الستارة الكهربائيه بايظة!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة almoez مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا عندي ستارة كهربا للعربيه وفيها سن ترس اتكسر وكمان مسطرة فيها سن اتكسر انا دلوقتي عاوز اعمل الترس والمسترة يعني اركب سن جديد للتروس

هل ينفع اعمل الكلام دا ولا لا؟؟

بما أنى من الناس اللى بتحب تفتكس, أنا لو من حضرتك هحاول أخلع المسطرة والترس وأعملهم سن جديد من الأيبوكسى, بس الموضوع نسبة فشله كبيرة, أو ممكن حتى بحتة بلاستيك بحجم السن المكسور ونقطة أمير.

وفيه ناس بتصلح الستائر والحاجات البايظة اللى زيها, وممكن حضرتك تسأل الكهربائى أو الميكانيكى بتاع حضرتك على واحد متخصص.

حل مجنون أخر, ممكن حضرتك تاخد الترس والمسطرة لواحد بيصلح أجهزة كهربائية أو بيبع قطع غيار ليها, وتخليه يجيب لحضرتك حاجة زيهم علشان بيكون عند معظمهم الحاجات دى.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 16-10-2010, 06:09 PM
almoez almoez غير متواجد حالياً

almoez is a jewel in the roughalmoez is a jewel in the roughalmoez is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

بما أنى من الناس اللى بتحب تفتكس, أنا لو من حضرتك هحاول أخلع المسطرة والترس وأعملهم سن جديد من الأيبوكسى, بس الموضوع نسبة فشله كبيرة, أو ممكن حتى بحتة بلاستيك بحجم السن المكسور ونقطة أمير.

وفيه ناس بتصلح الستائر والحاجات البايظة اللى زيها, وممكن حضرتك تسأل الكهربائى أو الميكانيكى بتاع حضرتك على واحد متخصص.

حل مجنون أخر, ممكن حضرتك تاخد الترس والمسطرة لواحد بيصلح أجهزة كهربائية أو بيبع قطع غيار ليها, وتخليه يجيب لحضرتك حاجة زيهم علشان بيكون عند معظمهم الحاجات دى.
انا جربت اصمم سن الترس وعملته ولزقته بامير بس بيتكسر تاني من الاحتكاك
هل بنفع اوديها كهربائي سيارات؟؟
قديم 19-10-2010, 09:28 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة almoez مشاهدة المشاركة

انا جربت اصمم سن الترس وعملته ولزقته بامير بس بيتكسر تاني من الاحتكاك
هل بنفع اوديها كهربائي سيارات؟؟

معلش أسف على التأخير ياباشا, فيه كهربائية بيحبوا يصلحوا الحاجات دى وبيفهموا فيها بس دول نادرين, وممكن حضرتك تستفسر من الكهربائى الخاص بيك ممكن يبقى بيصلح أو يدلك على حد بيصلح.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.