العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 16-10-2009, 08:08 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل السواقة فى مصر ذوق؟

والله فى ناس عايزه الحرق بجاز و الجاز خساره فيهم كمان, يعنى لما يكون شاره حارتين بس و إتجاهين, يعنى حاره رهيح و حاره جاى و الشارع طويل و عربيه فى الإتجاه الجاى بتنزل حد ولا حاجه و العربيات كلها واقفه و راه و الشارع اصلن مش مستحمل (ماعلينا من د كلو) و انت و اقف فى اتجاه الرايح علشان الدنيا زحمه و تلاقى واحد (اقل ما يوصف حمار و همجى) عايز يطلع من و رايا و يمشى فى الحاره الثانيه ووراه طبعن باقى الحمير و يروحو قفلين الشارع خالص ضبه و مفتاح عربيات بوزها ف بوز بعض و بدل مكان حيستنه دقيقه ولا باكتير اوى دقيقه و نصف يفضل الشارع واقف خالص ربع ساعه ولا نص, انا مع الناس د لا يمكن اكون زوق لإن الزوق مبينفعش غير مع البني أدمين إنما دول حميييييييييييييييييييييير
قديم 26-04-2011, 12:35 AM
الصورة الرمزية مهند النجار
مهند النجار مهند النجار غير متواجد حالياً
من انا؟: مسافر
التخصص العملى: طالب 3 ثانوي
هواياتي: cars swimming football

مهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond repute

بالنسبة للموضوع دة حبيت اضيف حاجة

كل يوم وانا نازل لازم اعدي من شارع ضيق يكفي بالعافية عربية الاقي عربية جامبو طالعة الرصيف وسادة نص السكة واحد راكن بينزل عيال اي حاجة المهم انا بمنتهي الهدوء لو معرفش اخلع منه استني يقولي لا مؤخذاة اقوله ولا يهمك

عندنا كوبري رايح جي والناس داخلة من الاتجاهين

انا اتعلمت الهدوء واي مدخل استغله بدل ما اقعد ساعة مستني وبرده بمنتهي الهدوء انا تعودت علي كدة صحتي اهم وانا لسة صغير

بس انا برده ساعات بعمل حاجات غلط برده شباب بقي

مرة كنت ماشي شارع عكسي جه واحد قالي امال احنا عملنل ثورة لية ههههههههه

وانت حصل معاك اية

رمضان كريم
قديم 26-04-2011, 12:46 AM
Egy News Egy News غير متواجد حالياً

Egy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant future

السواقه في مصر اصبحت نوع من انواع قله الادب
يعني عشان تسوق هنا لازم و لابد تكون قليل الادب
قديم 26-04-2011, 12:52 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MO مشاهدة المشاركة

الواحد ينزل من بيتو زي الفل
يركب العربية >>>>>>>>>>>>> يتحول
بس والله في اماكن تلاقي من نفسك زوقياً من عندك

في ناس بيجبروك تكون قليل الزوق معاهم للاسف
: THUMBS~220:
قديم 26-04-2011, 12:55 AM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

وانا عاوز اسال افراد المنتدى هل بتحس نفسك قليل الذوق احيانا وانت

سايق ؟

طبعا أوقات كثيرة جدا بشعر إنى عديم وليس قليل الذوق

موضوع قله الذوق تأتى من عدة أسباب وهم كالتالى:

1- قائد السيارة نفسة يكون قليل الذوق أو شخص عابث
2- حاله الطريق سواء مزدحم أو مكسر أو غير ذلك
3- قله التعليم (أقصد إحترام الغيير والدراية الجيدة بالأشارات وعلامات الطريق إلى اخره)
4- حاله العربية كلما كانت بحاله جيدة كلما عاد هذا الأمر على قائدها بالإجاب

بس طبعا قائد السيارة هو الوحيد اللى يستطيع التحكم بإنفعاله ولا يجعل إى شىء مما سبق يؤثر فيه

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية