العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 28-11-2012, 07:47 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سير الكاتينة جنزير ولا كاوتش

يا جماعة انا معاكو اني معظم المستخدمين بيحبوا سير الكاتبنة الجنزير بس حد فيكوا عنده سبب مقنع لدا؟
اصلي انا شايف انه عيب اكتر منه ميزه ليه بقي؟
اولا الصوت العالي للمكنة.
ثانيا توكنولجيا مواتير نيسان مش زي التيوتا ولا الهوندا ياعني بتلاقي المكنة ١٦٠٠ وفارحانين قوي انها بتعمل ١١٨ حصان مع اني دا بقي اقل من الطبيعي اليومين دول.
كل المواتير النيسان ان جاز التعبير عند مقارنتها بنفس المواتير من حيث السعة مما يماثلها من المصانع اليابانية الاخري هتلاقيها اعلي في استهلاك البنزين.

ياعني الملخص ماتور صوته عالي استهلاكه عالي هورس باور مش قد كدة وفي الاخر الميزه انه سير جنزير.
اهلا وسهلا.

قديم 28-11-2012, 09:48 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

أنا بردو مش شايف ميزة في الجنزير ده. هو بس عمره أطول من الكاوتش.
قديم 28-11-2012, 02:09 PM
takakan2005 takakan2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عقلانى وموضوعى
التخصص العملى: صاحب عمل
هواياتي: القراءة والسفر

takakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of light

حسب إجابات السادة الأعضاء المحترمين عرفت إن الجنزير - أمان وقوة وعزم أكبر - مع إرتفاع صوت الماكينة قليلآ لكن مسألة إنه بيستهلك بنزين أكتر - دى معلومة جديدة - مش عارف رأيكم أيه ؟؟
وكمان فيه حاجة مهمة جدآ قلقتنى بعض الشىء لأنى حاجز السيارة دى - سوبر صالون - ولكن لسه ما ستلمتش - هى إن حوض الموتور ضيق جدآ يعنى حتلاقى الموتور لازق فى الردياتير ووش العربية - يعنى أى خبطة من قدام حتأثر جامد فى العربية ده ناهيك عن صعوبة الصيانة والأصلاح لأى ميكانيكى عادى .
ياريت أعرف رأيكم
وشكرآ
قديم 28-11-2012, 04:45 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة takakan2005 مشاهدة المشاركة

حسب إجابات السادة الأعضاء المحترمين عرفت إن الجنزير - أمان وقوة وعزم أكبر - مع إرتفاع صوت الماكينة قليلآ لكن مسألة إنه بيستهلك بنزين أكتر - دى معلومة جديدة - مش عارف رأيكم أيه ؟؟
وكمان فيه حاجة مهمة جدآ قلقتنى بعض الشىء لأنى حاجز السيارة دى - سوبر صالون - ولكن لسه ما ستلمتش - هى إن حوض الموتور ضيق جدآ يعنى حتلاقى الموتور لازق فى الردياتير ووش العربية - يعنى أى خبطة من قدام حتأثر جامد فى العربية ده ناهيك عن صعوبة الصيانة والأصلاح لأى ميكانيكى عادى .
ياريت أعرف رأيكم
وشكرآ

أحب أوضح بس لحضرتك إني ماليش سابق خبرة بالعربية الصني الموديل الجديد إنما أنا من ملاك الإي إكس صالون موديل 2011 الشكل القبليه على طول وعندي خبرة بعض الشيء بالتيدا والأباثفيندر والباترول وكام مرة كدة على الماشي بالأرمادا وعلشان كدة أنا عممت رأي على مواتير النيسان عامتا.
لاكن أنا ما أفضلش أكون من مطلقي الإشاعات بإني أنا قولت إني النيسان صني الشكل الجديد بتاكل بنزين ولا غيره.
أنا متحفظ على حاجات في العربية دي ودا من واقع معاينتها بنفسي في معرض سيارات وكنت بفكر فيها ولاكن أ،ا ماحبتهاش لأسباب أخرى منها الشكل العام للسيارة خارجيا وداخليا ونوعية الخامات داخل صالون العربية وكفاية شكل التابلوه ومافاتيح التكييف.
تقبل تحياتي.
أحب أضيف إني العربية الي إتفرجت عليها كانت مواصفات خليجي وكمان كنت خارج مصر ياعني أصلا العربية كلها تقفيل بلادها (الهند) مش نيسان مصر.

قديم 28-11-2012, 05:30 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

: 010104~171: