العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل انت مع ام ضد قيادة من هم دون السن المحدود؟؟
مع 22 28.95%
ضد 38 50.00%
مع وضد <سابين ذلك في الرد> 16 21.05%
المصوتون: 76. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 14-05-2010, 02:52 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute
افتراضي هل انت مع ام ضد قيادة السيارة لاقل من السن المحدد؟؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كثيراً بنشوف اولاد تحت سن القيادة بيسوقوptmnlo123per198<انا منهم >

فهل انت :

مع

ضد

مع وضد <وسابين ذلك في الرد>

في قيادتهم للسيارة
قديم 14-05-2010, 03:36 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل انت مع ام ضد قيادة السيارة لاقل من السن المحدد؟؟

معلهش يا باشا بس انا ضد سواقة من هم تحت السن القانونية
لأن معظمهم و ليس كلهم بيكونوا مستهترين و ليسوا على قدر المسئولية
هو ممكن يسوقوا فى الاماكن السكنية اللى حوالين البيت يعنى كنوع من التدريب و التعليم حتى يصوا للسن القانونى و يستطيعوا استخراج رخص القيادة

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 14-05-2010, 03:42 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

انا اتعلمت عندى 12 سنة
فانا مع تعليم السواقة فى سن صغير بس السواقة فى سن القانونى احسن
قديم 14-05-2010, 03:54 PM
mstool mstool غير متواجد حالياً

mstool has a spectacular aura aboutmstool has a spectacular aura aboutmstool has a spectacular aura about

بس اقولك المختصر المفيد انا بسوق من و انا تحت السن بس الحمد لله كان زمان و كبرنا و طلعنا رخصة من زمان هههه المهم الموضوع كلة ان مش كل واحد زى التانى يعنى لو هو بيعرف يسوق و متمكن مش اهبل عايز يركب عربية و خلاص زى بعض الامثلة و مدرب و بيعرف يتصرف فى السواقة و سواقتة عاقلة و هادية خلاص لكن الهبل و لعب العيال دة يجرب ياخد مثلا يعدى من حتة صغيرة و هو ماشى سريع يعمل مغامرة بالعربية يبقى بلاش اصلا يدولة عربية و دة كمان المفرود فى الصحراء ميمشيش فوق ال 100 دة اخرة يعنى لانة معندوش خبرة هو اخرة بالكتير اوى بيسوق بقالة مثلا بتاع سنة ولا حاجة لو قلنا انة واخد العربية من مدة كبيرة هيبقى سنتين لكن كل اللى بشوفهم عيال و معاهم عربيات الصراحة بيبقوا هبل دة اللى شوفتة اكيد فى نوع كويس مشفتهم لسة فى مصر هنا هههههه
لكن ملهاش دعوة بالسن ليها دعوة بالعقل لان انا شوفت راجل عندة فوق ال50 55 سنة و شعرة اببيض و كسر علية امبارح كسرة ميكسرهاش طفل فى ابتدائى لو ادولة العربية الصراحة كنت متغاظ منة اوى شتمتة شتيمة وسخة ببص على العربية طلع راجل من سن ابويا يعنى اعمل اية الواحد بيبقى ماشى خايف على العربية بالعلم انى متمكن منها جدا مش منظرة حقيقة
و راجل عندة 5 يستحقش يسوق فى الشوارع و ممكن واحد عندة 17 سنة يكون بيسوق تمام و معظم الغلاطات بتيجى من الكبار لان السواقة ملهاش كبير هيا و الحوادث اهم حاجة عدم الاحداث احداث السواقة يعنى متخدش العربية جديد فرحان عايز تتمنظر تخربها و تخرب عربيات و حياة الناس
انا فى منطقة ساعات كنت بركب منها ميكروباصات كل السواقين بتوع الميكروباصات بتوع 13 و 14 و 15 سنة و بيسوقوا زى الفل علشان اد المسؤلية و عارفين انة اكل عيش مش لو العربية باظت مامى تجيب غيرها
هو دة المبدا عدم الاحداث و المنظرة و العقل فى السواقة والله يخرب بيت سواقين التكسة اللى كلهم ماشين فى عرض الشارع و يقف و يكسر و ميديش اشارات و كلهم رجالة كبار فوق ال 45 سنة
انا عملت حادثة على فكرة كانت غلطة منى اول ما طلعت الرخصة مش و انا مش مطلعها فملهاش دعوة بجد
قديم 14-05-2010, 04:01 PM
corsair
Guest

والله انا نفسي يخلوا الرخصة علي سن 35 سنة يكون الواحد عقل وبطل جنان