العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل انت مع ام ضد قيادة من هم دون السن المحدود؟؟
مع 22 28.95%
ضد 38 50.00%
مع وضد <سابين ذلك في الرد> 16 21.05%
المصوتون: 76. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 19-05-2010, 03:31 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل انت مع ام ضد قيادة السيارة لاقل من السن المحدد؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matmm مشاهدة المشاركة

انا بقووووووووول سيب العياااااال تعيــــــــــــــــــــــ ــــــــش وسبنا احنا نعيش
مش أنت لسه مطلع الرخصة برده, ماشى ياعم, بس عايزينك تقولنا عملت أيه فى ألأودىptmnlo123per135

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 19-05-2010, 10:16 AM
الصورة الرمزية ganash
ganash ganash غير متواجد حالياً

ganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond reputeganash has a reputation beyond repute

طبعا انا مع سن القانونى بس السواقه ممارسه وعقل مش بالقوه والشد والغرز والحاجات دى فيه ناس معديه 30 وتلاقيهم بيعملم حركات غبيه جدا ميعملهاش لسه مبتدئ بس ادعولى بقا اطلع رخصه ان شاء الله

قديم 19-05-2010, 10:50 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute
رد: هل انت مع ام ضد قيادة السيارة لاقل من السن المحدد؟؟

المشكلة الخطيرة في الموضوع لو ولد معدتش السن القانوني وعمل حادثة اي الاجراء اللي ها يتم ؟
وديه حصلت فعلا ولد صغيرة كان واخد عربية مامته في الزمالك كان عنده 15 سنة وخطبت بنت زميلة جارتي وكانت حادثة بشيعةالبنت اترميت علي الرصيف التاني وخطبتتها عربية تانية وطبعا اتنم عارفين الباقي
هي ماماتتتش
بش عاشيت بكذا عاهة واسنانها اتكسرت ديه اقل حاجة حصلتلها
المهم و احدمن الناس اللي وقفه خد رقم العربية وراح المستشفي مع البنت وعمل محضر المهم جابيو العربيية طلع ولد عنده 15 سنة وااخد العربية بدون علم اهله ويعني لو كانو عرفوا كانو عمله ايه المهم تخليو كده عملوا ايه
!
!
!
!
راحو المستشفي هددو البنت والله زي مابقولكم انها تتنازل عن المحضر ويدفعو مصاريف العلاج غير كده لا هتاخد حق ولا باطل والكلام ده قدام الظباط اللي عامل المحضر تاني يوم وهي يعني اصلا ملاهية في اللي هي فيه
حسبي الله ونعم الوكيل !
ويارب تشوف ده في بنت او ابن لها
لان المفروض يتعمل لهم محضر اهمال والولد يدخل الاحداث
بس
حسبي الله ونعمة الوكيل في الظباط والناس الواصلة - دول
حرموا بنت انها تعيش حياتها الطبيعية -
علشان عيال يلعب شوية
قمة المبالاة
ديه علي سبيل المثال
طب ولد بيسوق كويس اوووي - مع ان السواقة مالهاش كبير ومفيهش كويس اوووي-
طب ليه اصلا تعمل حاجة غلط ومخالف للقانون وتعرض نفسك للاهانة وممكن تذي ناس تانية افرض اتحطط في مو ضوع اكبر من فكرك وسنك عايزة تسوق سوق في حتت قريبة اوووي من مكان البيت وشوارع انت عارفها كويس اوووي علشان لاقدر الله لو حصل حاجة تبقي قريب للبيت واكيد مش هتجري اوووي في منطقة ساكنة
والزحمة هي اللي بتعلم السواقة مش الجري !

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 19-05-2010, 01:58 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

حضرتك أنا بهزر مش بكلم جد ,وأنا مش باسوق فى بلد تانية أنا باسوق فى مصر وبامشى فى روكسى فى عز الزحمة و فى العباسية والحدائق بشكل يومى بالأضافة أنى اعرف ناس معاهم رخص و مايعرفوش حاجة فى العربية غير الدركسيون بس.

وعلى فكرة أنا دارس ميكانيكا ومرور كويس قوى وعمرى مامشيت عكسى أو حتى لفيت لفة غلط.

وفى الأخر مش معنى أن موقفى القانونى غلط أنى مابعرفش أسوق.

وأنا ماقولتش أن الجري بيعلم السواقة بالعكس لازم تتعلم تمشى قبل ماتجرى وأنا عمرى ماجريت فى حتة زحمة وعمرى ما جريت من غير ما "أحسبها صح" وعمرى ما أذيت أنسان(الحمد لله).

و المسألة مسألة رأى مش أكتر.

والحادثة اللى الولد عملها مش أساس للحكم, مالدنيا مليانة حوادث كل يوم وكل اللى بيعملوها شايلين رخص وده قضاء وقدر مش أساس للتعميم.

وأنا مبلعبش بالعربية أنا باروح بيها الجامعة يوميا علشان المحاضرات أحسن من أنى أركب مواصلتين وأتبهدل والعربية تفضل مركونة.

وكلمة "كويس" أنا كنت حاططها كتقدير بلاش منها وخليها "أنا باسوق" وخلاص.

وفى الأخر برضه الموضوع رأى شخصى فتقبلى رأيى.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

التعديل الأخير تم بواسطة Injection ; 19-05-2010 الساعة 02:09 PM
قديم 19-05-2010, 02:09 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

شكرا لكم على الاراء ....