العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 15-05-2009, 04:05 AM
الصورة الرمزية SENY
SENY SENY غير متواجد حالياً

SENY has a spectacular aura aboutSENY has a spectacular aura about
افتراضي رد: PRIMERA مفاجاة أبو غالى للسوق المصرى

ولا يهمك ياباشا وبجد شكرا ليك علي الافادة
وانا بصراحة كده ناوي علي السيارات الصيني فعايز حاجة تكون سيدان وفي حدود 80000 وتكون عضمها ناشف طبعا مش بقلك بيجو ولكن حاجة عضمها ناشف عن الصيني عامة وتكون صالونها واسع وبتاعة شغل
وفي نفس الوقت شكلها حلو وبصراحة كده ما اكدبش عليك كل لما السعر يقل عن ال80000 يكون احسن علشان اوفر فلوس لشغلي وهو ده اللي خلاني افكر في الصيني وبعد ازن حضرتك تقول لي رأيك في الجاك وياريت تقولي اسعارهم وبخاصة الاس ار في
واسف جدا طولت عليك وان شاء الله اول لما اكمل 50 مشاركة هبعت لحضرتك رسالة خاصة لاني عندي استفسارات خاصة كده
في انتظار ردك
قديم 15-05-2009, 04:31 AM
الصورة الرمزية SENY

ياريت ياباشا تدخل علي الموضوع ده
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8368
فيه كل استفساراتي
قديم 15-05-2009, 04:35 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بالنسبة للجزئية بتاعة الصاج تحديداً العربية ديه صاجها غير عادى من حيث صلابتة ووزنة لدرجة ان وزن السيارة يتعدى الطن ونصف

ده ممكن يكون ميزة لناس بس ممكن يكون عيب لناس تانية بتحب العربية تكون خفيفة وقوه موتورها اكبر من وزنها عامة

كمان امان السيارة لا يمكن قياسة بوزن الصاج فقط فقط يمكن قياسة باختبارات التصادم وفعالية وسائل الامان فى السيارة وديه اختبارات بتتم عن طريق منظمات دولية (لان للاسف مفيش عندنا حاجة متخصصة فى كده فى مصر) والعربية ديه ملهاش اختبارات تصادم نقدر نحكم بيها عليها وتكون معتمدة

بالنسبة للاسعار او اى استفسار تجارى فسامحنى مش هقدر ارد على حضرتك فيه لانى مش متابع للاسعار بدقة وعامة يمكن طرح اى استفسار يخص سوق السيارات فى قسم سوق السيارات فهناك يمكن ان يرد عليك المشرفين المتخصصين والعاملين فى تخصصات سوق السيارات سواء بيع وشراء او تقسيط او تأمين

واخيراًُ بخصوص اكتمال عدد المشاركات لخمسين فانا بصراحة مش فاهم قصد حضرتك ايه بالظبط هل عند حضرتك مشكلة فى استخدام الرسائل ولا ايه عامة مفيش قيود على استخدام الرسائل لها علاقة بعدد المشاركات لو ده قصد حضرتك

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 15-05-2009, 04:42 AM
الصورة الرمزية SENY

ايوه فعلا كده يبقي فيه مشكلة لاني كل لما اجي ارسل رسالة خاصة يظهر لي لا يجوز ارسال رسالة خاصة حتي تكمل ال50 مشاركة بالرغم ان فيه ناس اقل مني في المشاركات ارسلت لي رسالة وانا قلت يمكن استثناء من الادارة
ارجو اصلاح هذا الخطأ
وبجد شكرا ليك علي الرد علي اسألتي
وسؤال اخير ايه رأي حضرتك في الجاك عامة
قديم 15-05-2009, 04:46 AM
الصورة الرمزية SENY

وممكن اعرف قسم ايه في اقسام سوق السيارات
لاني ملقتش قسم مخصص استفسر فيه عن الاسعار

الكلمات الدليلية
abou ghali automotive, مابل, ابوغالى, بريميرا, maple, maple egypt, primera, sma primera